گوناگون

طرز تهیه ۵ مدل نیمرو در خانه

طرز تهیه 5 مدل نیمرو در خانه

نیمرو اولین غذایی است که وقتی حوصله درست کردن هیچ غذایی را نداریم، یا به اندازه کافی زمان در دسترس ما نیست، آن را آماده کرده و نوش جان می‌کنیم.

واقعیت این است که طرز تهیه تخم مرغ، انواع و اقسام مختلفی دارد و شما می‌توانید نیمرو را به فرم‌های گوناگون با مواد اولیه مختلفی تهیه و نوش جان کنید. البته نیمرو در دسته غذاهای سریع و راحت قرار می‌گیرد که بسیار مغذی بوده و اگر کمی خلاقیت به خرج بدهید می‌توانید آن را به یکی از دوست داشتنی ترین غذاهای خانگی تبدیل کنید.

5 نوع نیمرو برای روزهای شاد

نیمرو در نگاه اول صرفاً با تخم مرغ تهیه می‌شود که می‌توانید آن را هم زده و با سفیده ترکیب کنید یا آن را هم نزده و به صورت درسته در میان سفیده پخته و سرو کنید. ما در ادامه اما به شما ۵ طرز تهیه نیمروی متفاوت و خانگی را ارائه می‌کنیم که می‌تواند در ۵ روز هفته برای شما یک صبحانه کامل و منحصر به فرد باشد. نیمروی ساده، نیمروی عسلی، نیمرو با سیب زمینی، نیمرو با عسل و نیم روی پفکی از انواع و اقسام نیمروهای جذابی هستند که می‌توانید آن‌ها را در خانه تهیه کنید.

طرز تهیه نیمروی ساده

برای تهیه کردن نیمروی ساده شما به روغن، نمک، فلفل و تخم مرغ احتیاج دارید. اول از همه بهتر است که تابه را بر روی حرارت قرار بدهید و کمی در آن روغن بریزید. حالا اجازه بدهید تا روغن داغ شود. سپس تخم مرغ‌ها را به روغن اضافه کرده و اجازه بدهید که پخته و سرخ شوند. این مدل تخم مرغ یا نیمرو صرفاً به صورت ساده یا به همراه بیکن سرو می‌شود. ضمناً فراموش نکنید که می‌توانید تخم مرغ‌ها را هم زده و ترکیب کنید یا آن‌ها را بدون همزدن سرخ کنید

طرز تهیه نیمروی عسلی

برای تهیه و طبخ نیمروی عسلی شما باز هم به روغن تخم مرغ و نمک و فلفل احتیاج خواهید داشت. اما طرز تهیه آن با نیمروی ساده متفاوت است. در این طرز تهیه تابه را بر روی حرارت قرار می‌دهید و در آن روغن می‌ریزید. بعد از اینکه روغن داغ شد، تخم مرغ‌ها را در تابه شکسته و فراموش نکنید که تحت هیچ شرایطی نباید تخم مرغ‌ها را هم بزنید. اگر دوست دارید تخم مرغ شما واقعاً عسلی و متفاوت باشد، اجازه بدهید که تخم مرغ شما تقریباً یک الی دو دقیقه کامل پخته شود. در حین پخته شدن به صورت مداوم از درون ماهیتابه بر روی تخم مرغ روغن بریزید. در این روش طبخ احتیاجی نیست که نیمرو را حتماً برگردانید تا دو طرف آن برشته شود. در نهایت شما یک تخم مرغ عسلی جذاب دارید. این نوع نیمرو را بیشتر برای مجالس آماده می‌کنند. اگر دوست داشتید می‌توانید با کمی خلاقیت از قالب‌های مختلف استفاده کرده و نیمروی خود را درون این قالب‌ها آماده و سرو کنید.

طرز تهیه نیمروی پفکی

نیمروی پفکی نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. برای این طرز تهیه شما نیاز به تخم مرغ، روغن، فلفل و پنیر پارمزان دارید. برای درست کردن این نیمرو اول از همه فر را روشن کنید؛ سپس آن را روی دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد قرار داده و اجازه بدهید تا گرم شود. حالا سطح سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. پس از آن تخم مرغ را در ظرفی شکسته، سفیده و زرده آن را کاملاً جدا کنید. سفیده‌ها را به قدری بزنید تا کاملا کف کرده و پف کنند. در ادامه پنیر پارمزان را به آن‌ها اضافه کنید. اما دقت کنید که پنیر خیلی آرام به سفیده اضافه شود تا کف تخم مرغ از بین نرود.

در ادامه ترکیب، پنیر پارمزان و سفیده را در سینی فر روی کاغذ روغنی پخش کنید. آن را هم با چنگال از هم باز کنید و با ایجاد کردن یک حفره، زرده تخم مرغ را در میان سفیده و پنیر بریزید. حالا سینی را در فر قرار داده و اجازه بدهید که ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کاملاً پخته شود. در نهایت شما یک تخم مرغ پفکی شکل و کاملا ابری دارید که از همان نگاه اول شما را عاشق خودش می‌کند.

طرز تهیه نیمرو با سیب زمینی

برای آماده کردن نیمرو و سیب زمینی به سیب زمینی، تخم مرغ، روغن ، نمک و فلفل احتیاج خواهید داشت. اول سیب زمینی‌ها را پوست گرفته، آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. سپس در یک تابه گرم شده با روغن، سیب زمینی‌ها را به آرامی سرخ کنید. بعد از اینکه سیب زمینی‌ها سرخ شدند، حالا تخم مرغ‌ها را به سیب زمینی ها اضافه کنید. قبل از آن می‌توانید تخم مرغ‌ها را هم بزنید و سپس هم زده آن‌ها را بر روی سیب زمینی بریزید. حالا خوب تخم مرغ‌ها با سیب زمینی را هم مخلوط کنید. اجازه بدهید که این ترکیب منسجم شود. بعد از ۶ الی ۷ دقیقه غذای شما آماده سرو خواهد بود.

طرز تهیه نیمرو با عسل

طرز تهیه نیمروی عسلی را با هم مرور کردیم. اما حالا نوبت طرز تهیه نیمرو با عسل است. برای این طرز تهیه به روغن، تخم مرغ و عسل احتیاج دارید. اول تابه را بر روی حرارت قرار داده کمی روغن در آن بریزید و اجازه بدهید که گرم شود. سپس تخم مرغ‌ها را درون تابه بشکنید. بر روی هر کدام از تخم مرغ‌ها نیز کمی عسل بریزید. بعد از آن کمی نمک هم به آن‌ها اضافه کنید. بعد از گذشت ۲ دقیقه الی ۳ دقیقه که سفیده تخم مرغ کاملا سفت شد، نیمرو با عسل شما آماده سرو خواهد بود.

نیمروهای خوش طعم با روش‌های گوناگون

حالا که تصمیم گرفتید برای صبحانه نیمرو درست کنید، با نیمروهای متنوع و جذابی که در این مطلب با هم آموزش دیدیم، به راحتی می‌توانید هر روز هفته خود را متنوع برنامه‌ریزی کنید. همانطور که می‌دانید بدن ما به مواد مغذی موجود در تخم مرغ احتیاج دارد و ما باید هفته‌ای حداقل ۵ تا ۶ تخم مرغ نوش جان کنیم. بدون شک تخم مرغ‌ها و نیمروهای تکراری برای شما کسالت‌آور خواهند بود؛ اما با این لیست بلند بالای طرز تهیه نیمروهای مختلف، مطمئنا صبحانه‌های متنوع و جذابی خواهید داشت.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار