گوناگون

کنایه دوباره رسول جعفریان به محسن قرائنی: این حرفها باعث لطمه به دین می شود

پارسینه: رسول جعفریان در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره ادعاهای ایرانی ها در مورد پیشرفت در تکنولوژی و سوء استفاده از قرآن نوشته است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در مطلب خود نوشته است:

«از هفتاد سال قبل که کولر آبی در ایران رواج یافته، تا به امروز، ظاهر و باطنش هیچ گونه تغییری نکرده است. این دستگاه آب پاش یا به عبارتی آب حروم کن، همچنان با همان سیستم قدیمی کار می کند. طی این سالها نه در مصرف آب آن صرفه جویی شده و نه در برق و نه حتی شکل و شمایل آن و نه صدایش. به نظر شما نام این جمود در یک صنعت ساده را چه می توان گذاشت؟
... این در حالی است که ما معتقد هستیم علوم اولین و آخرین را در اختیار داریم و در این زمینه، اظهاراتی از ما سر می زند که گویی تمام عالم نیازمند معلومات ماست. فقط این سخن مهم ترین سخنران ما را در طول 35 سال گذشته نگاه کنید: «رئیس ستاد ... افزود: باید برای همه وزرات خانه ها یک کتاب تفسیر نوشته شود. به عنوان مثال بنده برای مسأله راه و ساختمان 500 آیه تفسیری گردآوری کردم که به حالات مختلف ساختمان و ویژگی های یک ساختمان از نظر اسلام می پردازد که تاکنون کمتر به آن توجه شده است» .

این عضو فعال وبلاگ نخبگان در ادامه مطلبش می نویسد:

«اگر در قرآن پانصد آیه درباره راه و ساختمان باشد، طبعا با این همه تخصص های متنوع، باید چند آیه درباره هر یک از مسائل تخصصی و علمی در قرآن آمده باشد؟ سالها با دادن این امید به مردم که همه علوم از متون دینی استخراج می شود، هم به حیثیت دین لطمه زدیم و هم در عمل با تعطیل کردن عقل مردم کاری از پیش نبردیم. اگر هم در جایی اقدامی صورت گرفته، جایی بوده که مسیر علمی زندگی بشر که همان عقل خدادادی است، توانش را به کار انداخته و کاری انجام داده است.»

ارسال نظر

  • آنامیکا

    ...وقتی سمبل شناخت قرآن میگن من مذهبم را بر اساس قرآن در 1 دقیقه معرفی میکنم، یا نشانه تقوا و کرامات بیش از حد ایشان است و یا نشانه...
    پارسینه جان به حرمت قرآن هم که شده بچاپ فدات بچاپ

  • کورش

    چی‌بگم‌که‌سوادم‌قد‌به‌این‌مسائل‌نمیده!
    الله‌اعلم

  • ناشناس

    قرآن برای هدایت است .

  • سهراب

    شما از کجا مییدونی نیست؟

    دلیل نمیشه اینکه چون شما نخوندی و اطلاعی نداری نباشه.
    این حرف را یک مفسر قران میزند.کسی که حداقل 20 سال تفسیر قران خوانده.من عقلم بهم میگوید حرف ایشان را گوش کنم تا حرف شمایی که رشته تخصصی ات تفسیر نیست.
    علم نسبی است یعنی همه در همه علوم عقلشان قد نمیدهد.پس منی که مثلا دکتر نیستم وقتی مریض شوم میروم دکتر.مگر عقل نداری پس چرا میروی دکتر؟.
    ما عقل داریم ولی علم نداریم.
    در قران هم همه چیز است.ولی چون ما به ان رجوع نمیکنیم و دستورات ان را انجام نمیدهیم پیشرفت نمیکنیم

  • بگو نه

    باریکلا حال کردم
    1400 سال گذشته مسلمونا نه یه علم از تو قرآن تونستن خودشون کشف کنن و نه به عقلشون فشار آوردن
    میذارن بعد از پنجاه سال که یه چیزی رو اروپاییها و آمریکاییها کشف کردن یه آیه ای تو قرآن بزور پیدا میکنن و میگن ما قبل از شما میدونستیم دینمون اینو گفته
    برو بابا شمارو چه به علمو دانش
    نفت در بیارید بفروشید و نون بخورید همین!!!!!!!

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد