گوناگون

رئیسی: امروز ايران در جايگاه مدعي حقوق‌بشر و غربي‌ها در جايگاه متهم هستند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

معاون اول رئیس قوه قضاییه با ابراز تأسف از عملکرد مدعيان حقوق بشر در دنيا گفت: امروز نظام اسلامي ايران در جايگاه مدعي حقوق بشر قرار گرفته و غربي‌ها در جايگاه متهم هستند.



به گزارش حوزه قضايي باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه، حجت الاسلام رئيسي، معاون اول رئيس قوه قضاييه در اجلاس بين‌المللي حقوق و عدالت در اسلام‌آباد پاکستان با ابراز تأسف از عملکرد مدعيان حقوق بشر در دنيا گفت: امروز نظام اسلامي ايران در جايگاه مدعي حقوق بشر قرار گرفته و غربي‌ها در جايگاه متهم هستند.



معاون اول رئيس قوه قضاييه با رد تبليغات منفي غربي‌ها درخصوص قوانين نظام اسلامي ايران گفت: برخلاف نظر غربي‌ها در نظام قضايي ايران تناسب بين جرم و مجازات کاملاً وجود دارد و حيات طيبه انسان را در گرو اجراي قانون اسلام مي‌دانيم.



وي افزود: بعد از انقلاب اسلامي ايران، حضرت امام خميني تمامي قوانين غير شرعي موجود در کشور را لغو کرد تا قوانين کيفري و حقوقي و احوال شخصيه بر اساس شريعت عمل شود، همچنين دادگاه عالي در کشور ما نظارت بر شرعي و قانوني بودن احکام در دادگاه‌ها را بر عهده دارد و احکام غير شرعي را نقض مي‌نمايد و شوراي نگهبان نيز با نظارت بر تصويب قوانين، هر قانون خلاف شريعت را از درجه اعتبار ساقط مي‌کند.



حجت الاسلام رئيسي در ابتداي اين اجلاس ضمن تشکر و قدرداني از رئيس ديوانعالي کشور پاکستان به سبب برگزاري اين همايش و ابلاغ درود و سلام رهبري معظم انقلاب و ملت مسلمان و صلح دوست و عدالت خواه ايران گفت: کشور ما از هر تشکل و ساز و کار اسلامي در جهت همکاري‌هاي منطقه‌اي حمايت خواهد کرد چرا که وضعيت داخلي کشورهاي پاکستان، افغانستان و ساير ملت‌هاي مسلمان از اهم خواسته‌هاي ماست و احساس ما نسبت به آنها احساس عميق و ريشه‌داري است.



معاون اول رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنانش به معضل خانمانسوز مواد مخدر به عنوان پديده شوم در منطقه و ساير نقاط جهان که قربانيان بسياري داشته، اشاره کرد و گفت: منافع حاصله از تجارت نامشروع و غير قانوني مواد مخدر به حساب قاچاقچيان بين‌المللي و مورد حمايت قدرت‌هاي بزرگ ريخته مي‌شود و در مقابل خسارت و اثرات منفي ناشي از افزايش توليد اين سيل بنيان‌کن را مردم کشورهاي پاکستان، ايران و افغانستان متحمل مي‌شوند.



وي در ادامه با اشاره به گزارش سازمان ملل درخصوص افزايش 40 برابري توليد مواد مخدر در افغانستان گفت: دليل اصلي افزايش چشمگير مواد مخدر حضور نيروهاي خارجي به خصوص آمريکا و ناتو بوده است و امروز توليد و توزيع مواد مخدر زير سلطه و نظارت آمريکايي‌ها صورت مي‌گيرد.



معاون اول رئيس قوه قضاييه ضمن رد هرگونه دخالت نيروهاي خارجي براي حل مسئله مواد مخدر در منطقه گفت: براي حل اين موضوع لازم نيست کشورهاي فرا منطقه‌اي وارد عمل شوند و کشورهاي پاکستان، ايران و افغانستان حق دارند اين معضل را حل و فصل نمايند.



وي در ادامه موضوع تجارت مواد مخدر را يک نوع ارتکاب به جرم عليه انسانيت دانست و گفت: قدرت‌هاي استکباري و تروريستي تلاش مي‌کنند با استفاده از سياست‌هاي تهاجمي، اهداف و مقاصد شوم خود را بر ديگر کشورهاي جهان و منطقه تحميل کنند.



حجت الاسلام رئيسي با اشاره به لابراتوارهاي مستقر در مرزها که با تبديل مواد سنتي به صنعتي که بسيار کشنده‌تر است و مشکلات فرهنگي و اجتماعي بسياري پديد آورده، افزود: ايجاد اين لابراتوارها به دست غربي‌ها صورت گرفته و متوجه مردم افغانستان نيست و اين پول‌هاي نامشروع و حرامي که در سايه اين تجارت غيرانساني بدست مي‌آيد توسط سيستم‌هاي بانکي و مالي جهان پولشويي و تطهير مي‌شود که در جاي خود يکي ديگر از آثار مخرب اقتصادي و فرهنگي اين تجارت خانمانسوز است.



معاون اول رئيس قوه قضاييه خاطرنشان کرد: متأسفانه اراده‌اي در سازمان‌هاي بين‌المللي بويژه سازمان ملل و قدرت‌هاي بزرگ جهان عليرغم شعارهاي اعلامي، مصداقي براي مبارزه با اين پديده شوم نمي‌بينيم که نيازمند يک برخورد قاطع و جدي با عوامل اصلي پولشويي و قاچاق مواد مخدر در جهان است.



وي رسيدگي يک دادگاه عادل و صالح بين‌المللي به اين پديده شوم و غم‌انگيز را لازم و ضروري دانست و گفت: مواد مخدر سالانه صدها هزار نفر را به هلاکت مي‌رساند و ميليون‌ها نفر از افراد خانواده را تحت تأثير اقدامات سوء خود قرار داده که اين خود از مصاديق بارز جنايت عليه بشريت است، لذا لازم است علاوه بر برخورد قاطع با اين پديده شوم به دور از نفوذ قدرت‌هاي بزرگ، در دادگاه‌هاي مستقل بين‌المللي با عاملان اصلي اين فاجعه برخورد مناسب صورت گيرد.



حجت الاسلام رئيسي با اعلام اينکه جمهوري اسلامي ايران، قوانين قاطع و مناسبي را در رابطه با پولشويي و تشديد مبارزه با مواد مخدر به تصويب رسانده، افزود: مايليم اين تجربيات را به نحو مقتضي در اختيار همکاران قضايي کشورهاي دوست بويژه پاکستان قرار دهيم چرا که ما در راه مبارزه با اين پديده شوم شهداي بسياري از عوامل انتظامي، اجرايي و قضايي تقديم کرده‌ايم.



معاون اول رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از اين اجلاس درخصوص تروريسم و اثرات منفي آن بر جوامع بشري گفت: ما معتقديم ترور توسط کساني سازماندهي و انجام مي‌شود که نمي‌توانند با برهان و دليل با ملت‌ها سخن بگويند زيرا پيروان منطق و استدلال هيچگاه دست به خشونت و ترور نمي‌زنند و کساني که از منطق قوي در ارائه انديشه خود برخوردار نيستند متوسل به ترور مي‌شوند، البته دفاع از خاک ميهن و دفاع از ارزش‌هاي الهي در مقابل حملات مسلحانه و تروريسم دولتي، اسرائيل و کشورهاي سلطه‌گر مسئله‌اي قابل توجه است.



وي در ادامه دفاع مردم مسلمان فلسطين در برابر تروريسم دولتي و رژيم غاصب را دفاع از کشورشان در برابر تجاوز مسلحانه بيگانگان دانست و خاطرنشان کرد: معتقديم بکار بردن واژه تروريسم براي به حاشيه راندن مجاهدان فلسطيني در دفاع از ارزشهاي آنهاست و در واقع اين اقدام مردم فلسطين اقدامي شرافتمندانه محسوب مي‌شود و تبليغات غربيها براي منحرف کردن ريشه‌هاي اصلي تروريسم است.



حجت الاسلام رئيسي با ابراز تأسف از رفتار دوگانه غربي‌ها درخصوص تروريسم گفت: عوامل استکبار و سلطه بدانند که مردم مسلمان، متحد و مصمم هستند تا براي حفظ ارزش‌ها و اهداف خود در مقابل زياده طلبي غربي‌ها بايستند، البته اگر اسرائيل به خاطر جنايات عليه بشريت و کشتن زنان و کودکان در يک دادگاه عادلانه محاکمه مي‌شد، قطعاً وضعيت جهان به گونه ديگري بود.



وي در ادامه با اشاره به جنايت‌هايي که عليه مردم افغانستان صورت مي‌گيرد گفت: همه بايد در برابر قانون يکسان باشند و ضعيف کشي امري پسنديده نيست، بايد با قدرتمنداني که با عوامل مخرب و اطلاعاتي در جهان موجب بروز فساد و از بين رفتن حرث و نسل‌ها مي‌شوند مقابله کرد و همه آنها را در مقابل قانون قرار داد.



معاون اول رئيس قوه قضاييه با اشاره به توصيه امام خميني (ره) و جانشين به حق او مقام معظم رهبري گفت: ايشان به ما توصيه کردند که در راه رسيدن به حقوق خود اصرار کنيم و براي گرفتن آن مبارزه کنيم و اکنون وظيفه اصلي مسلمانان گرفتن حق خود از ظالم است که با توجه به بيداري مردم کشورهاي عربي و خاورميانه، اين امر در حال تحقق است.



حجت الاسلام رئيسي بيداري اسلامي منطقه را از جلوه‌هاي بحق عدالت خواهي دانست و گفت: آهنگ عدالت خواهي و مبارزه با سلطه فقط متعلق به مردم ايران نيست و متعلق به همه مسلمانان و مردم جهان است.



وي در پايان با اشاره به تقاضاي مردم از حقوقدانان و قضات جهان درخصوص اجراي عدالت و برخورد با متجاوزان گفت: در کشور ما ايران، حمايت از مردم مظلوم فلسطين، حمايت از مظلوم است و به همين دليل دشمنان سعي مي‌نمايند ما را از اهداف استراتژيک خود باز دارند اما به لطف خدا بزودي سلطه طلبان از کرده خود پشيمان خواهند شد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد