گوناگون

برخی پزشکان و وکلا فرار مالیاتی دارند

پارسینه: نظام پزشکی، کانون وکلا، کارشناسان دادگستری و انجمن‌ها و دیگر تشکل‌ها باید بدانند که در قانون جدید موظف خواهند شد اطلاعات اعضای خود را به سازمان امور مالیاتی بدهند.

به گزارش پارسینه به نقل از تسنیم، علی عسکری در برنامه "تیتر امشب"در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا برخی پزشکان، وکلا و مهندسان و دیگر گروه‌های جامعه از دادن مالیات طفره می‌روند، اعلام کرد: در اصلاح قانون مباحثی مطرح خواهیم کرد که به مجوز فعالیت‌های اقتصادی مربوط می‌شود به این ترتیب که هر کسی در کشور بخواهد برای فردی مجوز صادر کند باید اطلاعات آن فرد را بدهد.

وی گفت: نظام پزشکی، کانون وکلا، کارشناسان دادگستری و انجمن‌ها و دیگر تشکل‌ها باید بدانند که در قانون جدید موظف خواهند شد اطلاعات اعضای خود را به سازمان امور مالیاتی بدهند.

عسکری افزود: تا امروز خیلی از اعضای این تشکل‌ها خود را به پرداخت مالیات مکلف نکرده‌اند و هرکس اظهارنامه داده است گرفته‌ایم و اگر کسی را شناسایی نکرده‌ایم هم تا کنون اظهارنامه‌ای نداده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پزشکان اظهارنامه مالیاتی نمی‌دهند، گفت: خیلی از اصناف نیز مجوز صنف ندارند با این حال فعالیت می‌کنند اما مالیات نمی‌دهند.

رئیس سازمان امور مالیاتی با ابراز اینکه تیرماه زمان دریافت اظهارنامه‌هاست از همه افراد خواست در نظام مالیاتی ثبت نام کنند.

وی گفت: مؤدیان مالیاتی اظهارنامه‌های خود را به آخر تیرماه محول نکنند و وقتی اظهارنامه می‌دهند می‌توانند از طریق سیستم، فیشهای پرداخت را بگیرند و اگر نمی‌خواهند فیش بگیرند چک بدهند.

وی همچنین افزود: امسال مؤدیان مالیاتی می‌توانند از طریق دفاتر پست و دفاتر پیشخوان و کافی‌نت‌ها نیز اظهارنامه را ارائه کنند.

ارسال نظر

  • حسن

    برخی از دندان پزشکان هستند با درست کردن دندانهایه موئدیان مالیاتی و یک سکه بهار ازادی از مالیات دادن صرف نظر وفرار میکنند وهیچ نظارتی بر این صنف وقیمتها ندارند.مسئولان لطفا رسیدگی کنند.

  • ناشناس

    خیلی دوست دارم یک سازمانی درست بشه و اموال و دارائیهای این دارائیچیها رو رسیدگی کنه .
    ماشالا وضعاشون خیلی توپه ... به برکت عسر و حرج مودیان مالیاتی بیچاره و بینوا !!!!

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد