گوناگون

طرز تهیه کیک میوه ای تابستانی متفاوت

طرز تهیه کیک میوه ای تابستانی متفاوت

فصل تابستان است و این روزها گرمای هوا بیداد می‌کند؛ با این حال نعمتی که این گرما را دلچسب می‌کند، طعم شیرین و متنوع میوه‌های تابستانی است!

وقت صبح نوشت: ترکیب این میوه‌ها با کیک‌های تازه و خوشمزه، می‌توانند در دورهمی‌ها و جشن‌های شما بسیار موردپسند قرار بگیرند.

 

کیک میوه‌ای خوشمزه و مورد علاقه‌ی من، که امروز قصد دارم طرز تهیه‌ی آن را با شما به اشتراک بگذارم؛ علاوه بر میوه، کرم شیرین و لطیفی هم دارد که در ادامه با مواد لازم و طرز تهیه‌ی آن بیش‌تر آشنا می‌شویم:

مواد لازم برای کرم:

 

شیر ۲ لیوان

شکر نصف لیوان

زرده‌ی تخم‌مرغ ۱ عدد

آرد قنادی ۱ قاشق غذاخوری

وانیل شکری ۱ قاشق چای‌خوری

نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای کیک:

آرد سه لیوان

تخم مرغ ۳ عدد

شکر دو سوم لیوان

شیر دو سوم لیوان

روغن دو سوم لیوان

بیکینگ پودر ۳ قاشق چای‌خوری

وانیل شکری ۲ قاشق چای‌خوری 

طرز تهیه کرم کیک:

ابتدا سراغ طرز تهیه‌ی کرم روی کیک می‌رویم؛ بنابراین شیر، شکر، آرد، نشاسته‌ی ذرت و زرده‌ی تخم‌مرغ را روی شعله‌ی گاز قرار می‌دهیم، تا جایی که غلیظ شود و حباب از آن خارج شود. در این شرایط زیر آن را خاموش کرده و وانیل کرم را به آن اضافه می‌کنیم.

در ادامه اجازه دهید تا کرم خنک شود؛ اما به خاطر داشته باشید از قسمتی که رویه بسته است، برای روی کیک استفاده نکنید.

طرز تهیه مواد کیک:

تخم‌مرغ، شکر و وانیل را به مدت ۶ تا ۷ دقیقه با همزن برقی دور تند می‌زنیم تا حجیم و سفید شود. در ادامه روغن و شیر را به مایه‌ی کیک اضافه می‌کنیم و در حد مخلوط شدن، هم می‌زنیم.

در مرحله‌ی بعد مخلوط آرد الک شده و بیکینگ پودر را به مواد کیک اضافه می‌کنیم و با لیسک آن را به صورت دورانی مخلوط می‌کنیم. در ادامه از هر میوه‌ی تابستانی به عنوان مثال توت فرنگی، شلیل، زردآلو یا بلوبری می‌توانید برای تزئین روی کیک استفاده کنید.

من مواد کیک را درون پیرکس شیشه‌ای که کف آن با کره چرب شده و روی آن آرد پاشیده شده، ریختم. سپس مواد کرمی خنک شده را درون قیف ریخته و صورت دورانی و با فاصله روی مواد کیک می‌ریزیم. سپس میوه‌ی مورد نظر را بین فواصل کنار کرم و روی مواد کیک می‌چینیم؛ من از میوه‌ی شلیل و در کیک دوم از توت فرنگی استفاده کردم. 

دمای فر در مدت زمان یک ساعته‌ی پخت، باید ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد باشد؛ ضمنا از قبل حتما باید فر شما گرم شود. توصیه می‌کنم اگر به آشپزی و کیک‌پزی علاقه دارید، تا تابستان تمام نشده، طعم بهشتی این کیک میوه‌ای خوشمزه را از دست ندهید!

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار