گوناگون

ابراهیم‌زاده: شانس آوردیم که قرعه استرالیا به ما نخورد

پارسینه: سرمربی اسبق تیم ملی معتقد است ایران باید برای حضور مؤثر در جام‌جهانی 2014 برزیل با تیم‌های مشابه گروه خود مسابقات تدارکاتی داشته باشد.

منصور ابراهیم‌زاده در ارتباط با گروه‌بندی جام‌جهانی 2014 برزیل و همگروهی ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی‌وهرزگوین اظهارکرد: در مقایسه با سایر ادوار جام‌جهانی که ایران در آن حضور داشته، این گروه هم برای محک خوردن مناسب است، هم می‌توان به صعود فکر کرد و هم اینکه شانس خوبی به ایران رو کرده است.

وی درباره شانس ایران برای صعود تصریح‌ کرد: ایران به عنوان تیم سوم گروه معرفی شده و ترتیب بازی‌هایش از بهترین حالت ممکن برخوردار است. ایران در مصاف اول برابر نیجریه که تیمی قدرتی - سرعتی است، به دلیل بازی نخست بیشترین توان را دارد و می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب نتیجه خوبی برابر این تیم کسب کند. یکی از مزایای ایران نسبت به نیجریه شناخت بیشتر ما از این تیم است؛ چرا که بازی‌های این تیم و نحوه بازی بازیکنانش را بیشتر رصد کرده‌ایم ولی شناخت نیجریه از ایران کم است.

این کارشناس فوتبال افزود: ایران با سپری کردن بازی نخست برابر نیجریه به شرایط بهتری دست می‌یابد و مهیای رویارویی با قدرتمندترین تیم گروه یعنی آرژانتین می‌شود. صف‌آرایی برابر آرژانتین بهترین محک و نهایت آرزوی فوتبال دوستان بوده است و در این مسابقه محک جدی ایران صورت می‌پذیرد.

پس از این دو دیدار، ایران برابر بوسنی‌وهرزگوین به بلوغ فنی دست می‌یابد و مطمئنا می‌تواند نتیجه‌ای کسب کند که البته با توجه به دو نتیجه قبلی مسیر خود را برای صعود از گروه هموار کند.

سرمربی اسبق تیم ملی ایران با بیان این که تمامی موارد ذکر شده روی کاغذ است و ایران برای صعود باید از الان دست به کار شود، گفت: تاکنون هیچ کاری نکرده‌ایم و مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا با تیم‌های نه چندان قوی تنها رقابت‌های ایران بوده است. تیم ملی به مسابقات دوستانه با تیم‌های مشابه همگروه‌ خود نیاز دارد.

برای مثال بازی با تیم‌هایی مانند کامرون، ساحل‌عاج یا غنا می‌تواند نحوه بازی نیجریه را برای ایران رقم بزند. رویارویی با تیم‌هایی مانند شیلی می‌تواند سبک بازی آرژانتین را به ایران بیاموزد و دیدار با تیم‌های اروپایی نظیر لیتوانی می‌تواند مسابقه‌ای مانند بازی با بوسنی‌وهرزگوین باشد.

سرمربی راه‌آهن سورینت درباره دیگر گروه‌ها نیز گفت: ایران شانس آورد که در گروه B به جای استرالیا با اسپانیا، هلند و شیلی همگروه نشد؛ چرا که کارش بسیار سخت‌تر از الان می‌شد. معتقدم در بین تیم‌های آسیایی سخت‌ترین کار را به ترتیب استرالیا، ایران، کره‌جنوبی و ژاپن دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد