گوناگون

مقایسه پژو پارس tu۵ با xu۷p، کدام را انتخاب کنیم؟

مقایسه پژو پارس tu5 با xu7p، کدام را انتخاب کنیم؟

مقایسه پارس TU5 با XU7P به کاربران کمک می‌کند تا از بین دو خودروی پرطرفدار موجود در بازار، موتوری را انتخاب کنند که کمتر دردسر ایجاد می‌کند.

البته برای گرفتن تصمیم نهایی، فقط مقایسه فنی پارس TU5 با XU7P کافی نیست و لازم است که طراحی ظاهری، امکانات رفاهی و ایمنی هم به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. برای رفع چالش‌های فکری و انتخاب یک خودروی مناسب، می‌توانید با کارشناسان کیان خودرو در ارتباط باشید و از بهترین شرایط خرید اقساط هم بهره‌مند گردید.

پژو پارس tu5 یا xu7p؟ کدام یک بهتر است؟

پژو پارس یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای بازار ایران است که به عنوان فیس لیفتی از ۴۰۵ به بازار ارائه شد و رفته رفته نام آن به خودرو پارس تغییر پیدا کرد. این خودرو در طی سال‌ها با تیپ‌های مختلفی به بازار عرضه شد و مهم‌ترین تفاوت این تیپ‌ها در کیفیت موتور است. با مقایسه پارس TU5 با XU7P متوجه خواهیم شد که در صنعت خودروسازی کشور در طی سال‌های گذشته چه پیشرفت‌هایی به وجود آمده است. چرا که موتور XU7P در ابتدا بر روی پژو پارس قرار گرفته بود و به مرور زمان موتور TU5 جایگزین آن شده است.

در شرایط حال حاضر که قیمت خودروها به شدت افزایش پیدا کرده، شناخت تمام ویژگی‌ها و مشخصات یک خودرو برای استفاده بدون مشکل در طولانی مدت ضرورت دارد. به همین دلیل، انتخاب مراکزی که ضمن ارائه مشاوره‌های خاص، شرایط لیزینگ خودرو را نیز فراهم می‌آورند، اهمیت پیدا می‌کند. مجموعه کیان خودرو یکی از این مراکز تخصصی است.

خودرو پژو پارس از نمای عقب

مقایسه طراحی داخلی پارس tu5 با xu7p

انتخاب بین دو مدل محبوب پژو پارس، TU5 و XU7P، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، به خصوص زمانی که به دنبال تناسبی ایده‌آل بین زیبایی، کیفیت و کارایی هستید. پژو پارس TU5 از طراحی داخلی مدرن و جوان‌پسند برخوردار بوده و استفاده از رنگ‌های روشن در متریال آن فضایی شاد را به وجود آورده است. همچنین همه ادوات در این خودرو به گونه‌ای چیده شده که بدون نیاز به خم شدن یا تمرکز زیاد، دسترسی به آنها امکان‌پذیر است.

پژو پارس XU7P از طراحی کلاسیک با رنگ‌های تیره برخوردار بوده و دارای چهره‌ای سنتی‌پسند است. دسترسی به برخی از دکمه‌های کنترلی پایین داشبورد کمی دشوار بوده و از لحاظ کیفیت متریال هم در درجه پایین‌تری قرار می‌گیرد. در مقایسه طراحی داخلی پارس TU5 با XU7P متوجه می‌شویم که فضای صندوق عقب هر دو خودرو یکسان بوده و تفاوت قابل توجهی ندارد.

مقایسه فنی پارس tu5 با xu7p

یکی از چالش‌هایی که در هنگام خرید خودرو پارس به وجود می‌آید، انتخاب بین دو موتور TU5 و XU7P می‌باشد. از آنجایی که مشخصات فنی خودرو تاثیر مستقیم بر روی نظر نهایی خریداران دارد، در ادامه به بررسی مقایسه فنی پارس TU5 با XU7P می‌پردازیم.

در این مقایسه در می‌یابیم که قدرت و شتاب موتور TU5 به دلیل تکنولوژی روز و تنفس طبیعی، علی‌رغم حجم کمتر موتور، به شکل قابل توجهی بیشتر است. البته آلایندگی‌های این موتور هم کمتر می‌باشد و همین دلیل باعث شده تا فروش اقساطی پارس TU5 به نسبت سایر تیپ‌های دیگر از استقبال بالاتری برخوردار گردد.

برای درک بهتر تفاوت‌ها، در ادامه مقایسه فنی پارس TU5 با XU7P را در یک جدول قرار می‌دهیم:

مشخصه

TU5

XU7P

نوع موتور

چهار سیلندر - ۱۶ سوپاپ

چهار سیلندر - ۸ سوپاپ

حجم موتور

1.6 لیتر

1.8 لیتر

حداکثر قدرت

105 اسب بخار

98 اسب بخار

حداکثر گشتاور

142 نیوتن متر

148 نیوتن متر

شتاب صفر تا صد

11.8 ثانیه

13.2 ثانیه

حداکثر سرعت

190 کیلومتر بر ساعت

185 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی

7.1 لیتر در 100 کیلومتر

7.4 لیتر در 100 کیلومتر

مقایسه ایمنی پارس tu5 با پارس xu7p

برای انتخاب خودروی مناسب، باید فراتر از ظاهر، آپشن و قیمت، ایمنی را نیز مد نظر قرار داد. به همین جهت، دریافت مشاوره تخصصی از افراد کاربلد مانند کارشناسان کیان خودرو برای بررسی موشکافانه هر کدام از خودروها ضروری است.

در این بخش، به مقایسه ایمنی پارس TU5 با پارس XU7P می‌پردازیم، تا با آگاهی بیشتر بتوانید خودروی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

TU5 دارای بدنه تقویت شده از فولاد ضد زنگ بوده و همچنین مجهز به ایربگ راننده، ترمز ABS، EBD، سیستم ضد سرقت و ایموبلایزر، قفل مرکزی و شیشه‌های برقی است.   نسخه‌های فول این خودرو مجهز به ایربگ سرنشین جلو است.

XU7P از همه لحاظ شبیه به خودروی TU5 بوده و فقط ایربگ سرنشین جلو را در هیچکدام از نسخه‌های فول آپشن هم ندارد. 

مقایسه امکانات رفاهی پارس tu5 با xu7p   

مقایسه امکانات رفاهی داخل کابین، یکی از نکات مهم در هنگام انتخاب بین دو خودرو است. چرا که این امکانات می‌توانند تجربه رانندگی را لذت‌بخش‌تر و سفر را آسان‌تر کنند.

در این بخش به شکل موشکافانه اقدام به مقایسه امکانات رفاهی پارس tu5 با xu7 می‌نماییم.

امکاناتی مانند سنسور دنده عقب، شیشه اتوماتیک راننده، مه‌شکن‌های جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، تنظیم آینه به صورت برقی و ۴ شیشه برقی در هر دو خودرو مشترک است.

تفاوت‌های کلیدی در این دو خودرو  شامل آینه‌های تاشو برقی در خودرو tu5 شده همچنین در این خودرو دمای داخل کابین به صورت اتوماتیک تنظیم شده و کنترل دکمه‌های ضبط صوت و پخش کننده موسیقی بر روی فرمان قرار دارد که تمام این ویژگی‌ها در تیپ XU7P وجود ندارد.

نمای داخلی از کابین خودرو پژو پارس tu5 با پژو پارس xu7p

مقایسه مصرف سوخت پارس tu5 با xu7p

در شرایط فعلی با افزایش قیمت بنزین، مصرف سوخت به یکی از فاکتورهای مهم در هنگام انتخاب خودرو تبدیل شده است. به همین جهت، مقایسه مصرف سوخت پارس TU5 با XU7P ضرورت دارد.

طبق آمارهای رسمی، مصرف سوخت ترکیبی این دو خودرو به شرح ذیل است:

  • مصرف سوخت ترکیبی پژو پارس TU5 برابر با 7.1 لیتر در 100 کیلومتر است.

  • مصرف سوخت ترکیبی پژو پارس XU7P برابر با 7.7 لیتر در 100 کیلومتر می‌باشد.

مقایسه تجربه رانندگی پارس tu5 با xu7p

انتخاب خودرویی با تجربه رانندگی لذت‌بخش، می‌تواند تاثیر زیادی در رضایت شما از رانندگی داشته باشد. به همین دلیل، مقایسه تجربه رانندگی پارس TU5 با XU7P می‌تواند نقش مهمی در انتخاب نهایی شما ایفا کند.

بر اساس تجربه رانندگان، اگر به دنبال خودرویی با رانندگی نرم، کم صدا و جادار هستید، TU5 می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد. اما اگر به دنبال خودرویی با حس قدرتمندی بیشتر و هندلینگ پایدارتر هستید، XU7P گزینه بهتری است.

پارس TU5 بهتر است یا پارس XU7P؟

تا این بخش به طور مفصل به مقایسه پارس TU5 با XU7P از جوانب مختلف فنی، امکانات رفاهی و تجربه رانندگی پرداختیم. در نهایت، این سوال که پارس TU5بهتر است یا XU7P را باید بتوانید پاسخ دهید.

در یک مقایسه کلی می‌توان گفت از لحاظ مصرف سوخت شتاب و قدرت بیشتر، امکانات رفاهی، فضای کابین جادارتر، رانندگی نرم و کم صدا و سیستم ترمز قوی خودرو TU5برتری داشته؛ اما از لحاظ قیمت، هندلینگ بهتر و گارانتی بلند مدت  XU7P برتری دارد.

بررسی تست سلامت خودرو پژو پارس در کارخانه

مقایسه قیمت پارس tu5 با xu7p

قیمت خودروها معمولاً به عوامل مختلفی از جمله مدل خودرو، سال تولید، کارکرد و شرایط ظاهری آن بستگی دارد.

اما در مقایسه قیمت پارس TU5 با XU7P به طور کلی می‌توان گفت که TU5 در مدل‌های پایه و مدل‌های فول آپشن به نسبت XU7P قیمت بالاتری دارد.

اگر متقاضی خرید پژو پارس TU5 هستید، نگران بالا بودن قیمت آن نباشید. زیرا مجموعه کیان خودرو شرایط فروش اقساطی پارس TU5 را فراهم آورده است. البته این مجموعه به عنوان لیزینگ خودرو، امکان خرید مدل‌های مختلف خودرو را با اقساط بلندمدت ایجاد کرده تا همه افراد خودروی مورد علاقه خود را تهیه کنند.

نتیجه‌گیری 

مقایسه پارس TU5 با XU7P به شما کمک می‌کند تا تصمیم نهایی را برای انتخاب خودروی مناسب بگیرید. البته بهتر است حتماً هر دو خودرو را تست رانندگی کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

همچنین برای بررسی دقیق‌تر مسائل فنی و ایمنی، می‌توانید با کارشناسان کیان خودرو مشورت کنید تا از تمام جزئیات آن مطلع شوید. این مجموعه امکان فروش اقساطی خودرو را نیز فراهم کرده است که همه افراد با هر سطح توان مالی می‌توانند بهترین خودروی مورد نظر خود را تهیه کنند.

سوالات متداول 

پارس tu5 بخریم یا xu7p؟

دادن پاسخ این سوال بسته به نظر و سلیقه شخصی افراد متفاوت است. اما  پارس tu5 در کنار داشتن امکانات رفاهی بیشتر از قیمت بالاتری هم برخوردار است. 

بهترین راه خرید TU5 یا XU7P چیست؟

انتخاب نمایندگی‌های معتبر و مجاز مانند کیان خودرو بهترین راه حل برای خرید خودرو است.

برچسب ها : خودرو,پارس,پژو پارس

ارسال نظر

  • م.م.ص

    بااحترام،واقعاصنعت خودروسازی کشور درطی این چندسال خیلی پیشرفت داشته که اینقدرمیلیاردهر روز ضرروزیان میده!🤔

  • احسان

    مطمئن هستید که موتور xu7p را با موتور xu7 اشتباه نگرفتید؟؟؟!!!

  • مهدی

    Xu7p دارم آپشن های ضبط صوت و چیزهای دیگر هم داره اشتباه نوشتید. مگر اینکه مقصود پر کردن صفحه ی سایت باشد

  • X_salman_X

    تا خرند این قوم رندان خرسواری می کنند ...

  • عمران

    اصلا تحلیل درستی نیست غیر از موتور بقیه اجزا دو خودرو یکی هستن فقط موتورهاشون متفاوته
    ضمنا من هردو رو داشتم تی یو فایو خیلی بیشتر خراب میشه شتابش هم کمتره اما قدرتش بیشتر ه از نظر سوخت هم تقزیبا برابر واقعا این موتور جدید خیلی خوب عمل میکنه

  • حسین

    این مقایسه درست نیست من xu7p دارم و امکاناتی که گفته نداره خودرو من داره اشتباه مقایسه کردی داد

  • ام

    مطمئن هستی چی نوشتی ، چرا خودت بعضی از حرفهای خودتو رد میکنی

  • مهران

    اینقد این دو تا ماشین باهم متفاوتند که واقعا موندم کدومو انتخاب کنم واقعا تنوع محصول بالاست.چند تا دکمه با رنگ داشبورد فقط فرقشونه موتورشم که خیلی اختلاف جزئی دارند با چند اسب بخار و گشتاور اگه اونم درست نوشته باشند.

  • همشهری

    راحت ۱۰۰ دی ۱۰تا ۱۲ میسوزونه چرا دروغ میگید

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد