گوناگون

حمله ربات ها به مشاغل انسان ها؛ حضور ربات انسان نما در معروف ترین کارخانه خودروسازی جهان + عکس

حمله ربات ها به مشاغل انسان ها؛ حضور ربات انسان نما در معروف ترین کارخانه خودروسازی جهان + عکس

ربات انسان نمای فیگور با نیروی OpenAI نقشی را در فرایند کارخانه خودروسازی BMW ایفا می کند

محمدرضا اسکندری 

به گزارش پارسینه به نقل از فوربس، یک ربات انسان نما که توسط شرکت رباتیک کالیفرنیا به نام Figure ساخته شده، نقشی در فرآیند مونتاژ خودرو در کارخانه BMW در کارولینای جنوبی بر عهده گرفته است. طبق گزارش‌های سازنده، این ربات انسان‌نما کاملاً مستقل است. مدل زبان یادگیری ماشینی، داده‌های دوربین‌های ربات را به حرکات تبدیل می‌کند که همه با فناوری OpenAI طراحی شده‌اند. سایبر نیوز گزارش می دهد که این ربات قادر است اشیاء را با هر دو دست خود دستکاری کند و در حین کار یاد بگیرد.

به گفته مجله مهندسی، ربات فیگور ۵.۳ اینچ قد، ۱۳۲ پوند وزن دارد و با یک بار شارژ به مدت ۵ ساعت کار می کند.

ناوبری صرفاً از طریق آموزش شبیه سازی شده انجام می شود - به این معنی که ربات کاملاً مستقل است، خود اصلاح می کند و خود یاد می گیرد.

رشد جمعیت در ایالات متحده در حال حاضر کمتر از ۰/۶ درصد در سال افزایش می یابد. دفتر بودجه کنگره پیش بینی می کند که تمام رشد جمعیت ایالات متحده از مهاجرت در سال ۲۰۴۰ حاصل می شود. کاهش جمعیت یک پدیده جهانی است و این سؤال را مطرح می کند: چه کسی این کار را انجام می دهد، در حالی که مردم نمی توانند، یا انجام نمی دهند. 

پیری جمعیت یکی از چندین عاملی است که باعث کمبود نیروی کار می شود و اتوماسیون و روباتیک را به فضایی جذاب برای کارآفرینان و سرمایه گذاران تبدیل می کند. خودروسازان (مانند هیوندای، تسلا، هوندا و مرسدس بنز) همچنین در حال بررسی راه هایی برای استفاده از ربات های انسان نما برای خودکارسازی کارهای خطرناک یا تکراری در خطوط مونتاژ هستند.

برت ادکاک، ۳۸ ساله، کارآفرین است که دو سال پیش فیگور را تأسیس کرد. بر اساس گزارش های CNBC، این شرکت ارزشی بیش از ۲.۶ میلیارد دلار دارد. آدکاک در یک مصاحبه می‌گوید: «اگر بتوانیم ربات های انسان‌نما را وادار کنیم تا کارهایی را انجام دهند که انسان‌ها نمی‌خواهند انجام دهند، زیرا کمبود انسان وجود دارد، می‌توانیم میلیون‌ها ربات انسان‌نما را بفروشیم».

دامیون شلتون، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Agility Robotics، کارخانه ای برای ساخت ۱۰۰۰۰ ربات در سال ایجاد کرده است. مدیر ارشد فناوری این شرکت، ملونی وایز، می‌گوید که هزینه ساخت AMR (ربات‌های متحرک مستقل) در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

ربات انسان نمای فیگور

ویدئویی در ماه ژانویه ربات فیگور را نشان می داد که با استفاده از "شکل 01" پس از ۱۰ ساعت تمرین قهوه درست می کرد.

یورگ برزر، یکی از اعضای هیئت مدیره در مرسدس بنز، می‌گوید: «این یک مرز جدید است و ما می‌خواهیم پتانسیل رباتیک و تولید خودرو را برای پر کردن شکاف‌های نیروی کار در زمینه‌هایی مانند مهارت کم، تکراری و کار سخت فیزیکی و آزاد کردن اعضای تیم بسیار ماهر خود در خط ساخت مطلوب ترین خودروهای جهان به کار بگیریم».

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد