گوناگون

اختلال در اینترنت کشور رفع شد / مشکل از دولت و سانسور نبود

اختلال در اینترنت کشور رفع شد / مشکل از دولت و سانسور نبود

پارسینه: بنا به گزارش‌های دریافتی، اینترنت در ایران از روز پنجشنبه در برخی مناطق دچار اختلال و قطعی شده است.

وب‌سایت امنیت سایبری «نت‌بلاکس» نیز تأیید می‌کند که از ساعت ۱۱ بامداد پنجشنبه به وقت ایران چندین ارائه‌دهنده خدمات تلفن ثابت و تلفن همراه در ایران دچار اختلال شده‌اند و این اختلال‌ها همچنان ادامه داشته است.

نت‌بلاکس می‌نویسد که داده‌های شبکه، سطح اتصال ملی ایران را زیر ۵۰٪ نشان می‌دهند و این اختلال همزمان است با قطع سرویس‌های یوتیوب و گوگل در چندین کشور در صبح پنجشنبه. نت‌بلاکس اضافه می‌کند: «اگر چه ارتباط یا عدم ارتباط بین این رخدادها هنوز تأیید نشده است.»

نایب رئیس هیات مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: با ایجاد مدار پشتیبان و اصلاح مسیرهای فیبر بین‌الملل، از دقایقی قبل، اینترنت به شرایط عادی بازگشت.ساعاتی قبل اینترنت تلفن‌همراه در برخی نقاط کشور دچار اختلال شده بود و بسیاری از کاربران نمی‌توانستند از اینترنت همراه خود استفاده کنند.

او در تویئتر خود نوشت:

اختلال در اینترنت کشور رفع شد

اختلال اینترنت مربوط به فیلتر کردن دولت‌ها و یا سانسور نبود

همچنین دیده‌بان اینترنت جهان (NetBlocks) نیز ‌در توئیتی این موضوع را تأیید کرده است که قطع اینترنت مربوط مربوط به فیلتر کردن دولت‌ها و یا سانسور نبوده. خدمات YouTube ، GMail و Google در چند کشور از ساعت ۷:۳۰‌ صبح کاهش یافته بود و این حادثه مربوط به فیلتر کردن دولت‌ها و یا سانسور نیست.

ارسال نظر

  • شیرین صفوی

    ای بابا ما داریم ماسماسک رمز یک بار مصرف نصب میکنیم !!!! دو ساعت داشتیم کلنجار میرفتیم آخر نشد !!!

  • شیرین صفوی

    آقا از ترس خود وزیر ضد ارتباطات و فیلتر آوری و قطع اینترنت نیومد گزارش بده !!!!! از بس که مورد عنایت کاربران و مردمه !!!!! اونم چحووووووور !!!!!

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد