گوناگون

این مرد یوگی ۷۰ سال بدون خوردن آب و غذا زندگی کرد+ تصاویر

این مرد یوگی ۷۰ سال بدون خوردن آب و غذا زندگی کرد+ تصاویر

این مرد هندی هفت دهه گذشته را بدون آب و غذا سپری کرده است.

به گزارش پارسینه، مرتاض هندی (یوگی) با نام پراهلاد جانی سالها لباس قرمز پوشید و ادعا داشت که از سال ۱۹۴۰ دیگر آب و غذا نخورده است. از او به عنوان "ماتاجی" نیز یاد می شود، بدن عجیب و غریب و زنده ماندن او بدون خوردن ذره ای آب و غذا کنجکاوی دانشمندان سراسر جهان را برانگیخته است. آنها کاملاً از شیوه غیرمعمول زندگی این یوگی حیرت زده اند.

IMG_20241016_133958_888

این یوگی مو بلند و ریشدار طی سه هفته آزمایش در بیمارستانی در شهر احمدآباد در غرب هند توسط تیمی متشکل از ۳۰ متخصص تحت نظر ۲۴ ساعته قرار داشت.

دو دوربین در اتاقش تعبیه شده بود و یک دوربین موبایل وقتی بیرون می رفت از او فیلم می گرفت و نظارت شبانه روزی را تضمین می کرد. پزشکان برای یافتن واقعیت ماجرا بدن او را اسکن می کردند و فعالیت مغز و قلب او با الکترود اندازه گیری می شد.

دکتر G که این تحقیق را هدایت می کرد، گفت: "بررسی این مطالعه ممکن است بقای انسان بدون غذا و آب را روشن کند." این ممکن است به ایجاد استراتژی‌هایی برای بقا در طول بلایای طبیعی، شرایط استرس‌زای شدید و اکتشافات فرازمینی مانند مأموریت‌های آینده به ماه و مریخ توسط نژاد بشر کمک کند.

IMG_20241016_134000_731

یوگی هیچ آب و غذایی در طول آزمایش نداشت و از دستشویی استفاده نمی کرد.

اما حتی پزشکان هم با بررسی های مختلف نتوانستند راز توانایی او برای تحمل چنین قدرتی را برملا سازند.

گفتنی است نتایج این مطالعه که توسط سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند آغاز شد، هرگز منتشر نشد.

 زندگی پراهلاد جانی  

پراهلاد جانی در ۱۳ اوت ۱۹۲۹ در روستای چارادا در هند (اکنون در ناحیه مهسانا، گجرات، هند) به دنیا آمد. به گفته جانی، او در هفت سالگی خانه خود را در گجرات ترک کرد و به جنگل رفت.

جانی ادعا می کند که در سن ۸ سالگی توسط یک الهه مورد برکت قرار گرفته است که او را قادر می سازد بدون رزق و روزی و آب و غذا زنده بماند.

IMG_20241016_133956_563

جانی پیرو الهه هندو آمبا شد. از آن زمان، او لباس یک فداکار زن آمبا را انتخاب کرد، با لباسی قرمز رنگ ساری مانند، جواهرات و گل‌های زرشکی در موهای بلندش.

جانی معتقد بود که الهه آبی برای او فراهم کرده است که از سوراخی در کامش می ریزد و به او اجازه می دهد بدون غذا و نوشیدنی زندگی کند.

یوگی ها چه کسانی هستند 

در مناطقی از هند با افراد عارفی روبرو می‌شوید که تماشای آنها و آشنایی با سبک و سیاق زندگیشان برایتان جالب خواهد بود. این افراد که مرتاض، یوگی و در مذهب هندو «سادهو» نامیده می‌شوند خود را از تمامی لذت‌های دنیا محروم می‌کنند. یوگی‌ها مردان مقدسی هستند که برای مبارزه با نفس‌شان و کنار گذاشتن لذت‌های دنیوی تلاش می‌کنند. یوگی‌ها استاد مراقبه و عبادت هستند. 

یوگی ها معتقدند بایستی به شش شیطان درونی خود پیروز شوند: شهوت، خشم، آرزو، مادیات، غرور و حسد. آنها تمامی زندگی خود را صرف عبادت و ریاضت کشیدن می‌کنند و به قدری در مقابل امیال خود مقاومت می‌کنند تا آن را در خود از بین ببرند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد