گوناگون

"قطعا با کمبود دارو مواجه هستیم/ مسئولین با انکار تنها صورت مسئله را پاک می کنند"

"قطعا با کمبود دارو مواجه هستیم/ مسئولین با انکار تنها صورت مسئله را پاک می کنند"

پارسینه: رییس کمیسیون بهداشت مجلس معتقد است که علیرغم اظهارات مسئولین اجرایی با کمبود دارو در کشور مواجه هستیم ...

پارسینه: رییس کمیسیون بهداشت مجلس معتقد است که علیرغم اظهارات مسئولین اجرایی با کمبود دارو در کشور مواجه هستیم و ما نگرانیم این مشکلات در سال آتی افزایش پیدا کند.

حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در کشور با کمبود دارو مواجه هستیم، گفت: متاسفانه علیرغم اظهارات مسئولین ما در داخل کشور با کمبود دارو مواجه هستیم. مسئولین و بانک مرکزی می گویند ما ارز داده ایم ولی چون ارز به موقع نداده اند و کار شکنی هایی که در بانک مرکزی و گمرک می شود و مشکلاتی که در وزارت بهداشت و درمان وجود دارد ماشاهد هستیم علیرغم پیگیری هایی که انجام شده، مشکلاتی در تامین دارو وجود دارد.

وی ادامه داد: زمانیکه مسئولین در کمیسیون می آیند می گویند مشکلی نداریم اما عملا چیزی که ما شاهد هستیم جز این است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در زمینه داروهای بیهوشی حتما مشکل وجود دارد و برخی از داروها اصلا یافت نمی شود، حتی ما در تهیه داروهای تولید داخل نیز مشکل داریم. امیدواریم که وزارت بهداشت و درمان اوضاع را مدیریت کند. در حالیکه آقای رییس جمهور چندین بار در جلسات به ما گفته که ما مشکل ارز نداریم و وزارتخانه هم تاکید دارد که مشکلی نیست اما عملا ما شاهد کمبود دارو در کشور هستیم.

شهریاری خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولین دولتی شفاف با مردم صحبت کنند و زمانیکه مشکلی وجود دارد به مردم بگویند که مشکل داریم. اینکه صورت مسئله را پاک کنند دردی را دوا نمی کند و مردم بیشتر نگران می شوند همچنین این امر باعث بدبینی مردم می شود.

وی با تاکید بر مشکلات موجود در زمینه تامین دارو در کشور، اظهارداشت: واقعا ما نگران هستیم که این مشکلات در سال آینده نیز تداوم پیدا کند چرا که در بودجه ای که برای سال 92 دولت به مجلس فرستاده نیز قطعا زمینه های بروز بحران دارو وجود دارد. اگر این روند ادامه پیدا کند سال آینده متاسفانه سال بدتری نسبت به امسال خواهد بود و ما امیدواریم در مجلس تا جایی که امکان دارد بتوانیم نگرانی هایی که در خصوص تامین دارو وجود دارد را کاهش دهیم.

عبدالرحمان رستمیان نماینده دامغان و عضو کمیسیون بهاداشت و درمان مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارسینه در پاسخ به سوالی در خصوص کمبود داروی بیهوشی در کشور، تصریح کرد: ما می دانیم که با کمبود دارو در کشور مواجه هستیم اما از کم و کیف آن بی اطلاع هستم.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد