گوناگون

پورعلی گنجی: واقعا شانس آوردیم که داور پنالتی سیدجلال را نگرفت

پارسینه: مرتضی پورعلی‌گنجی ضربه سری در دقایق پایانی بازی با چین زد که از بخت بد او راهی به دروازه پیدا نکرد.

خبر - تحريريه پارسينه | قبل از بازی با تیم چین، گروهی از هواداران چینی، خصوصاً هواداران تیم تیانجین‌تدا استقبال خوبی از او به عمل آوردند. پورعلی‌گنجی در این خصوص و سایر مسائل حرف‌های جالبی را مطرح کرده و به سؤالات ما پاسخ می‌دهد.



درست است که هواداران چینی به شدت از تو استقبال کرده‌اند؟
به هر حال چون من در چین سابقه بازی دارم، برای هواداران چینی شناخته شده بودم به همین دلیل گروهی از هواداران چینی به استقبالم آمدند و به من شال‌گردن و عکس دادند. این دفعه دلم برای چین کمی تنگ شده بود چون به هر حال خاطرات خوب زیادی از حضور در این کشور داشتم.



به چین که رفتی پشیمان نشدی که چرا قطر را انتخاب کردی؟
نه، پشیمان که نشدم اما این بار اگر از چین پیشنهادی شود، شاید جدی‌تر به آن فکر کنم. در دفاع سخت است که یک بازیکن از این پست به اروپا برود و واقعاً باید یک مدافع، خیلی باتجربه باشد که خواهان زیادی داشته باشد. در مورد احتمال حضورم در چین هم فعلاً نمی‌توانم حرفی بزنم اما انصافاً تیم‌های خوب و بزرگی مانند گوانگ‌ژو و چند تیم دیگر هستند که قطعاً در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.



اما با حضور در جام جهانی شانس حضور در اروپا برای تو بهتر مهیا خواهد شد.
قطعاً همین طور است و حضور در جام جهانی پله‌ای برای رفتن من به اروپا خواهد شد، در غیر این صورت یک تیم اروپایی ریسک نمی‌کند که یک مدافع ۲۳ ساله را جذب کند و... شما هم دیدید که از فوتبال ما فقط رحمان رضایی بود که به کالچو رفت و مهدی پاشازاده که او هم در تیم لورکوزن بازی کرد.



واقعاً برای کسب یک امتیاز به مصاف چین رفته بودید؟
هر تیمی معمولاً در زمین حریف، محتاط بازی می‌کند. با آنالیزی که آقای کی‌روش داشتند ما فقط برای پیروزی و کسب سه امتیاز به مصاف چین رفته بودیم اما متأسفانه چند فرصت‌مان تبدیل به گل نشد.



اما بعضی‌ها ایراد می‌گیرند که اگر تفکر هجومی نزد بازیکنان تیم ملی ایران وجود داشت، قطعاً برنده بازی با تیم نه چندان قوی چین بودیم؟
شما نباید فراموش کنید که تیم چین در سئول، دو گل به کره زد و سه گل هم نزد و در آن شرایط سخت خوب کار کرد، با این وجود ما ۱۵ بار در محوطه هجده قدم چین، حاضر شدیم و سه، چهار موقعیت گلزنی هم داشتیم که می‌توانستند حکم به برتری تیم ما بدهند.



وقتی خبر پیروزی ازبکستان بر قطر را شنیدید افسوس نخوردید که چرا چین را با وجود برتری شکست ندادید؟
افسوس که فایده‌ای ندارد اما انصافاً همه بازیکنان و آقای کی‌روش ناراحت بودند و سرمربی‌مان هم از مساوی اصلاً راضی نبود. بازیکنان ما توانایی پیروز شدن را داشتند اما با این وجود امیدواریم بازی‌های باقی‌مانده را ببریم.



سر صحنه خطای سیدجلال روی بازیکن چینی قبول داری که شانس آوردیم داور پنالتی به ضرر ما نگرفت؟
خود سیدجلال هم مصاحبه و به این نکته اشاره کرد که در آن صحنه توپ را از بازیکن چینی دزدید اما در ادامه پایش به بازیکن حریف برخورد داشته و در مجموع خوشحال بود که داور پنالتی نگرفته است همان طور که ما خوشحال بودیم که آن صحنه پنالتی گرفته نشد.



فکر می‌کنی ما قادر هستیم ازبکستان صدرنشین را در خانه‌اش شکست داده و دوباره به صدر برسیم؟
ما نشان دادیم تیم قوی گروه هستیم اما ازبکستان هم بازی سختی را از قطر برد. آن‌ها در دو بازی ۶ امتیاز گرفتند. ما بازی سختی با ازبکستان داریم اما من امیدوارم ازبک‌ها، «دماغ بالا» به مصاف ما بیایند تا راحت‌تر بر آن‌ها غلبه کنیم!



شرایط کمی پیچیده شده، در این بین فکر می‌کنی اصلی‌ترین حریف ما برای صعود مستقیم چه تیمی باشد؟
کره جنوبی را قوی‌ترین تیم گروهمان می‌دانم، تیمی که در بازی‌های تدارکاتی خودش به بهترین شکل آماده شده.



یعنی تو برای ازبکستان و سوریه و... شانسی برای صعود متصور نیستی؟
به نظرم همه تیم‌ها قوی هستند اما چون خیلی تغییر داشته‌اند، باید دید در آینده چه پیش می‌آید.



در آخرین دقیقه بازی با ضربه سر نزدیک بود دیوار چین را فرو بریزی که نشد، از آن صحنه حرف می‌زنی؟
بلند شدم که با ضربه سر گل بزنم اما از شانس بدم نور ورزشگاه بدجور به چشمم خورد و در آن نور شدید دقیقاً نفهمیدم با کدام قسمت سرم ضربه زدم.



برای شادی بعد از گل هم برنامه‌ای داشتی؟
برنامه داشتم که اگر گل زدم به سمت هواداران ایرانی حاضر در ورزشگاه بروم و یک قلب درست کنم و آن را به مادرم و هواداران تقدیم کنم.



مشکلاتی که در بازی ایران و قطر به وجود آمد برای حضورت در السد مشکل‌ساز نخواهد شد؟
واقعاً نمی‌دانم چه پیش می‌آید اما امیدوارم مشکلی در این رابطه برای من به وجود نیاید.



قبول داری تیم ملی قطر با دو باخت دیگر شانسی برای صعود ندارد؟
فوتبال که چیزی را قطعی مشخص نمی‌کند اما آن طور که من شنیدم شاید قطری‌ها سرمربی‌شان را عوض کنند.



از پژمان منتظری خبر داری؟
گویا عضله کتفش پاره شده اما من بعد از بازی حقیقتاً خبری از پژمان ندارم. برایش آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم این مدافع خوب هرچه زودتر به سلامتی کامل برسد.

خبرورزشی

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد