گوناگون

صالحی: شهدای هسته‌ای عافیت طلب نبودند

پارسینه: رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: تولید علم و فناوری به ویژه در عرصه هسته‌ای از نشانه‌های تمدن نوین اسلامی است که در ایران بروز و حضور یافته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: تولید علم و فناوری به ویژه در عرصه هسته‌ای از نشانه‌های تمدن نوین اسلامی است که در ایران بروز و حضور یافته است.

علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان در همایش ملی شهدای جهاد علمی اظهار کرد: اینکه پنج کشور دارای حق وتو به علاوه آلمان در یک طرف و در سوی دیگر جمهوری اسلامی مقتدر ایران قرار می‌گیرند، نشان دهنده عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران و الگویی است که جمهوری اسلامی ایران با اتکا به مبانی اسلامی بر پا داشتند.

وی در ادامه به بررسی واژگان "جهاد " و " علم" پرداخت و گفت: تاملی هر چند کوتاه درباره این عناوین ما را بر آن می‌دارد تا از چشم‌انداز فراگیری به واژه‌های مقدسی مثل جهاد و علم و‌ آنچه که از پیوند این دو واژه یعنی جهاد علمی به دست می‌آید، برسیم.

وی تصریح کرد: جهاد در آموزه‌های اسلام در جایگاه ویژه و ابعاد مختلفی در منظومه تفکر توحیدی قرار گرفته است.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه سخنانش با بیان این‌که «نشانه‌های تمدن نوین اسلامی در ایران بروز و ظهور یافته است» گفت: امروز جوانان در سایه عزم و اراده پولادین خود قدم در راه تولید علم و فناوری گذاشتند که نمونه آن را در صنعت هسته‌ای شاهدیم در گذشته نه چندان دور دیگران تصور نمی‌کردند که ایران بتواند به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای دست یابد.

وی ادامه داد: اما امروز نیروگاه اتمی در اختیار داریم که اولین نیروگاه در منطقه است و قادریم غنی‌سازی تا 20 درصد را انجام دهیم و به تولید رادیو دارو برای مصارف پزشکی خود بپردازیم.

صالحی با اشاره به 5 شهید عرصه جهاد علمی (شهیدان شهریاری، علیمحمدی، رضایی‌نژاد، احمدی روشن و تهرانی مقدم) گفت: این‌ها نمونه‌های مثال زدنی از یک جهاد علمی در سطوح مختلف هستند، این عزیزان عافیت‌طلب نبوده و خود را نه در حلقه بزم که در جامعه رزم دیدند.

صالحی ادامه داد: در وجود شهید شهریاری به واقع جلوه‌های مختلف خداوند تجلی یافته بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد