گوناگون

اوباما: در مورد یمن به ایران هشدار دادیم

پارسینه: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه گفته که ایالات متحده صریحا به ایران هشدار داده تا از ارسال تسلیحاتی به یمن که به طور بالقوه بتواند تردد کشتی ها در منطقه را به خطر اندازد بپرهیزد.


به گزارش بی بی سی، اوباما در مصاحبه ای تلویزیونی با برنامه "هاردبال" شبکه ام اس ان بی سی گفت: "ما در این مورد با صراحت زیاد برخورد کردیم."

او افزود: "چیزی که به آنها گفتیم این بود که 'اگر سلاح هایی در میان محموله های ارسالی برای جناح ها در داخل یمن باشد که تردد دریایی را به خطر اندازد، مشکل آفرین است.' و ما برایشان نه پیام های مبهم بلکه پیام های خیلی صریح در این باره فرستادیم."

این اظهارات پس از آن صورت می گیرد که آمریکا بار دیگر در روز سه شنبه تاکید کرد هدف از اعزام یک ناو هواپیمابر به آب های یمن تلاش برای جلوگیری از محموله های احتمالی سلاح از ایران به یمن نیست.

با این حال رسانه های آمریکایی از جمله نیویورک تایمز و لس آنجلس تایمز به نقل از مقام های آمریکایی نوشته اند که هدف از افزایش حضور نظامی آمریکا در آب های یمن تا حدودی برای منصرف کردن ایران از ارسال سلاح برای حوثی‌ها بوده است.

یک مقام به نیویورک تایمز گفت:‌ "هدف ما واقعا ارسال یک پیام است. پیامی برای شرکایمان که ما حضور داریم و مایلیم از آنها حمایت کنیم. و پیامی برای ایرانی ها که ما نظاره گر اوضاع هستیم."

اما موضع رسمی آمریکا متفاوت است.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری سه شنبه گفت که "وظیفه اصلی ناو روزولت، تامین امنیت تجارت دریایی و حرکت کشتی ها در خلیج عدن است."

ارسال نظر

  • پدرام خان

    اوباما که هیچ بزرگتر از اون هم نمیتونن به ایران هشتار بدن.... وای اگر خامنهای حکم جهادم دهد.....

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد