گوناگون

فرمانده ناجا: امسال، سال ناكامي گروهك‌هاي جاسوسي و تروريستي است

پارسینه: فرمانده ناجا با تاكيد بر اينكه امسال سال ناكامي گروهك‌هاي جاسوسي و تروريستي است گفت: حضور هزاران شخصيت خارجي و خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي مي‌تواند ثابت كند كه ادعاهاي كشورهاي خارجي در مورد ايران چقدر صحيح بوده است.

ايسنا:سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در رزمايش آغاز عمليات اجرايي تامين نظم و امنيت اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها كه در جوار مرقد امام (ره) برگزار شد، با بيان اينكه امروز ايران با وجود تحريم‌ها و فشارهاي خارجي، از لحاظ امنيت بسيار قدرتمند و الگوساز است، گفت: اين تحريم‌ها باعث شده كه اراده، دانش و امكانات در كشور بومي شود، چرا كه ما وابستگي نداشته و اين تهديدها به نقطه جهش و سكوي پرش بدل شده است.

وي افزود: در صحنه خارجي چنگ و دندان نشان دادن و تهديد روساي خارجي براي عدم‌حضور در اجلاس سران در ايران ديده شد به نحوي كه اجلاس سران در ايران به نقطه رويارويي بين ما و نظام استكبار بدل شده است كه با اين مسئله با شكست روبرو شد.

فرمانده ناجا با اشاره به شكست دشمنان براي متقاعدكردن روساي كشورهاي ديگر براي عدم‌حضور در ايران براي شركت در اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها، گفت: حالا كه اين دشمنان شكست خوردند، آمده‌اند و ذهنيتي ايجاد كردند كه ايران تحريم‌زده و ناامن است و شرايط فوق‌العاده در آن حاكم است.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه ايران بر اساس آمارهاي موجود در پنج ماهه نخست سال 91 امن‌ترين دوران خود را در 34 سال گذشته طي مي‌كند، گفت: هرگز چنين آماري در مورد كاهش سطح جرايم به خصوص جرايم خشن و تروريستي نداشتيم و توفيقات زيادي در برخورد با گروه‌هاي تروريستي كسب كرده‌ايم.

به گفته وي، امسال سال ناكامي گروهك‌هاي جاسوسي و تروريستي خواهد بود.

فرمانده ناجا با بيان اينكه امروز اقتدار امنيتي ايران به رخ جهان كشيده مي‌شود، گفت: در حالي كه در دنيا كانون‌هاي بحران‌هاي امنيتي و ناامني اجتماعي وجود دارد و روند افزايشي جرم و جنايت در همه كشورهاي غربي شاهد هستيم، اما در ايران امنيت برقرار است.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه كشورهاي خارجي با وجود ناامني تلاش دارند با استفاده از جريان رسانه و ديپلماسي موضوع را وارونه جلوه دهند، گفت: امروز حضور هزاران شخصيت خارجي و خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي مي‌تواند ثابت كند كه ادعاهاي كشورهاي خارجي در مورد ايران چقدر صحيح بوده است.

به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه امروز در حالي 110 هزار پرسنل ناجا، وظيفه امنيت اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش غير متعهدها را بر عهده دارند كه در چند روز نخست شهريور ماه شاهد بي‌سابقه‌ترين حجم سفرهاي مردمي در تاريخ ايران بوده‌ايم، گفت: در چند روز نخست شهريور ماه سال 90 نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزايش 20 درصدي سفر در شهريورماه و بعد از عيد سعيد فطر بوده‌ايم.

فرمانده ناجا با بيان اينكه ماموران ناجا علاوه بر تامين امنيت اجلاس، امنيت راه، تسهيل ترافيك، امنيت تفرجگاه‌ها را بر عهده دارند، گفت: اين در حاليست كه ناجا از مرز تا اوضاع امنيتي داخل را در زمان اجلاس رصد مي‌كند.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه از دو ماه قبل طراحي‌ها و تداركات اجلاس آغاز شده است، گفت: از يك ماه پيش هوشياري اطلاعاتي، اشراف به كانون‌هاي بحران‌زا و جريانات جاسوسي در دستور كار بود.

وي با بيان اينكه از چند روز قبل اقدامات امنيتي با ايجاد تورهاي ايست و بازرسي و همچنين افزايش و تشديد گشت‌ها آغاز شد، اعلام كرد: از امروز مرحله نهايي تامين امنيت اجلاس آغاز خواهد شد.

فرمانده ناجا عمليات برقراري نظم و امنيت در دوران اجلاس را بي‌نظير عنوان كرد و گفت: در اين اجلاس بالاترين سطح همكاري و هماهنگي ميان سازمان‌ها، از جمله ستاد كل نيروهاي مسلح، وزارت اطلاعات و ... وجود دارد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد