گوناگون

چرا صداوسیما نمی تواند بین "بیطرفی و پرسشگری " راه میانه را برگزیند؟

پارسینه: ظاهرا بعد از انتقادات شدید برخی جناح های سیاسی از عملکرد جانبدارانه صداوسیما نسبت به دولت نهم، مدیران صداوسیما ترجیح داده اند "ساده ترین راه ممکن" را انتخاب کنند و در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، برای آنکه "بیطرفی" خود را به رخ ببیندگان و مخاطبان انتخاباتی خود بکشد، وجه "پرسشگری"-که یکی از کارکردهای اصلی رسانه محسوب می شود- را کاملا تعطیل کنند!

"به نظر شما فرهنگ چقدر اهمیت دارد؟ نظر شما در مورد اصل 44 قانون اساسی چیست؟ نظر شما در مورد اولویت های سیاست خارجی چیست؟ نظر شما در مورد نقش مردم در اقتصاد چیست؟ نظر شما در مورد تورم و گرانی چیست؟ و ..."

به گزارش پارسینه، اینها "نوع" سئوالاتی است که مجریان و حتی کارشناسان صداوسیما در مناظره ها و برنامه های تبلیغاتی صداوسیما ، در معدود لحظاتی که این کارشناسان "سخن" می گویند و سکوت خود را می شکنند، از نامزدها می پرسند.

ظاهرا بعد از انتقادات شدید برخی جناح های سیاسی از عملکرد جانبدارانه صداوسیما نسبت به دولت نهم، مدیران صداوسیما ترجیح داده اند "ساده ترین راه ممکن" را انتخاب کنند و در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، برای آنکه "بیطرفی" خود را به رخ ببیندگان و مخاطبان انتخاباتی خود بکشد، وجه "پرسشگری"-که یکی از کارکردهای اصلی رسانه محسوب می شود- را کاملا تعطیل کنند!

از همین رو است که مجریان صداوسیما-به طور خاص دکتر پورحسین به عنوان مجری مناظره بین نامزدهای ریاست جمهوری- صرفا کارکردی در حد کرونومتر یا ساعت پیدا می کنند و از هرگونه سئوال، چالش،تذکر ، تصحیح یا تکذیب سخنان نامزدها، یا بیان اظهار نظر کارشناسی مثل ارائه آمار و ..خودداری می کنند.

شایسته است است مسئولان صداوسیما در آسیب شناسی عملکرد خود به این نکته طلایی بیاندیشند که چرا صداوسیما نمی تواند بین بی طرفی و پرسشگری راه میانه را برگزیند؟ چرا صداوسیما فقط راه حمایت و جانبداری را بلد است و نمی تواند خط ظریف بیطرفی-پرسشگری را سرلوحه عملکرد خود قرار دهد؟

ارسال نظر

  • ناشناس

    با سلام
    آقای حیدری امشب باید به آقای احمدی نژاد می گفت نرخ تورمی که بانک مرکزی اعلام کرده 25 درصدو نرخی که شما اعلام می کنید 15 درصد وحرف های که مردم می زنند خیلی بیشتز این آمارهای شماست

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد