گوناگون

پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعد محروم می‌شوند؟

پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعد محروم می‌شوند؟

پارسینه: مجوز حرفه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در آستانه لغو است و به این ترتیب این دو باشگاه برای فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا حذف خواهند شد.

به گزارش سرویس ورزشی پارسینه ؛ روز گذشته خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه مجوز حرفه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در آستانه لغو است و به این ترتیب این دو باشگاه برای فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا حذف خواهند شد اما فعلا این مساله از سوی دو باشگاه و البته سازمان لیگ تایید نشده و در واقع این نوید را به هواداران فوتبال دادند که فرصت برای ارسال مدارک مدنظر به کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود دارد.

البته اشتباهی که از سوی برخی هواداران رخ داده این است که تصور می کنند با پرداخت طلب کالدرون، مجوز حرفه ای باشگاه صادر می شود اما یکی از ایرادات اصلی ای اف سی به سرخابی ها متولی مشترک آنها یعنی وزارت ورزش است که فعلا حل نشده است.

تنها چیزی که مانع این باشگاه برای اخذ مجوز حرفه‌ای‌سازی است، بحث مالک مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است که کنفدراسیون فوتبال آسیا از این مساله ایراد گرفته است. AFC ممکن است برای حل این مشکل ۱۵ روز تا یک ماه به ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس فرصت بدهد. مجمع ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس باید درباره مالکیت آنها طی هفته‌های آینده بررسی‌های لازم را انجام دهد.

هر سال این شایعه را در مورد این دو باشگاه مطرح می کنند. اگر به آرشیو اخبار خود رجوع کنید این مسائل هست. مهلت دو باشگاه برای بررسی شرایط مدارک تمام نشده است. زمان ارسال مدارک تمام شده و اکنون در مرحله بررسی شرایط و صدور رای هستیم. فکر میکنم تا دو سه روز دیگر رای صادر می شود. البته تمامی مدارک در سامانه ای بارگذاری شده که ای اف سی هم به صورت آنلاین آنها را مشاهده می کند و حتی در این مدت مواردی را هم برای رفع ایراد به ما اطلاع داده اند و آنها را به دوباشگاه اعلام کرده ایم. هر دو باشگاه هر سال دچار مشکلات بوده اند و این شایعات حرفهای جدیدی نیست. چه رای در مورد دو باشگاه مثبت با منفی باشد کنفدراسیون فوتبال آسیا سامانه را مشاهده می کند.

مجوز حرفه‌ای یا (Club Licensing) مجموعه از استانداردها و قوانینی است که باشگاه ها باید برای هر کدام از آنها اسناد و مدارکی را تهیه و ارسال کنند. این استانداردها و قوانین را یک سازمان مرجع مثل (کنفدراسیون فوتبال آسیا) AFC که بالاترین نهاد در آسیا و حاکم بر فوتبال است و تمامی فدراسیون کشور های قاره آسیا و باشگاه های فوتبال عضو آن هستند و براساس قوانین آنها وضع شده این نهاد بزرگ فعالیت می‌کنند.

مجوز حرفه ای شامل ۵ معیار اصلی و حدودا ۶۰۰ آیتم است و تمامی بخش های یک باشگاه حرفه ای را شامل می‌شود و آنها باید مستندات معتبر را آماده و سایت مدیریت مجوز حرفه ای ارسال کنند.

باشگاه هایی که قبلا به آکادمی های خود توجه نکرده و یا حتی با بدهی های مالی یا شکایت های بسیار زیادی روبرو بوده اند و در بخش زیر ساخت نقاط ضعف بسیاری داشته اند هم اکنون با ارزیابی چندین ساله در مجوز حرفه ای توانسته اند خود ار تغییر داده و پیشرفت کنند البته این موارد به جز باشگاه های استقلال، پرسپولیس و چند باشگاه دیگر است

منبع: پارسینه

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد