گوناگون

متکی: تعلق به انقلاب اسلامی ایران الگویی جهانی است

پارسینه: متکی یکی دیگر از رموز پیروزی ایران اسلامی را در انقلاب و جنگ تحمیلی، یکپارچگی ملت ایران تحت لوای ولایت فقیه دانست و گفت: انقلاب و هشت سال دفاع مقدس برای ملت ایران پروژه هایی ملی بودند که با اعتقاداتشان گره خورده بود و مردم با اتحاد کامل تحت رهبری ولایت فقیه خود از اعتقاداتشان دفاع کرده و پیروز میدان شدند.

منوچهر متکی صبح امروز در جمع دانشگاهیان واحد اسلامشهر حضور یافته و در خصوص "انقلاب اسلامی ایران، از آغاز تا کنون " به سخنرانی پرداخت.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان در این مراسم، تعلق به انقلاب اسلامی ایران و آرمانهای آن را الگویی مثال زدنی در جهان دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران تحولی بنیادین در تاریخ جهان بود که الگوی آن برگرفته شده از انقلاب آغازین اسلام تحت زعامت حضرت رسول اکرم (ص) بود.

شباهت انقلاب ایران با اولین انقلاب اسلامی تحت ولایت پیامبر اکرم (ص)

وی با اشاره به شباهت نزدیک مراحل اساسی در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران، با اولین انقلاب اسلامی تحت ولایت پیامبر اکرم (ص)، هر دو انقلاب را دارای دو مرحله تکوین ملت و سپس تاسیس حکومت اسلامی دانست.

متکی عنوان کرد: همانطور که حضرت رسول اکرم (ص) در 13 سال اول ولایت شان به تاکید بر خودسازی و آماده سازی مردم برای ایجاد حکومتی اسلامی پرداخته و با بنیان نهادن زیربنای اساسی اسلام به ایجاد حکومتی اسلامی اقدام فرمودند، حضرت امام خمینی (ره) نیز در انقلاب جمهوری اسلامی ایران با الگوگیری از رهبری حضرت رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)، این دوران تکوین ملت را طی طریق کرده و با پرورش انقلابیونی تحول آفرین از سال 1342 با پیامی مشابه پیام انقلاب آغازین، پای در عرصه ظهور نهادند.

امام با ارتقای بصیرت مردم مقدمات تشکیل حکومت اسلامی را مهیا کردند

وزیر سابق امور خارجه کشورمان، مرحله دوم را طبق آیات قرآن کریم، دوران سازندگی ملت و تاسیس حکومت و دولت اسلامی معرفی کرد و افزود: در این مرحله نیز حضرت امام خمینی (ره) با تأسی از سیره نبوی به آگاهی سازی ملت پرداخته و با ارتقای بصیرت مردم و بویژه جوانان اسلامی کشور، مقدمات تشکیل حکومت اسلامی را مهیا کردند.

وی در ادامه به مقایسه چندین انقلاب صورت گرفته در جهان با انقلاب جمهوری اسلامی ایران پرداخت و وجود رهبری حضرت امام خمینی (ره) و رشادتهای مردم از جان گذشته ایران اسلامی را مهمترین وجه بارز انقلاب جمهوری اسلامی ایران دانست که با وحدت و یکپارچگی هرچه تمامتر، امر تقریبا غیر ممکن را ممکن ساخته و در تاریخ جهان ثبت کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی، دشمن شناسی را از جمله دیگر ویژگی های بارز انقلاب اسلامی ایران، که حضرت امام خمینی (ره) مبدع آن بودند، دانست و تاکید کرد: نظام و نهضت ما از ابتدای ظهور در خلأ نبوده و با بازخوردهای متفاوتی مواجه بود، لذا از ابتدای نهضت، انقلاب با توطئه های بیشماری مواجه بود که خوشبختانه با مدیریت شایسته بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و تاکیدات مکرر ایشان بر قدرت منطق و بیداری ملت، این توطئه ها ناکام مانده و با شکست مواجه شدند.

وی انقلاب را تولید فرصتی دانست که برای استفاده بهینه از این فرصت، حضور و رهنمودهای مدیریتی کارآمد الزامی است.

شناخت حرکت دشمن از الزامات پیروزی انقلاب بود

سخنران ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر اضافه کرد: همانطور که انقلاب فرصت تامین می کند، دشمن نیز در مقابل تهدید تولید می کند؛ فلذا شناخت حرکت دشمن و دشمن شناسی، در عین اتخاذ تدابیر مناسب و بجا، از الزامات پیروزی انقلاب است که خوشبختانه حضرت امام (ره)، با درک صحیح این امر، مبانی و مباحث انقلاب را به خارج از کشور ارسال فرموده و در جهان منتشر کردند.

متکی یکی دیگر از رموز پیروزی ایران اسلامی را در انقلاب و جنگ تحمیلی، یکپارچگی ملت ایران تحت لوای ولایت فقیه دانست و گفت: انقلاب و هشت سال دفاع مقدس برای ملت ایران پروژه هایی ملی بودند که با اعتقاداتشان گره خورده بود و مردم با اتحاد کامل تحت رهبری ولایت فقیه خود از اعتقاداتشان دفاع کرده و پیروز میدان شدند.

تاکید بر ارج نهادن به آرمانهای امام و انقلاب

وی در خاتمه سخنان خود، ضمن تقدیر از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در حفاظت از ارزشهای انقلاب اسلامی ایران، خطاب به دانشگاهیان این واحد دانشگاهی، بر ارج نهادن به آرمانهای امام و انقلاب و تلاشهای مستمر برای پیشرفت همه جانبه کشور بویژه در عرصه پیشرفت علم و تکنولوژی در راستای حفظ این انقلاب جهانی تاکید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر نیز در ادامه، ضمن عرض خیر مقدم به منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه ، سرهنگ پاسدار قوچی فرمانده بسیج ادارات شهرستان اسلامشهر و دیگر حاضرین در این مراسم، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را پدیده نوظهوری دانست که طبق بیانان حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ جهان مشاهده نشده بود.

سعید شفائی ضمن تبریک خجسته ایام مبارک دهه فجر، این دهه مبارک را روزهای به یاد ماندنی در تاریخ کشور قلمداد نموده و ادامه داد: همانطور که هر چیزی بهایی دارد، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نیز بهایی دارند که باید بهای آنها پرداخته شود.

وی خون پاک انقلابیون و دلاورمردانگی جوانان رشید اسلام و انقلاب، تحت رهبری و زعامت حضرت امام خمینی (ره) را بهای خارج شدن از استبداد و تاریکی دوران طاغوت و دست یافتن به روشنی انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: نتیجه این بهای پرداخت شده ملی، عظمت انقلاب اسلامی ایران و ورود آن به عرصه جهانی تحت لوای ولایت فقیه است که هنوز هم با وجود گذشت سی و چهار سال از این تحول جهانی، بسیاری کشورها از آن الگو می گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد