گوناگون

کشته و دستگیر شدن ۳۶ عضو طالبان

پارسینه: کشته و دستگیری شمار دیگری از اعضای طالبان به دست نیروهای دولتی و به اتمام رسیدن سال بدون تلفات نظامیان آلمانی از جمله تحولات افغانستان است.

شینهوا، در ادامه عملیات نیروهای پلیس افغان 35 شبه نظامی طالبان دستگیر شدند. وزارت کشور افغانستان اعلام کرد در عملیات مختلف پلیس در مناطق مختلف این کشور طی 24 ساعت گذشته یک شبه نظامی نیز کشته شده است.

پلیس افغانستان در عملیات خود در ولایت های بغلان، قندوز، قندهار، اروزگان، غزنی، خوست، فراه و هلمند مقادیری مهمات و تجهیزات نظامی از جمله 73 عدد مین کشف کردند.

شبه نظامیان طالبان از این مین ها برای گذاشتن کمین در مسیر خودروهای نظامیان دولتی و خارجی استفاده می کنند، با این حال بیشتر قربانیان آنها غیرنظامیان هستند.

روزنامه زودویچه آلمان نیز در خبری، به سال بدون تلفات ارتش ژرمن ها در افغانستان پرداخت که طبق آن آلمانی ها در سال 2012 در جنگ این کشور کشته نداده اند.

این مسئله سبب شده که برخی مقامات آلمانی مدعی بهبود شرایط در افغانستان شوند. از جمله "گیدو وستروله" وزیر خارجه آلمان از بهبود اوضاع این کشور ابراز خرسندی کرده است.

این در حالی است که با تحویل کنترل مناطق مختلف افغانستان به نیروهای دولتی، عملیات ضدتروریستی و جنگ با طالبان عملا به افغان ها محول شده است. به طوری که تنها در سال 2012 حدود 1000 نظامی افغان جان خود را در این راه از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد