گوناگون

«تعويض‌های روتين» بلای جان پرسپوليس!

پارسینه: پرسپولیس اولین بازی سال ۱۳۹۶ را در آبادان باخت. آن هم در بازی‌ای که شاید یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های این تیم با رهبری برانکو بود. بعد از این بازی پیشکسوتان پرسپولیس درباره این باخت صحبت‌هایی کردند و از دلایل این باخت گفتند.

گزارش - تحريريه پارسينه | پرسپولیس اولین بازی سال ۱۳۹۶ را در آبادان باخت. آن هم در بازی‌ای که شاید یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های این تیم با رهبری برانکو بود. بعد از این بازی پیشکسوتان پرسپولیس درباره این باخت صحبت‌هایی کردند و از دلایل این باخت گفتند.
اغلب پیشکسوتان از نیمکت ضعیف پرسپولیس و تعویض‌های قابل پیش بینی برانکو انتقاد کردند. آن‌ها معتقد بودند نیمکت خالی پرسپولیس باعث شده این تیم فقط علی علیپور را روی نیمکت داشته باشد. جوان‌ترهای پرسپولیس مثل الوان‌زاده و طاهرخانی هم به نوبت در برخی بازی‌ها وارد زمین می‌شوند.

البته خود برانکو دلایل دیگری برای این شکست داشت. مثل گرمای هوا و خستگی ملی‌پوشان این تیم. دلایل برانکو البته درست بودند اما مشکل بزرگ پرسپولیس همانی است که در برخی بازی‌ها به وضوح به چشم می‌خورد. نیمکت خالی، نداشتن بازیکن تاثیرگذار روی نیمکت و تعویض‌های قابل پیش بینی. این مساله قطعا برای تیمی که ادعای قهرمانی دارد اصلا زیبنده نیست.

همچنين افت بازيكن پرسپوليس نيز براي برانكو يك نكته منفي محسوب مي شود كه نتوانسته اين بازيكنان را به شرايط ايده آل برگرداند.
از دربی برگشت لیگ شانزدهم به بعد، خصلتی به بازی محسن مسلمان اضافه شده که ابدا یک امتیاز برای این بازیکن به شمار نمی‌رود. محسن که در سایه آرامش و تمرکز، بهترین فصل همه دوران فوتبال‌اش را به هفته‌های پایانی رسانده، در سرنوشت‌سازترین روزهای باشگاه به سرعت کنترل اعصاب‌اش را از دست می‌دهد و با بازیکنان حریف درگیر می‌شود. هافبک شماره ۷۷ تیم برانکو در جدال با استقلال خوزستان با مدافع این تیم درگیری لفظی پیدا کرد و ماجرا را تا مرزهای یک درگیری فیزیکی گسترش داد. او در نبردهای آسیایی پرسپولیس نیز چشمه‌هایی از نقطه جوش بسیار پایین‌اش را علنی کرد و در جدال روز گذشته با نفت آبادان، نشان داد که از خونسردی فاصله بسیار زیادی گرفته است.
روز گذشته بعد از برخورد مهدی طارمی با دروازه‌بان نفتی‌ها، محسن به سرعت وارد عمل شد تا در دفاع از دوست صمیمی‌اش، با مهره‌های حریف درگیر شود. خیلی زود نوبت به کاپیتان نفت رسید که هدف‌اش برای عصبانی‌کردن محسن را عملی کند. او حاضر نبود توپ را برای شروع مجدد در اختیار مسلمان قرار بدهد و همین موضوع، خشم شدید ستاره قرمزهای پایتخت را به همراه داشت. آرامش، گمشده این روزهای محسن مسلمان است. ستاره‌ای که تنها به کمک تمرکز می‌تواند پاس‌های مهندسی شده‌اش را به هم‌تیمی‌ها برساند. فریادهای بلند و نگاه‌های عصبی، تاثیری انکارنشدنی در تنزل کیفیت این بازیکن دارند. پرسپولیس برای نتیجه‌گرفتن در روزهای تعیین‌کننده باقی‌مانده، بیشتر از هر چیز به آرامش مسلمان نیاز دارد. به بسط پیدا کردن لبخند، روی صورت بازیکنی که با هر پاس می‌تواند سرنوشت بازی را به سود تیم خودش تغییر بدهد.


ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد