گوناگون

انصراف دبیرکل سازمان ملل از شرکت در اجلاس تهران/لاریجانی: انصراف بان كی مون مشكلی ایجاد نمی كند

پارسینه: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این كه انصراف بان كی مون از حضور در اجلاس غیرمتعهدها مشكلی برای این اجلاس ایجاد نمی كند، گفت: سهم كشورهای غیرمتعهد از سازمان ملل وسیع است و هرچه این سازمان از حضور در این اجلاس كنار بكشد به طور حتم كوچكتر می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، علی لاریجانی در حاشیه دیدار با اعضای تیم های اعزامی به پارا المیك 2012 لندن در جمع خبرنگاران در پاسخ به سووال خبرنگاری در خصوص انصراف بان كی مون دبیركل سازمان ملل از حضور در اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران افزود: حضور نیافتن بان كی مون مشكلی برای این اجلاس به وجود نمی آورد و این اجلاس سازوكارهایی دارد كه برای خود سازمان ملل مفید است.

وی افزود: هم اكنون سهم كشورهای غیر متعهد در سازمان ملل بسیار وسیع است ، از این رو اگر این سازمان می خواهد پوشش كلی جهانی داشته باشد، ضرورت دارد در این اجلاس حضور پیدا كند.

وی گفت: سازمان ملل هرچه از حضور در اجلاس غیرمتعهدها خود را كنار بكشد به طور حتم كوچكتر می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی توصیه كرد، بان كی مون در این زمینه طوری عمل كند كه ساختار سازمان ملل ضربه نبیند.

* * حضور مرسی در اجلاس سران غیرمتعهدها بسیار مفید است

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سووال خبرنگار دیگری در باره حضور محمد مرسی رییس جمهوری مصر در اجلاس سران غیر متعهدها در تهران اظهار داشت: حضور مرسی در این اجلاس به طور حتم بسیار مفید است. از دیرباز كشور مصر و ایران دو كشور بزرگ در جهان اسلام بودند و قرابت های زیادی از نظر جمعیتی و نقش آفرینی در تمدن اسلامی داشته اند.

لاریجانی با بیان این كه متاسفانه در زمان دیكتاتوری حسنی مبارك راه مراودات دو كشور بسته شده بود، اظهار امیدواری كرد: با حضور مرسی در ایران روابط دو كشور نزدیك شود كه این مساله به طور حتم به نفع طرفین خواهد بود.

* *مجلس برای حل مشكلات ورزشكاران پاراالمپیگ تلاش می كند

لاریجانی همچنین ضمن تبریك فرا رسیدن عید سعید فطر انگیزه خود از دیدار از كمپ تیم های اعزامی به مسابقات پاراالمپیك 2012 لندن را ایجاد روحیه برای ورزشكاران دانست و گفت:صحنه هایی كه در محل تمرین این غیور مردان دیدم بسیار درس آموز بود.

رییس مجلس شورای اسلامی با یادآوری این كه امروز ورزشكاران جانباز و معلول با اراده و شوق زیاد مشغول تمرین كردن هستند از رسانه های جمعی به ویژه رادیو و تلویزیون خواست تا تلاش این افراد را به خوبی پوشش دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی تلاش ورزشكاران جانباز و معلول را نشان دهنده وجود یك اراده قوی در میان آنان دانست و گفت: این افراد از قدرت و ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار هستند و تلاش آنان نشان دهنده این است كه می توان با معلولیت جسمی بر مشكلات فائق آمد و در میادین بین المللی حاضر شد.

لاریجانی ادامه داد: تمرین و فعالیت های قهرمانی در سطح حرفه ای برای معلولان بسیار مشكل است.

وی تصریح كرد: متاسفانه در چندسال اخیر تعداد كمی از معلولان كشور به ورزش روی آورده اند اما همین تعداد بسیار كم هم سرزنده و شاداب هستند.

لاریجانی به معلولان كشور توصیه كرد به ورزش روی آورند تا بتوانند عنصر فعال و زنده ای در جامعه شوند.

وی ادامه داد: به طور حتم اگر لازم باشد مجلس كمك های مختلفی را در را ه قهرمانی این ورزشكاران ارایه می كند و برای حل مشكل آن ها قدم بر می دارد.

علی لاریجانی رییس مجلس امروز به همراه محمد علی آبادی رییس كمیته ملی المپیك ، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان ، مسعود زریبافان رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعضای تیم های اعزامی به مسابقات پارا المپیك 2012 لندن دیدار كرد

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد