گوناگون

همه چیز درباره «بوتاکس پرطرفدار چشم گربه ای»

همه چیز درباره «بوتاکس پرطرفدار چشم گربه ای»

روش‌های مختلفی وجود دارند که به شما در داشتن چشم‌هایی شبیه به گربه کمک می‌کنند؛ اما بوتاکس چشم گربه ای معمولاً یکی از پرطرفدارترین روش‌های موجود است.

تزریق بوتاکس با شل کردن برخی از عضلات اطراف چشم و بلند کردن گوشه چشم می‌تواند به شما در رسیدن به ظاهر دلخواه‌تان کمک کند. علاوه بر این، بوتاکس می‌تواند چین و چروک و خطوط دور چشم را کاهش دهد. این یک درمان غیر تهاجمی است و نیازی به زمان بهبودی ندارد، بنابراین می‌تواند یک انتخاب عالی برای افراد پرمشغله باشد. در این مقاله از «همشهری آنلاین» در مورد بوتاکس چشم گربه ای چیست صحبت می‌کنیم.

بوتاکس چشم گربه ای چیست؟

بوتاکس چشم گربه ای (Cat Eye Botox) به منظور رسیدن به چشم‌هایی شبیه گربه انجام می‌شود. این درمان شامل تزریق بوتاکس در اطراف چشم و به خصوص در قسمت بیرونی ابرو است. این روش باعث شل شدن ماهیچه‌ها در این نواحی می‌شود که منجر به لیفت گوشه چشم خواهد شد. بوتاکس چشم گربه ای نیاز به جراحی و دوره نقاهت طولانی ندارد و شما بعدا مدت زمان کوتاهی می‌توانید به فعالیت‌های عادی روزانه خود بپردازید. این درمان می‌تواند ظاهری زیبا به چشمان شما بدهد. همچنین چین و چروک‌ها و خطوط ریز اطراف چشم را کاهش می‌دهد و ابروهایتان را کمی لیفت می‌کند تا ظاهری جوان‌تر و سر زنده‌تر داشته باشید.

چه کسانی می‌توانند بوتاکس چشم گربه ای انجام دهند؟

افرادی که پلک‌های فرورفته و افتادگی ابرو دارند، بهترین کاندید برای بوتاکس چشم گربه ای محسوب می‌شوند. همچنین افرادی که می‌خواهند بدون جراحی، ظاهری زیبا به چشمان خود ببخشند نیز برای این روش مناسب خواهند بود. البته، همه افراد واجد شرایط تزریق بوتاکس چشم گربه ای نیستند. اگر از نظر سلامت عمومی ضعیف هستید، پوست ضخیمی دارید یا در محل تزریق ضعف عضلانی دارید، شما کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس نیستید.

افرادی که پوست حساس دارند ممکن است واکنش آلرژیک را در محل تزریق تجربه کنند. اگر پوست نسبتا حساسی دارید، بهتر است قبل از انجام بوتاکس تست آلرژی انجام دهید. افرادی که به مواد تشکیل دهنده بوتاکس حساسیت دارند و افرادی که در حال حاضر آنتی بیوتیک‌های آمینوگلیکوزید مصرف می‌کنند، نباید بوتاکس تزریق کنند. با این حال، باید بیماری زمینه‌ای نداشته باشید و از سلامت عمومی کامل برخوردار باشید.

مراحل انجام بوتاکس چشم گربه ای چیست؟

تزریق بوتاکس در مطب پزشک متخصص پوست و مو انجام می‌شود. پزشک ابتدا تاریخچه پزشکی شمارا بررسی می‌کند و سپس در نبود مشکل خاصی، تزریق بوتاکس را انجام می‌دهد. او از یک سوزن نازک برای تزریق مقدار کمی سم بوتولینوم به پوست یا ماهیچه اطراف شما استفاده می‌کند. تعداد تزریق به عوامل مختلفی از جمله اندازه ناحیه تحت درمان بستگی دارد. با این حال، در ادامه به مراحل انجام بوتاکس چشم گربه ای اشاره می‌کنیم:

مشورت با پزشک متخصص

در جلسه اول، پزشک شرایط شما را برای تزریق ارزیابی می‌کند. نتایج مورد نظر شما مورد بحث قرار می‌گیرد و هر گونه سوال یا نگرانی پاسخ داده می‌شود. این یک مرحله بسیار مهم است، زیرا پزشک می‌تواند انتظارات شما را بهتر درک کند و با بررسی ساختار صورت شما، بهترین پیشنهاد را ارائه دهد.

بررسی تاریخچه پزشکی

پزشک یک بررسی کامل از تاریخچه پزشکی شما انجام می‌دهد. این بررسی به پزشک کمک می‌کند تا هرگونه منع مصرف احتمالی، مانند آلرژییا داروهایی را که می‌تواند در روند درمان اختلال ایجاد کند یا بر بهبودی تاثیر بگذارد، شناسایی کند. شاید هم پزشک از شما بخواهد آزمایش خون بدهید تا بررسی دقیق‌تری نسبت به وضعیت بدنی شما داشته باشید.

آماده سازی پوست

پزشک پوست شما را در ناحیه درمان آماده می‌کند. این مرحله معمولاً شامل تمیز کردن پوست برای از بین بردن هرگونه چربی، آرایش یا کثیفی است که خطر عفونت را کاهش می‌دهد. در برخی موارد، یک محلول ضد عفونی کننده برای اطمینان از یک محیط استریل و جلوگیری بیشتر از آلودگی در طول تزریق استفاده می‌شود.

اعمال بی‌حسی

پزشک برای به حداقل رساندن ناراحتی ممکن است از کرم یا ماده بی‌حس کننده موضعی یا یخ روی پوست نزدیک چشم استفاده کند. از آنجایی که پوست اطراف چشم حساس است، این اقدامات به راحتی بیشتر شما در حین تزریق کمک می‌کنند. اگرچه تزریق بوتاکس به طور کلی سریع است و فقط ناراحتی جزئی را شامل می‌شود، بی‌حسی موضعی می‌تواند درد ناشی از تزریق را کاهش دهد.

تزریق بوتاکس

پزشک بوتاکس را به عضلات خاص اطراف چشم تزریق می‌کند. هدف ایجاد یک لیفت ظریف است که شکل چشم را بهبود می‌بخشد و با بالا بردن گوشه‌های بیرونی به ظاهر چشم گربه‌ای کمک کند. تزریق‌ها با دقت انجام می‌شوند تا از تقارن و تعادل در هر دو طرف اطمینان حاصل شود. پس از آن، پزشک در مورد مراقبت‌های بعدی با شما صحبت می‌کند.

مراقبت‌های پس از بوتاکس چشم گربه ای چیست؟

شما می‌توانید بلافاصله به سر کار بروید و بیشتر فعالیت‌های خود را از سر بگیرید. در ادامه به مراقبت‌های پس از بوتاکس چشم گربه ای اشاره می‌کنیم:

  • تا 12 ساعت پس از تزریق از مالش و فشار دادن محل درمان خودداری کنید. ماساژ دادن ناحیه یا استفاده از لوسیون و روغن را کنار بگذارید.
  • به مدت سه تا چهار ساعت سر خود را صاف نگه دارید و دراز نکشید. همچنین، شما نباید سر خود را به پایین خم کنید، زیرا ممکن است عوارضی ایجاد کند.
  • به مدت 24 ساعت از فعالیت بدنی خودداری کنید. حداقل یک روز کامل استراحت کنید و تا زمانی که پزشک به شما اجازه ندهد فعالیت‌های سنگین انجام ندهید.
  • تا چند روز پس از درمان از استعمال دخانیات خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث درد و ناراحتی در محل درمان شود.
  • برای چند روز از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید. از رژیم غذایی سالم شامل سبزیجات، میوه‌ها و انواع پروتئین‌ها استفاده کنید.

نتایج تزریق بوتاکس چشم گربه ای چیست؟

از چند روز تا دو هفته طول می‌کشد تا تزریق بوتاکس چشم گربه ای به طور کامل نتایج نهایی خود را نشان دهد. قبل از اینکه بتوانید نتایج نهایی را را مشاهده کنید باید منتظر بمانید، به همین دلیل است که پزشک شما یک جلسه دیگر بعد از درمان را ترتیب می‌دهد تا از موفقیت آمیز بودن تزریق مطمئن شود.

پس از مشاهده نتایج کامل می‌توانید از مزایای این روش به مدت چهار تا 6 ماه بهره مند شوید. بعد از این مدت، اثرات بوتاکس کم کم محو می‌شوند و شما می‌توانید عضلات افراد چشم خود را در ناحیه تزریق تکان دهید؛ اما اگر از نتایج درمان خود راضی هستید، می‌توانید یک تزریق دیگر را در فواصل زمانی معین انجام دهید.

مزایای انجام بوتاکس چشم گربه ای چیست؟

تزریق بوتاکس چشم گربه فواید زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • بوتاکس یک روش زیبایی غیر جراحی و غیر تهاجمی است، به این معنی که هیچگونه زخم یا بخیه به جای نمی‌گذارد.
  • بوتاکس نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و تنها با بی‌حسی موضعی می‌توان آن را به صورت سرپایی در مطب پزشک انجام داد.
  • بوتاکس به دوره نقاهت طولانی مدت نیازی ندارد و شما می‌توانید بلافاصله پس از درمان به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید.
  • بوتاکس در مقایسه با روش‌های جراحی مانند لیفت صورت یا لیفت با نخ، عوارض جانبی و ناراحتی بسیار کمتری دارد.
  • بوتاکس یک درمانی بسیار سریع است و در بیشتر موارد در کمتر از 30 دقیقه انجام می‌شود و نتایج را در عرض دو هفته نشان می‌دهد.
  • بوتاکس چشم گربه‌ای درمانی غیر دائمی است (بین چهار تا 6 ماه) و اگر از نتایج راضی نبودید، دیگر نیازی به انجام آن ندارید.

عوارض احتمالی بوتاکس چشم گربه ای چیست؟

بوتاکس به طور کلی بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود، اما عوارض جانبی رایج شامل تورم، کبودی، قرمزی و درد در محل تزریق هستند. اگر پزشک تجربه کافی نداشته باشد، ممکن است عوارض بیشتری رخ دهند. از آنجایی که تزریق در اطراف چشم شما انجام می‌شوند، عوارض جانبی (هرچند نادر) مانند تاری دید، دوبینی، مشکل تنفسی، تعریق بیش از حد و تب نیز ممکن است اتفاق بیفتند. اگر پس از چند روز، همچنان عوارض جانبی ناراحت کننده‌ای داشتید یا وضعیت شما بدتر شد، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

کلام آخر

بوتاکس چشم گربه ای چیست؟ حالا به خوبی می‌دانید این روش بوتاکس به چه منظوری انجام می‌شود. از تزریق بوتاکس می‌توانید برای لیفت کردن نواحی اطراف چشم برای رفع چین و چروک و خطوط اطراف چشم، بالا بردن ابروها و ایجاد چشمان گربه ای استفاده کنید. این روش درمانی به دلیل حداقل عوارض جانبی و راحتی بیشتر یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی در سراسر جهان محسوب می‌شود. باید به خاطر داشته باشید که این یک درمان غیر دائمی است و باید هر چند ماه یک بار این درمان را تکرار کنید تا نتایج ماندگار شوند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد