گوناگون

مسعود پزشکیان بازیکن‌ افتخاری فوتسال پارسینه رئیس جمهور ایران شد

 مسعود پزشکیان بازیکن‌ افتخاری فوتسال پارسینه رئیس جمهور ایران شد

با اعلام پایان شمارش تعرفه‌ها در تمامی شعب اخذ رأی در سراسر کشور، مسعود پزشکیان با کسب اکثریت آرا، به‌عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

به گزارش ایسنا، محسن اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: مجموع آرای داخل و خارج ایران ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی است که آرای کاندیداها به شرح زیر است:

مسعود پزشکیان حائز ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای

سعید جلیلی حائز ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای

سخنگوی ستاد انتخابات کشور یادآور شد: بر این اساس آقای مسعود پزشکیان به عنوان منتخب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری محسوب می‌شود.

وی افزود: در رابطه با میزان مشارکت باید به اطلاع رسانده شود که مبتنی بر تعداد تعرفه مصرف‌شده توسط رأی دهندگان که برابر با ۳۰ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۹۳۱ رأی است، درصد مشارکت ۴۹.۸ است.

رئیس‌جمهور نهم ایران کیست؟

 مسعود پزشکیان متولد ۷ مهر ماه ۱۳۳۳ در مهاباد است که سابقه نمایندگی در ادوار هشتم، نهم، دهم (نایب رئیس)، یازدهم و دوازهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را در کارنامه سوابق خود دارد. او همچنیندر دولت به عنوان وزیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت هشتم (اصلاحات) و ریاست بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز را در کارنامه سوابق خود دارد. پزشکیان دارای مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی و تخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین فوق تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

وی پیشتر دو مرتبه برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در دوره‌های یازدهم (سال ۱۳۹۲) و سیزدهم (سال ۱۴۰۰) نام نویسی کرده بود که در سال ۱۳۹۲ پیش از اعلام اسامی افراد احراز صلاحیت شده، به نفع آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی دیگر داوطلب نامزدی این انتخابات از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد و در سال ۱۴۰۰ نیز از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشد؛ او برای سومین مرتبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ برای نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام داوطلبی کرد که در نهایت در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ نام او از سوی وزارت کشور به عنوان یکی از ۶ نامزد احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری معرفی شد.

 

پزشکیان در جریان رقابت های انتخاباتی، با شعار «برای ایران» خود را  «صدای بی‌صدایان» معرفی و تلاش برای تحقق «حق» و «عدالت» و همچنین «وحدت و انسجام» در جامعه و اجرای احکام «برنامه هفتم پیشرفت» و «سیاست های ابلاغی رهبری» را مهمترین وعده اش عنوان کرد؛ او همچنین در یکی از سخنرانی های تبلیغاتی خود اعلام کرد که «قول می‌دهم تا زمانی که زنده‌ام از حقوق مردم ایران، قومیت‌ها، جنسیت‌ها، انسان‌ها و همه با قدرت دفاع خواهم کرد. من نه وابسته پولم و نه وابسته پست و قدرت و فقط به مردم ایران وابسته‌ام و تا جان در بدن دارم در خدمت مردم خواهم بود». ارتباطات مناسب و سازنده با دنیا برای رفع یا کاهش تحریم‌ها، افزایش سرمایه‌ گذاری خارجی برای تحقق رشد اقتصادی و اجرای قوانین به جای ایجاد قوانین جدید، از محورهای مطرح شده ای است که در اولویت برنامه‌های اقتصادی پزشکیان قرار دارد.

حل مشکلات روابط خارجی، بهبود روابط با کشورها، عادی‌سازی روابط اقتصادی و تجاری با جهان از طریق رفع تحریم‌ها، ارتقای جایگاه و امنیت و اقتدار ایران در جهان، متوقف کردن موج مهاجرت، فراهم کردن زمینه بازگشت ایرانیان خارج از کشور به وطن، و احیای صنعت گردشگری، ارتقای سطح فناوری افزایش تبادلات علمی با جهان از برنامه های مطرح شده از سوی پزشکیان در حوزه سیاست خارجی است.

پزشکیان اضافه کرد: مردم آمده‌ام تا در ایران ایجاد کنیم و این اختلافات، درگیری‌ها و دعواها را حل کنیم و اجازه ندهیم فقط یک صدا بلند باشد، صدا مال همه است و این حرفی را که می‌زنم در همین مناظرات دیدید چهار نفر یک طرف و بنده هم یک‌طرف؛ و یکی از آقایان می‌گفت نمی‌گذارم رئیس جمهور شوید و بنده در جواب گفتم این مردم هستند که تصمیم خواهند گرفت که چه کسی  رئیس دولت شود.

تنظیم و توزیع عادلانه بودجه عمومی کشور با اولویت حمایت از اقشار کم برخوردار، حکمرانی مطلوب در صندوق‌های بازنشستگی با تاکید بر نظام شایسته سالاری، رفع بحران‌ها و کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، توزیع عادلانه یارانه‌ها متناسب با اطلاعات واقعی و تدوین سیاست های هدایت تدریجی توزیع یارانه ها، افزایش سهم کمک دولت در تامین هزینه های درمانی و استعدادیابی، آموزش و توانمندسازی به‌منظور اشتغال زایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز از سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی رئیس جمهور منتخب در حوزه رفاه و تامین اجتماعی است.

پزشکیان در مرحله نخست انتخابات که در تاریخ ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد، در رقابت با سعید جلیلی، مصطفی پورمحمدی و محمدباقر قالیباف با کسب ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و۹۹۱ رای به عنوان نفر اول به مرحله دوم انتخابات راه یافت. سعید جلیلی نیز با کسب ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸رای به عنوان نفر دوم به مرحله دوم انتخابات راه یافت. در مرحله دوم انتخابات که روز گذشته برگزار شد، پزشکیان توانست با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای در مقابل ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای جلیلی به پیروزی دست یابد و به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

ارسال نظر

  • شیرین صفوی

    چهار سال دیگه رو داشته باشید !!!!!!!!!!! صبر کنید حالا !!!!!!

  • خلیج فارس

    چند نکته بعد از انتخاب رئیس جمهور جدید خطاب به مسئولان ؛
    ۱؛ کم کردن فاصله بین مردم و حاکمیت ، عدم مشارکت ۶۰ درصدی مردم در انتخابات ، در حالی که در انتخابات سالهای قبل مثل ۹۲ و ۹۶ ، ۸۸ ..... مشارکت حداقل ۷۰ درصدی بودو این به تغییر نگاه مردم ، به صندوق انتخابات برای تغییر و اصلاح شرایط بر می گردد .
    ۲؛ اجازه بدهید رئیس جمهور با دستان باز ، در سایه خرد جمعی و منافع ملی برای حل مشکلات کشور تصمیم بگیرد . روحانی با وعده رفع تحریم و برجمهای بعدی ( رفع تحریم ، رفع انزوای سیاسی ، پایان تنش و جنگ با دنیا ، پایان تنش و اختلافات داخلی ، توسعه ایران ، رفع بحرانهای اجتماعی .... ) رئیس جمهور شد ولی جماعتی با کارشکنی و با سنگ اندازی با خودخواهی و عدم علاقه مندی به ایران و ایرانی ، کشور را به بحران کشانند و امروز رئیس جمهور جدید مجبور به دوباره کاری شده است . اگر تصمیمی بر اساس منفعت مردم و کشور گرفته می شود ، عده ای نباید با تصویب قانون ، باعث خفگی ایران و ایرانی شوند ، چرا سرنوشت مردم باید به دست تربیون دار ، امام جماعت ، نظریه پرداز !!!! حوزه ، حمله کننده به سفارت ........ باشد !
    ۳؛ دو دستگی ، تفکیک مردم ، دیوار کشی بین مردم ، رو در رو قرار دادن مردم‌ ، ثمره حماقت کسانی هست ، که به دنبال منافع شخصی و گروهی هستند ، ثمره طرد تفکرات سیاسی مختلف ، ثمره طرد اقلیت های مذهبی و قومی از اداره حکومت هست . برای مثال اگر وزیر ما ، اعضای شورای نگهبان ، رئیس قوه قضاییه ، دادستانها ، فرماندهان نظامی ، رئیس صدا و سیما ...... از اقلیتهای مذهبی باشند، اگر مدیریت و مسئولیت جدای تفکر سیاسی باشد ، اگر نگاه مسئولان ما به زنان و دختران و پوشش و حجاب آنها مثل قاسم سلیمانی عزیز بود و یا بنا به منفعت و مصلحت کشور گشت ارشادی نبود ، امروز جماعت حوزه وی لباس نظامی نمی پوشیدند و تفکرات منتسب به اصول گرا فرمان شلاق زنان و دختران را در خیابان نمی دادند . پیامبر اسلام اگر قاتل عمویش را می بخشید نه در قالب یک شهروند عادی اینکار را کرد بلکه به عنوان رهبر و مسئول جامعه اسلامی ، قصدش پایان دادن به جنگ و تنش و اختلافات داخلی و الگو برداری و گذشت و صلح و برادری بود
    ۴؛ مردم از انتخابات سال ۷۶ با انتخاب سید محمد خاتمی خواهان اصلاحات و تغییرات در جامعه شدند ، البته این اصلاحات و تغییرات فقط مختص تفکر اصلاح طلب نیست ، اصلاحات و تغییراتی که بعد از ۴۶ سال زندگی در بحران ، به آرامش و آسایش مردم برسد ، امروز مردم ایران خسته و دلزده و مایوس از شرایط سخت و جانفرسا ۴۶ ساله ، به دنبال رفع تحریم های اقتصادی ، پایان جنگ و تنش سیاسی ، رفع بحرانهای اجتماعی هستند ، تحریم ۴۶ ساله، سرزمین ما را به سمت مرگ تدریجی برده ، مرگ تدریجی مهاجرت مردم از خانه اشان ، بحران خودکشی که به پزشکان رسیده ، مرگ تدریجی محیط زیست ، طوفان شن ، فرونشست زمین ، مرگ تدریجی اعتیاد به خاطر بیکاری جوانان ، ........... اینها هشداریهایی هست که مسئولان ما به جای تمرکز بر حواشی مثل حماس ...... مثل آمریکا .... مثل اسرائیل ..... باید به آن توجه کنند .
    ۵؛ تک قطبی شدن جامعه امروز ما ، ثمره عدم فعالیت مثمر احزاب سیاسی هست ، امروز به جایگاهی رسیده ایم ، که سرنوشت مردم باید طبق نظر جماعتی خاص اداره شود ، چون فلان نظریه پرداز !!! ، فلان مدیر مسئول روزنانه ، فلان آخوند ....... از آمریکا خوشش نمی آید ، پس تکلیف ۸۰ میلیون ایرانی چه می شود ، که امروز به خاطر تحریم و تورم و گرانی دچار سوء تغذیه شده ، سفره ایرانیها خالی از گوشت و ماهی ....... شده ، با کمبود و نبود دارو مواجه ایم ، نفتمان به صورت پایاپای در قبال گندم و آرد در دریا مبادله می شود !! آمریکا برای تحصیل فرزند و سرمایه گذاری و اقامت و سهامداری در فلان شرکت برای عزیزان خوب هست و برای ملت ایران بد ! وقتی فلان با پوشش حزب اللهی !! اتقلابی اختیار تام داده می شود ، قبول کنیم که امروز عدم اقبال ۶۰ درصدی از مردم ، به نتایج عملکردمان که خلاف خواسته های مردم هست ، برمی گردد.
    ۶؛ در انتخابات جدید ما ، ۵ کاندیدای اصول گرا داشتیم و یک اصلاح طلب ، اصلاح طلبان و اعتدال گرایان و ملی مذهبی ها تکلیفشان با مردم و کشور مشخص هست . ولی اصول گرایان نیاز به بازبینی در تفکر و ایدئولوژیشان دارند ، از بین ۵ کاندیدای اصول گرا ، تنها پورمحمدی ، اصول گرا بود و ۴ نفر دیگر ، جبرگرا بودند . در همه کشورهای دنیا راست ها ، اصول و هدفهایی برای اداره سرزمینشان دارند که یکی از آنها ، ارتباط و تعامل با جهان بر اساس منافع ملی و مردم هست ، مسئله ای بسیار مهمی که ۴ کاندیدای به اصطلاح اصول گرا ، اشاره ای به آن نکردند، برنامه نداشتند ، هدفی نداشتند ، دیپلماسی بلد نبودند و حتی الفبای حرفه ای گری هم نمی دانستند ، از آقای جلیلی به عنوان یک انسان با تجربه در عرصه سیاست و مدیریت بعید بود ، تفکر اصول گرای جبرگرا ، نیاز به بازنگری و تغییر در بینش و نگاه دارند ، امروز ما با مردمی فهیم و آگاه و عالم سروکار داریم ، روستائیان ما ، روستائیان دهه ۴۰ نیستند و امروز بخش بزرگی از حوزه و یان جایگاهشان را در بین مردم از دست دادند( باغ ازگل ) . امروز طلا و نفت و گاز و پتروشیمی ..... در برابر این ملت فهیم جایگاهی ندارند و تنها ثروت این سرزمین ملت هست و بس .

  • عمار .

    به نام خداوند جان و خرد : خب درود خداقوت بر جناب آقای دکتر استاد پزشکیان محترم عزیز رئیس جمهور منتخب اکثریت محترم محبوب مردمی ایران اسلامی تبریک تهنیت عرض می کنیم از امروز ایشان رئیس جمهور محترم جمیع ایرانیان محترم هستند و برای مشکلات معضلات مصائب مختلف مردم ایران اسلامی عزیزمان بی درنگ باید گامهای بسیار موثری بردارند همه جناح‌ها و حزبها و گروه ها و دستهای مختلف که در این میدان رقابتی تنگاتنگ انتخاباتی ریاست جمهوری تلاش کوشش کردند که انتخابات گرم پر شور شعور باشکوهی برگذار شود در کمال امنیت سلامتی هم تشکر قدر دانی می کنیم و باید همگی متحدانه یکپارچه مجدانه پیگیرانه عادلانه برادرانه غیرتمندانه برای ایران اسلامی آباد آباد آباد عدالت گستر با رئیس جمهور محترم محبوب مردمی همکاری کنید تا دشمنان را ناکامشان کنید و فقر فلاکت زدگی گرسنگی درماندگی بیچارگی بینوایی بیکاری گرانی فسادهای مختلف طلاقهای منفورانه را در ایران اسلامی ریشه کن کنید و برای ملت ایران اسلامی عزیزمان شور نشاط شادابی طراوت قدرت اقتدار عزت ثروتمندی صلح دوستی آشتی آرامش سلامتی امنیت به ارمغان بیاورید . التماس دعا و صلوات . و من الله التوفیق .

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد