گوناگون

نرخ رشد اقتصادی به "بلای بزرگ" دچار شد

پارسینه: " نرخ رشد اقتصادی به "بلای بزرگ" دچار شد"،"۹۰ درصد تسهیلات بانک سرمایه به ۳۰ نفر پرداخت شده است"،" روند اجرای برجام هنوز "کند" است"،" رشد اقتصادی ۵.۴ درصد اعلام شد"،"بخشنامه ای برای مراوده بانکی بین المللی" حجم نقدینگی در پایان مردادماه به ۱۰۹۹ تریلیون تومان رسید"، از اخبار مهم امروز محسوب می‌شود.

تحریریه پارسینه: امروز ۲۵ مهر، خبرهای صنعت بانکداری از ابهام در نرخ رشد اقتصادی و روند کند اجرای برجام حکایت دارد که در ادامه می‌خوانید و می‌شنوید.

نرخ رشد اقتصادی به "بلای بزرگ" دچار شد

تسنیم نوشت: رئیس‌کل بانک مرکزی درحالی رشد اقتصادی بهار را با تأخیر چندماهه ۵.۴درصد اعلام کرد که مرکز آمار پیشتر از رشد ۴.۴درصدی خبر داده و مرکز پژوهش‌های مجلس هم از اساس این نرخ‌ها را رد کرد. مردم کدام آمار را باور کنند؟

۹۰ درصد تسهیلات بانک سرمایه به ۳۰ نفر پرداخت شده است

قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس با بیان اینکه یک نفر به بانک سرمایه ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بدهکار است گفت: ۹۰ درصد تسهیلات این بانک به ۳۰ نفر اعطا شده است.

روند اجرای برجام هنوز "کند" است

ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی درباره اجرای برجام گفت: بیشتر تعهدات باید از سمت طرف آمریکایی انجام شود و انتظار این است که سرعت مبادلات روز به روز بیشتر شود.
رشد اقتصادی ۵.۴ درصد اعلام شد
ایسنا نوشت: سرانجام بعد از مدت‌ها، سکوت بانک مرکزی درباره نرخ رشد اقتصادی شکست. این بار سیف در بین اظهارات خود از رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی بهار امسال رونمایی کرده است.

بخشنامه ای برای مراوده بانکی بین المللی

بانک مرکزی در بخشنامه ای موارد پنج گانه را به منظور تعامل با بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی خارجی به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
بانک مرکزی همچنین برای برگزاری مجمع سالانه برخی بانکها شرط گذاشته است. بر اساس آنچه که سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر کرده، سیاستگذار پولی هفت شرط را برای برگزاری مجمع بانک تجارت تعیین کرده است.


حجم نقدینگی در پایان مردادماه به ۱۰۹۹ تریلیون تومان رسید

فارس در گزارشی نوشت: حجم کل نقدینگی در پایان مرداد ماه سال جاری با ۲۹.۲ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل و ۸.۱ درصد رشد در مقایسه با اسفند ماه سال قبل به یک هزار و ۹۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.



ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد