گوناگون

نماینده مجلس: برای تحقق جهش تولید از شعارزدگی دوری کنیم

نماینده مجلس: برای تحقق جهش تولید از شعارزدگی دوری کنیم

پارسینه: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق شعار سال (جهش تولید) باید از شعار زدگی دوری کنیم و دنبال اقدام باشیم.

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از راه اندازی کمیته جهش تولید و رفع موانع در این حوزه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد و اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا از طریق اقدامات اساسی و جدی را برای جهش تولید پیگیری کنیم.

وی به ظرفیت‌های موجود در استان زنجان برای تحقق جهش تولید اشاره کرد و اظهار داشت: در استان می‌توانیم در چند حوزه، آن هم در کوتاه مدت جهش تولید داشته باشیم که یکی از آن‌ها بخش کشاورزی است که با حل معضل آب و افرایش حق آبه کشاورزان استتان از منابع آبی، می‌توانیم جهش خوبی ایجاد کنیم و در زمان حاضر نمایندگان و مسوولان استان همه در این خصوص بسیج شده اند.

طاهری افزود: به طور مثال اگر در منطه طارم ۲۰ میلیون مترمکعب به میزان آب مورد استفاده کشاورزان اضافه کنیم، درآمد قابل توجهی از این محل عاید مردم و کشاورزان منطقه می‌شود، در منطقه قره پشتلو و زنجان چایی هم اگر مسائل در خصوص تخصیص آب حل و فصل شود، رونق قابل توجهی ایجاد خواهد شد.

نمایده مردم زنجان و طارم با بیان اینکه در حوزه صنعت نیز باید پیگیر فعالیت واحد‌ها با ظرفیت‌های بیشتر باشیم، گفت: تحقق جهش تولید در کوتاه مدت از رهگذر فعال کردن صنایع و کارخانه‌های تعطیل می‌گذرد.

وی با بیان اینکه در زمینه صنعت روی با وجود این همه ظرفیت در استان، صنایع این حوزه با ظرفیت ۲۰ درصد فعالیت دارند، افزود: لازم است در این خصوص صنایعی با چنین شرایطی را شناسایی کنیم و تقویت و فعال کردن آن‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

طاهری گفت: ما واحد‌هایی داریم که همه امکانات مورد نیاز تولید را دارند، ولی به خاطر مشکلات در حوزه بانکی، بیمه، مالیات و تامین مواد اولیه تعطیل شده اند، در این موارد یک کمک به تولید کننده لازم است که با اقداماتی مثل تخفیف بانکی و مالیاتی و اعطای تسهیلات گره‌ها را باز می‌شود.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد