گوناگون

رئیس جمهور سه شنبه در مجلس دست به افشاگری می‌زند؟

رئیس جمهور سه شنبه در مجلس دست به افشاگری می‌زند؟

پارسینه: رئیس جمهور ساعت ۸ صبح فردا سه‌شنبه برای پاسخ به سوالات نمایندگان در صحن علنی مجلس حضور خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار پارسینه ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ساعت ۸ صبح روز سه شنبه برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در صحن علنی مجلس حضور خواهد یافت.

مدت جلسه سوال از رئیس جمهور یک ساعت و نیم است که یک ساعت رئیس جمهور و نیم ساعت نمایندگان سوال کننده برای سخنرانی فرصت دارند.

طرح سوال تعدادی از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور با ۵ محور در جلسه اوایل مردادماه مجلس اعلام وصول شده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی چهارشنبه ۱۰ مردادماه با اشاره به تقاضای سوال جمعی از نمایندگان از رئیس جمهور اظهار کرد: همانطور که می‌دانید پیش از این ۹۲ تن از نمایندگان تقاضای سوال از رئیس جمهور را داشتند که به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد و با بررسی این سوالات با حضور نمایندگان دولت، همچنان تعداد ۸۰ نفر از نمایندگان در طرح سوال خود از رئیس جمهور در صحن علنی باقی ماندند.

وی ادامه داد: بنابراین بیش از یک چهارم نمایندگان همچنان خواستار طرح سوال از رئیس جمهور بودند که طبق آئین‌نامه و مطابق اصل ۸۸ قانون اساسی و ماده ۲۱۳ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و بنا بر گزارش شماره "د" ۴۹۹۷۷۱۱۱۴ مورخ ۹ مرداد ۹۷ کمیسیون اقتصادی سوال این نمایندگان از رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت که با عنایت به اتمام زمان و عدم اقناع آنان در ۵ محور اعلام وصول شد.

لاریجانی درباره محور‌های سوال از رئیس جمهور گفت: عدم موفقیت دولت در مدیریت قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم موفقیت دولت در کاهش نرخ بیکاری در چند سال اخیر، رکود اقتصادی شدید چندساله و افزایش روزافزون نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی محور‌های سوال از رئیس جمهور است.

رئیس مجلس شوای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق آئین‌نامه رئیس جمهور موظف است حداکثر تا یک ماه آینده برای پاسخ به سوالات نمایندگان در صحن علنی حضور یابد.

در ادامه رئیس جمهور نامه ای به رئیس مجلس در این باره نوشت. متن کامل نامه حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

احتراماً؛ درست در سالروز تحلیف رئیس‌جمهوری دوره دوازدهم، سؤال تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی واصل گردید. بی‌تردید سؤال از رئیس‌جمهور کشور با مراعات حداقل دو نکته می‌تواند مبارک باشد؛ اولاً در چارچوب قانون اساسی باشد، ثانیاً در زمان و شرایط مناسب کشور اقدام شده باشد، که متاسفانه هیچکدام از این دو حاصل نشده است.

اما برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به مجلس شورای‌اسلامی انشاء الله در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد و به سوالات پاسخ خواهم داد. البته این امر می‌تواند فرصت خوبی باشد تا برخی از حقایق را برای مردم عزیز کشورم بازگو نمایم که آن‌ها صاحب واقعی کشورند و مشروعیت من و شما نیز از آراء آن‌ها است.»
به هر حال باید منتظر ماند و دید در جلسه فردا سه شنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با رئیس جمهور چطور برخورد خواهند کرد و حجت الاسلام حسن روحانی چه پاسخی خواهد داد.

ارسال نظر

  • نوستر آداموس

    نه چه افشاگری؟ فقط یخورده كلی گویی و 4تا بگم بگم مثل احمدی

  • ناشناس

    برای افشا گری از برادرش و برادر جهانگیری شروع کند

  • سبحان شاهمرادی اصولگرا

    جناب روحانی تا اصل ۸۹ قانون اساسی فقط یک گام دارد!!

  • ناشناس

    اگر بر گردیم و دولت آقای هاشمی رفسنجانی ،محمد خاتمی و احمدی نژاد و آقای روحانی را مرور کنیم وضعیت اقتصادی ما به همین شکل بوده یعنی چهار سال اول دولتها وضعیت اقتصادی کشور خوب بود ولی چهار سال دوم دولت با مشکلات عدیده ای روبه رو می شوند و چهار رئیس جمهور به یک نتیجه رسیدند (البته دولت آقای احمدی نژاد متفاوت بود ) الان بهترین زمان است به جای زیر سوال بردن رئیس جمهور درحالی که ایمان داریم مشکلات کشور ما به صورت ریشه ای و سیتماتیک است ، حل نکردن مشکلات در گذشته و تلنبار شدن آن بر روی هم ، بی توجهی و یا قصور و کوتاهی و عدم اختصاص بودجه ،عدم شایسته سالاری باعث به وجود آمدن مشکلات در طول این چهل سال شده است .اباستیضاح وزیر و یا سوال از رئیس جمهور ،تغییر استاندار و فرماندار و شهردار تا زمانی که برنامه ریزی برای حل مشکلات نداشته باشیم ،کشورمان را به سمت جلو پیش نمی برد و ما فقط صورت مسئله را پاک می کنیم .به زعم اینکه فکر کنیم با تغییر دولت مشکلات حل می شود ، این ایدهد دور از منطق و استدلال است و دولت بعدی هم با همین معضلات روبه روست . آقای دکتر محسن رضایی در مورد جنگ نکته صادقانه اشاره کردند : اگر زمان به عقب بر گردد و تجربه الان را داشتیم بعد از آزادی خرمشهر از مرزمان جلوتر نمی رفتیم .سعی می کردیم تااز خسارت بیشتر جلوگیری کنیم .هیچ ایرادی ندارد اگر صادقانه با مردم صحبت کنیم و جاهایی که قصور و کوتاهی کردیم ،جاهایی که اشتباه کردیم برگردیم و با کمک همین مردم اصلاح کنیم . چندین سال است که سرزمینمان عرصه درگیری جناحی است بدون اینکه فکر کنیم ضرر و زیان تصفیه حساب سیاسی متوجه مردم است و بیشترین فشار بر مردم است. مردم ما با تحمل و صبوری در شرایط سخت اقتصادی به امید آینده روشن و پیشرفته نشسته اند که مطمئنا با همراهی و همدلی مسئولین و مردم و البته برنامه ریزی در تمام عرصه ها (اقتصادی ،اجتماعی ،سیاسی ،فرهنگی ) مشکلات کشورمان حل می شوند .

  • شیرین صفوی

    من یکی بی صبرانه منتظرم تا حقایق را بگویید تا بدونم به یک شجاع رای دادم !!!

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد