گوناگون

تکان دهنده ترین و عجیب ترین اقدامات زیبایی در طول تاریخ + تصاویر

تکان دهنده ترین و عجیب ترین اقدامات زیبایی در طول تاریخ + تصاویر

در حالی که اکنون در بسیاری از جهان، این روندهای زیبایی از بین رفته اند اما زمانی آنها را مظهر زیبایی و جذابیت می دانستند

به گزارش پارسینه، ممکن است فکر کنید روزانه روندهای زیبایی عجیب و غریب را در شبکه های اجتماعی می بینید؛ اقدامات و اعمالی که گاهی به قیمت جان فرد نیز تمام می شود. اما جالب است بدانید در طول قرن های گذشته نیز در سراسر جهان، اقدامات زیبایی هولناکی وجود داشته که خوشبختانه یا از بین رفته اند یا کمرنگ شده اند ؛ از آرایش بر پایه سرب گرفته تا بستن پا.در حالی که اکنون در بسیاری از جهان، این روندها از بین رفته اما زمانی آنها را مظهر زیبایی و جذابیت می دانستند. در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به برخی از تکان دهنده ترین و عجیب ترین اقدامات زیبایی در طول تاریخ که اکنون از بین رفته اند.

۱- آرایش مبتنی بر سرب

زنان برای اینکه رنگ پریده به نظر برسند، سرب به صورتشان می زدند. این تلاش برای به نظر رسیدن پوست روشن، منجر به مسمومیت با سرب و سایر عوارض می شد. از یونان باستان تا روم باستان، سرب به روش های مختلف برای روشن کردن پوست استفاده می شد. همچنین اعتقاد داشتند که لکه ها را پاک می کند و همچنین رنگ و بافت پوست آنها را بهبود می بخشد؛ در حالی که می دانیم این کار خطرناک و سرطان زا است.

۲- سنت دردناک بستن پا

این روندی است که از قرن دهم شروع شد و تا قرن بیستم ادامه یافت. از این ایده الهام گرفته شد که بستن پا به یک زن کمک می کند تا برای شوهرش جذاب تر باشد. در چین باستان اعتقاد بر این بود که زنان با موقعیت بالاتر دارای پاهای کوچک هستند، در حالی که زنان با پاهای بزرگتر مایه شرمساری تلقی می شدند. این شکل از بستن پا نه تنها با توجه به ریشه هایش تحقیرکننده بود، بلکه بسیار دردناک بود.

images (18)

انگشتان پا خم و شکسته می شد و سپس با پارچه بسته شد. حرکت کردن با این نوع پاها بسیار سخت بود و بیشتر حالت پریدن داشت.

۳- لبخندهای اسیدی

زیبایی سفید کردن دندان با استفاده از اسید سولفوریک در گرجستان آغاز شد و در بریتانیا بسیار رایج شد. این اقدام برای سفید کردن ها به طور منظم انجام می شد و به سرعت مینای دندان را از بین می برد و منجر به پوسیدگی دندان می شد. 

۴- کلاه گیس گوشت خوک

از اوایل قرن هفدهم، روند استفاده از گوشت خوک به عنوان پایه ای برای مدل موی عجیب، بسیار همه گیر شد. این تکنیک در اروپا و آمریکای شمالی مورد استفاده قرار گرفت و از نسلی به نسل دیگر منتقل شد. گفته می شود که از آنجایی که موش ها جذب این محصول می شدند، اغلب در آنها خانه می ساختند. علاوه بر این، آنها بسیار قابل اشتعال بودند و اغلب منجر به زخم و شپش پوست سر می‌شدند.

IMG_20241009_133425_972

۵- تک ابرو

تعداد بسیار کمی از مردم می‌توانند این روزها ابرو نداشته باشند؛ با این حال، تک ابرو در یونان باستان پذیرفته بود. این روند زیبایی را نشانه هوش، پاکی و زیبایی می دانستند و زنان ثروتمند اگر به طور طبیعی رنگ ابروی شان کم بود یا نداشتند، آن را رنگ آمیزی می کردند. 

۶- تراشیدن موهای سر و صورت

در فرهنگ امروزی، مژه ها بسیار مهم هستند تا جایی که برای داشتن مژه های زیبا از اکستنشن مژه، استفاده می شود؛ با این حال، در پایان قرون وسطی و در دوره رنسانس، مژه ها بیشتر یک بار اضافه بودند. در واقع، تمامی ابروها، مژه‌ها، حتی خط مو برای برجسته‌تر کردن پیشانی، برای زیبایی بیشتر از بین برده می شدند. 

IMG_20241009_133423_821

دنیای زیبایی در طول قرن ها تغییرات زیادی کرده است. روندهای مد و زیبایی ممکن است بیایند و بروند. در حالی که نگاه کردن به روندهای زیبایی عجیب و غریب و گاه خطرناک از تاریخ جذاب است، مهم است که به یاد داشته باشیم که سلامت و تندرستی ما همیشه باید در اولویت باشد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد