گوناگون

ارسال پیامک‌های مشکوک به مسئولان نظام در جشنواره فجر!

پارسینه: منشا این پیامک ها در حال حاضر ناشناس است ولی دبیرخانه جشنواره در حال پیگیری مساله از مجاری قانونی است. جالب اینجاست که روز قبل یکی از خبرگزاری ها با مشاهده این پیامک، به سرعت نسبت به انتشار پیامکی این خبر مبادرت ورزید که با توضیح روابط عمومی جشنواره، مسئولان خبرگزاری متوجه اشتباه خود شدند.

سانسهای ابتدایی روز چهارم برج میلاد، تقریبا با مخاطب کمی روبرو بود. اما طبق پیش بینی ها نمایش "قاعده تصادف" دومین فیلم بلند سینمایی بهنام بهزادی با استقبال زیادی روبرو شد.

آغاز سومین کنفرانس بین المللی هالیوودیسم

سومین کنفرانس بین المللی هالیوودیسم صبح دیروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی و جمعی از نظریه پردازان، کارشناسان و اهالی سینما در هتل آزادی تهران آغاز به کار کرد. در این کنفرانس علاوه بر ارائه مقالات توسط کارشناسان و هنرمندان داخلی و خارجی، فیلم هایی ضد اسلامی و ضد ایرانی همچون "آرگو" نیز به نمایش در می آید و جلسات نقد و بررسی این آثار نیز برگزار خواهد شد.

دلخوری روناک یونسی از کارگردان "عقاب صحرا"

در نشست فیلم "عقاب صحرا" مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم در ارتباط با حضور بازیگران چهره در این فیلم گفت: معمولا بازیگران ستاره در فیلم های تاریخی جواب نمی دهد. بازیگر فیلم هایی چون "ملک سلیمان" نیز با اینچنین فیلم هایی ستاره شدند. ما برای اینکه هزینه فیلم را پایین بیاوریم از بازیگران توانایی استفاده کردیم که ستاره نبودند.

روناک یونسی بازیگر این فیلم نیز در واکنش به صحبت های کارگردان عنوان کرد:همانطور که وی گفت هیچ بازیگری پیدا نکردند و به سراغ ما آمدند. وی از این حرف خوشبخت ابراز ناراحتی کرد.

این فیلم از تولیدات بنیاد فارابی است. امسال بیشتر اهالی رسانه و منتقدان منتظرند نتیجه فیلم های دولتی و پر هزینه را ببینند. از این رو نشست های چنین فیلم هایی با حاشیه های در ارتباط با بودجه آنها روبرو است. در نشست فیلم "عقاب صحرا" نیز بحث بودجه فیلم مطرح شد. اول خوشبخت ابتدا عنوان کرد هزنیه کار 3 میلیارد بوده و بعد دوباره رقم دو و نیم میلیارد را برای هزینه ساخت این فیلم بیان کرد. جلسه به نوعی درباره بودجه با یک مزایده روبرو شد.

حضور دوباره ابراهیم حاتمی کیا

برای نمایش فیلم "عقاب صحرا" از تولیدات فارابی ابراهیم حاتمی کیا نیز حضور داشت. البته وی نیز فیلم "چ" را با مشارکت همین نهاد می سازد. البته تعدادی از مسئولان فارابی نیز برای نمایش این فیلم در سینما حضور داشتند.

نشست "یک، دو، سه ... پنج" تعطیل شد

در ابتدای جلسه این فیلم شهیدی فرد مجری نشست کمی دیر حاضر شد و عنوان کرد که من نماز می خواندم به همین دلیل دیر آمدم. کارگردان از وی درخواست کرد که یک صندلی دیگر برای بازیگر فیلم بگذارند تا وی نیز بالا بنشیند. شهیدی فرد این درخواست وی را رد کرد و تاکید کرد که این موضوع خلاف قانون جشنواره است. کارگردان نیز نسبت به این صحبت مجری واکنش نشان داد و به نوعی با وی برخورد کرد.

در نتیجه شهیدی فرد با حالت قهر سالن را ترک کرد. از طرف دیگر فیلمنامه نویس کار عنوان کرد فیلمنامه ای که من نوشتم را این دوستان نساختند. کارگردان هم از وی خواست تا در این جلسه با هم صحبت کنند. اما در همان لحظه با ترک سالن توسط شهیدی فرد چراغ ها نیز خاموش شد.

همایون ارشادی بازیگر این فیلم در واکنش به این اتفاق عنوان کرد: من به خاطر این در جشنواره حضور پیدا کردم و از این برخورد شهیدی فرد ناراحت شدم و او نباید سرخود جلسه را ترک می کرد.

اما شهیدی فرد در ابتدای نشست فیلم "قاعده تصادف" درباره جلسه فیلم قبلی توضیح داد:عرف جلسات بدین گونه است که کارگردان نام افرادی که می خواهد در بالای سن بنشینند از قبل اعلام می کند. اما وی خلف وعده کرد. در صورتی که من به او گفتم فرصتی در اختیار این بازیگر قرار می دهم تا صحبت کند. اما این برخورد را کرد. من به خاطر شان شما و قانون جلسه، آن را تمام کردم.

استقبال اهالی سینما از قاعده تصادف

همانطور که پیش بینی می شد این نمایش با استقبال روبرو شد. به طوریکه تمام سالن برج میلاد و حتی روی زمین نیز پر از مخاطب بود. برای نمایش فیلم از یک ساعت قبل درب سالن را باز کردند تا همه بتوانند در جای خود قرار گیرند.

برای نمایش این فیلم در کنار حضور پررنگ اهالی رسانه و منتقدان، هنرمندانی چون رویا تیموریان، مسعود رایگان، حبیب رضایی، رضا یزدانی، حمید گودرزی، فردین صاحب الزمانی، هومن بهمنش، منیژه حکمت، غلامرضا موسوی، رضا ناجی، سعید آقاخانی، لاله اسکندری، محمد باشه آهنگر، پگاه آهنگرانی، بیژن میرباقری، علی وزیریان، حسن نجاریان، حسین یاری و... حضور داشتند.

نشست پرسش و پاسخ این فیلم نیز با استقبال روبرو شد. که البته حاشیه چندانی نداشت. اما امیرجعفری بازیگر فیلم نسبت به بیشتر سوالها گارد داشت و پاسخ های روشنی به آنها نمی داد.

ماجرای پیامک های مشکوک

شب گذشته روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در اطلاعیه ای اعلام کرد که از چند روز گذشته پیامک هایی برای تخریب سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به طور گسترده برای مسئولان نظام ارسال شده است.
اطلاعات تکمیلی حاکی از آن است که این پیامک ها به ویژه برای مقامات دولتی از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است.

این پیامک ها که سعی در ناکارآمد نشان دادن جشنواره دارند، به مسایلی چون پوستر یکی از بخش های جنبی جشنواره اشاره داشته است که البته این اشاره به غلط بوده و جزئیات آن متوجه هیچ یک از پوسترهای امسال جشنواره نیست. این مساله همچنین باعث شد که همان منبع ناشناس در پیامک دیگری خبر خود را اصلاح کند.

منشا این پیامک ها در حال حاضر ناشناس است ولی دبیرخانه جشنواره در حال پیگیری مساله از مجاری قانونی است. جالب اینجاست که روز قبل یکی از خبرگزاری ها با مشاهده این پیامک، به سرعت نسبت به انتشار پیامکی این خبر مبادرت ورزید که با توضیح روابط عمومی جشنواره، مسئولان خبرگزاری متوجه اشتباه خود شدند.

این پیامک ها با عنوان "روزنگر" با هدف تخریب و زیر سوال بردن اقدامات این دوره از جشنواره برای مسئولان ارشد نظام و برخی اهالی رسانه ارسال می شود.

این پیامک ها و همچنین ایمیل هایی برای تخریب جشنواره پیش از آغاز این رویداد ملی نیز ارسال می شد که در فاصله ای قطع شد ولی از دو روز گذشته بار دیگر رونق گرفته است!

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد