گوناگون

آن مرد روس را که کشت؟!

پارسینه: وسیه چالشی ترین دوران خود را بعد از فروپاشی شوروی، با غرب و آمریکا از سر می گذراند و تحت تحریم شدید اروپا و واشنگتن قرار دارد. دورانی که روسیه در آن بسر می برد بلحاظ اجتماعی یکی از حساس ترین دوران هاست که هر آن ممکن است بعلت فشار اقتصادی بحرانی اجتماعی در این کشور دست به گریبان کرملین شود.

به گزارش پارسینه ؛« فرض و عقل» یکی از راه هایی است که با استفاده از آن می توان به فرضیه ای درباره هویت قاتلان «بوریس نمتسوف» که چند روز پیش در مسکو ترور شد، دست یافت.

در مورد «بوریس نمتسوف» روشن است که از پیشینه ای در قدرت سیاسی حاکم بر مسکو برخوردار بود و سالها پیش چندین سمت در کرملین داشت و بعد از آن صریح ترین انتقادها را علیه حاکمیت روسیه بیان می داشت.

اما در سوی دیگر در حالی که روسیه درگیر ماجرای کریمه و اوکراین است نمتسوف از روابط و پیوندهایی هم با اوکراین برخوردار بود از جمله آنکه دوست دختری از اوکراین داشت که در روسیه زندگی می کرد.

در این سو اما روسیه چالشی ترین دوران خود را بعد از فروپاشی شوروی، با غرب و آمریکا از سر می گذراند و تحت تحریم شدید اروپا و واشنگتن قرار دارد. دورانی که روسیه در آن بسر می برد بلحاظ اجتماعی یکی از حساس ترین دوران هاست که هر آن ممکن است بعلت فشار اقتصادی بحرانی اجتماعی در این کشور دست به گریبان کرملین شود.

در چنین شرایطی یکی از مخالفان دولت روسیه یا همان بوریس نمتسوف که گفته می شود صریح اللهجه هم بوده در قلب شهر مسکو هدف گلوله قرار می گیرد.

مخالفان کرملین بعد از این ترور به خیابان ها ریختند و همان روزی تظاهرات کردند که او قرار بود اعترض هایی را علیه سیاست های کرملین در قبال کیف رهبری و سازماندهی کند.

مخالفان فهرستی از ترورهای مشهور یک دهه اخیر در روسیه منتشر کرده اند که همه به نوعی به دخالت دولت روسیه نسبت داده می شوند.

ما هنوز در آغاز این رویدادیم پس اطلاعات درجریان و جاریست و هنوز پازل اطلاعات واقعه کامل نیست بنابراین تحلیل از حدس و گمان فراتر نمی رود.

با این حال تحلیل هنگامی قابل اعتناست که بتواند از فرضیاتی دربرگیرنده همه محیط و عناصر رویداد بهره ببرد.

براین اساس می توان فرض های دیگری را در کنار دیگر فرض و گمان های غالب قرار داد تا بتوان به رویداد با دید نسبتا کاملی نگریست.

فرض اینست دولتی که در کارزار شدید همه جانبه با غرب است و در مرزهای شرقی اش تنش نظامی بالاست ، تحت تحریم های سنگین و یکباره و طاقت فرسای غرب است و با احتمال ناآرامی های داخلی روبروست و بالاخره بعنوان دشمن سنتی و تاریخی اروپای غربی و آمریکا در معرض دیده بانانی است که مترصد لغزش اویند، آیا چنین دولتی دست به ریسک جابجایی مهره در صفحه شطرنج می زند که عاقبت حرکتش معلوم نیست.

اگر در مورد هویت عاملان ترور بوریس نمتسوف فرضیه هایی مطرح می شود عقلانی آن است که دایره این فرض ها را گسترش داد و این فرض را مطرح ساخت که آیا عقلانی است که دولت روسیه در چنین شرایط خطر آفرینی برای این خرمن آتشی مهیا کند؟
منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد