گوناگون

گزارش روز | چشمک ویسی به قهرمانی

گزارش روز | چشمک ویسی به قهرمانی

پارسینه: عبدالله ویسی؛ نامی که همین الان هم در تاریخ فوتبال ایران ثبت شده است. شاهکار ویسی از پیش از شروع لیگ آغاز شد.

سپهر خرمی - تحریریه پارسینه | عبدالله ویسی؛ نامی که همین الان هم در تاریخ فوتبال ایران ثبت شده است. شاهکار ویسی از پیش از شروع لیگ آغاز شد. زمانی که او تصمیم گرفت بازیکنان با کیفیت اما خارج گود مانده را برای تیمش جذب کند.

او بر خلاف بازار نقل و انتقالات عمل کرد و پول آنچنانی خرج نکرد و حاصل این تفکر، قرار گرفتن در یک قدمی کسب عنوان قهرمانی است. استقلال خوزستان حتی زمانی که قهرمانی نیم فصل را کسب کرد باز هم کسی این تیم را جدی نگرفت اما عبدالله ویسی باز هم دست از تلاش نکشید و سعی کرد چراغ خاموش به سمت موفقیت برود.

او با تجربه خوبی که در صبای قم به دست آورده بود وسهمیه آسیایی را برای نماینده شهر قم به ارمغان اورده بود سعی کرد با همین ایده استقلال خوزستان را برای فصل جدید ببندد.

ویسی در بازار نقل و انتقالات سراغ برندها و مارک‌های شناخته شده نرفت و برایش مهم نبود که فلان بازیکن اسم و رسم‌دار گرانقیمت را به مجموعه‌اش اضافه کند بلکه سیاست او خرید جنس مرغوب و اگر نگوییم ارزان، به قیمت بود. ویسی با این سیاست استقلال خوزستان را بست و به لیگ برتر آورد.



وقتی بازی‌ها شروع شد، کمتر کسی اسم بیت سعید، زهیوی، زبیدی، جلال عبدی، اصغر عاشوری، محمد طیبی را شنیده بود. استقلال خوزستان با اقتصادی ترین شکل ممکن صدرنشین لیگ برتر است.


میزان قرارداد کل بازیکنان این تیم قطعا به نصف هزینه های سرخابی ها و سپاهان دو سایر تیم های متمول لیگ برتر هم نمی رسد حتی شاگردان ویسی از داشتن تماشاگران واقعی برای حمایت تیمشان نیز بی بهره هستند چرا که خوزستانی ها بیشتر طرفدار فولاد و استقلال اهواز هستند اما حالا اهوازی ها نیک می‌دانند که در هفته اخر باید از تیم شهرشان حمایت تمام قد داشته باشند چرا که شاید این فرصت طلایی تا مدت ها تکرار نشود.

استقلال خوزستان حتی در پیروزی ها هم به شکلی اقتصادی عمل کرده است. با کمترین درصد موقعیت گلزنی بیشترین بهره را برده‌اند و با ۱۶ کلین شیت توسط خسوس دروازه بانشان موفق به صدرشینی در لیگ برتر شده‌اند. دستیاران عبدالله ویسی سال ها است که لیگ برتر و لیگ یک را زیر نظر دارند، همان کاری که مجتبی حسینی دستیار یحیی گل محمدی نیز متخصص در این امر است. از حالا می توان حدس زد اگر ویسی به تیم سپاهان برود، شاید جلوی ول خرجی ها و جذب ستارگان لیگ برتر به اصفهان نیز گرفته شود.

هرچه که هست فوتبال ایران برای اولین بار با پدیده ای رو به رو است که بدون ریخت و پاش مالی، در آستانه عجیب ترین قهرمانی لیگ برتر است. این امر شاید فقط توسط عبدالله ویسی و بازیکنان کم نام و نشانشان بر می آمد.


ارسال نظر

  • پانتورک

    به امید قهرمانی تیم مردمی و دوست داشتنی برادران عربمان.

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد