گوناگون

شگفتانه اصلی قلعه نویی کدام بود؟

شگفتانه اصلی قلعه نویی کدام بود؟

به گزارش خبرورزشی، از همان لحظه‌ای که ترکیب تیم ملی برابر قطر اعلام شد، شگفتانه‌ها در مورد اتفاقات تیم ملی سرتیتر رسانه‌ها شد. اینکه میلاد محمدی که در بازی قبل به اجبار به دفاع راست رفت، به آریا یوسفی که تنها دفاع راست دعوت شده به تیم ملی است ترجیح داده شد یا اینکه علی نعمتی دوباره در ترکیب اصلی زوج شجاع خلیل‌زاده بود، سوژه بحث‌های فنی کارشناسان شد.

امیر قلعه نویی در هر مسابقه به ترکیب تیمش دست می‌زند و بعد از جام ملت‌ها فقط رامین رضاییان را از تیم ملی شناخته شده این یک دهه کنار گذاشت! پس علاوه بر سمت راست خط دفاعی، زوج قلب دفاعی بعد مصدومیت پورعلی گنجی و حسین کنعانی زادگان محل توجه کارشناسان بود.

نعمتی که در پرسپولیس با آن شرایط روبرو شد، حالا سر پست اصلی خود فیکس تیم ملی شده و بالاخره قلعه نویی در دو بازی متوالی از یک زوج ثابت استفاده کرد اما این هم شگفتانه اصلی نبود!

اینکه امیر شجاعت به خرج داد و با روش ۴-۴-۲ برای حمله و بردن قطر گام به میدان گذاشت، باز هم بسیار مهم اما سورپرایز اصلی نبود. تیم ما با ۴ مهره در بخش تهاجم یعنی قایدی، محبی، آزمون و طارمی به میدان رفت و محمد کریمی هم در سالی که در پست شماره ۸ بازی کرد بهترین گلساز لیگ شده بود!

زوج درخشان خط حمله ما دوباره گل زدند. دوباره همه چیز در آسمان فوتبال ما آفتابی شد اما مهم‌ترین سوپرایز تیم ملی نیمکت نشینی جهانبخش بود. کاپیتان بدون تیم تیم ملی که تحت بیشترین انتقادات قرار داشت اما بعید به نظر می‌رسد که امیر قلعه نویی به خاطر انتقادات او را بیرون گذاشته باشد!

اگر به یاد داشته باشید سال گذشته بعد از عدم دعوت حاج صفی و انصاری‌فر و در غیاب جهانبخش بازوبند به حق در اختیار سردار آزمون قرار گرفت. همان بازی در تاشکند که ۲-۲ مساوی شد و در نیمه اول با دو گل برتری به رختکن رفتیم اما در نیمه دوم بعد از تعویض سردار بر سر تصاحب بازوبند اتفاقاتی افتاد که تمرکز تیم ملی از بین رفت!

از اردوی بعدی در غیاب جهانبخش، مهدی طارمی در حضور سردار بازوبند را به بازو بست و حالا هر زمان که جهانبخش نباشد، ستاره اینترمیلان کاپیتان تیم ملی است. اگرچه برخلاف سنت دیرینه تیم ملی دیرتر از سردار به تیم دعوت و دیرتر از او فیکس شده باشد!

بازی کردن طارمی که او هم به اندازه جهانبخش زیر فشار انتقادات بود، بزرگترین شگفتانه تیم ملی بود!

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد