گوناگون

اهداف سفر یکروزه ظریف به روسیه

پارسینه: وزیر امور خارجه ایران در سفری یک روزه عازم مسکو، پایتخت روسیه، شده است.

به گزارش پارسینه ، محمد جواد ظریف که صبح دوشنبه (26 مرداد) راهی مسکو شده است، در این سفر با سرگئی لاوروف، همتای روسیه‌ای خود دیدار و درباره تعمیق و توسعه روابط دوجانبه، گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر رایزنی خواهد کرد.

رایزنی دربارۀ جمع‌بندی موضوعات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، همکاری‌های دو کشور در این زمینه و تلاش برای برقراری صلح و ثبات در کشورهای منطقه از جمله سوریه و یمن از جمله موارد مطرح در دستور کار این سفر عنوان شده است.

وزير امور خارجه هفته گذشته در دومين سفر منطقه‌اي خود، پس از دست‌یابی به جمع‌بندی هسته‌ای به لبنان، سوریه، هند و پاکستان سفر کرد. ظریف قرار بود در اين دور به تركيه نيز برود، اما این دیدار صورت نگرفت و قرار است هفته جاري انجام شود.

ظریف در حالی راهی مسکو شده است که دو هفته پیش نیز الکساندر بوگدانُف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، در سفر به تهران با تعدادی از مقام‌های عالی‌رتبه ایران از جمله حسین امیرعبداللهیان، معاون وزير امور خارجه ایران در حوزه عرب و آفریقا، در ارتباط با بحران سوریه و یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد