گوناگون

«مشاعره» در کنار آب‌های خلیج فارس

پارسینه: کارشناس مجری برنامه‌ی «مشاعره» شبکه آموزش خبر داد که سری جدید «مشاعره» ویژه تابستان در کنار خلیج فارس و با نام خلیج فارس در آینده نزدیک تولید می‌شود.

پارسینه- گروه فرهنگی: دکتر اسماعیل آذر گفت: هدف از این برنامه جمع‌آوری سروده‌های خلیج فارس و شعرخوانی و در صورت امکان ترجمه خلاصه‌ای از آنها به زبان انگلیسی برای کشورهای دیگر است.

وی افزود: بیشتر توجه ما در سری جدید «مشاعره» یکی توجه به صفات بدیع و نو برای خلیج فارس است و دیگر اینکه بخش‌های تاریخی آن را شاعران ما به صورت شعر درآورند تا در ضمیر فرزندان جوان ما باقی بماند.

کارشناس مجری برنامه «مشاعره» خاطرنشان کرد: امیدواریم که نیروی دریایی عزیز ما هم که همیشه یاور ملت بوده است این بار در مورد خلیج فارس توجه ویژه به این برنامه داشته باشد.

دکتر آذر همچنین بیان کرد: قرار نیست مشاعره‌های ما از این به بعد شکل تکراری به خود بگیرند؛ بنابراین هر کدام از مجموعه برنامه‌های مشاعره فرم‌، ریخت و حتی محتوای نو خواهند داشت.

او ادامه داد: اکنون با حضور مشتاقان و علاقه‌مندان، یک اتاق فکر تشکیل داده‌ایم و هر نظری که در اجتماع آنها بیابیم مورد بررسی و کارشناسی قرار داده‌، در صورتی که بتواند جریان کتابخوانی و شعر خوانی را تقویت کند به طور یقین به کار خواهیم برد.

این کارشناس مجری یادآور شد: گروه‌های سنی سه و نیم تا شش سال زیادی داریم که شعر را از طریق اجتماع یاد گرفته‌اند و می‌خواهند در برنامه مشاعره شرکت کنند.

دکتر آذر ادامه داد: همه‌ی تلاش ما بر این است تا شعر هدفمند شود و منظور از هدفمندی شعر این است که سطح اخلاق را در جامعه بالا ببریم‌، از خشونت بکاهیم‌، سطح نشاط معنوی جامعه را فراخ‌تر بسازیم و ریشه‌های امید را در قلب‌های فرزندانمان با نام خدا و الهیت ناب آبیاری کرده و طراوات بخشیم.

او در پایان عنوان کرد: سعی‌مان را به طور تام و تمام به کار می‌بریم تا موفق شویم ولی خداست که تقدیر می‌کند اگر چه تدابیر ما در راه اوست.

به گزارش ایسنا،‌ «مشاعره» هر شب ساعت 10 تا 11 به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر از شبکه آموزش به روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد