گوناگون

۳۰ هزار میلیارد، ۵ بسته و ۱۲ برنامه برای امداد به اقتصاد کشور!

۳۰ هزار میلیارد، ۵ بسته و ۱۲ برنامه برای امداد به اقتصاد کشور!

پارسینه: رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد: دولت پنج بسته و ۱۲ برنامه معیشتی برای عبور از شرایط نابسامان اقتصادی با ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه تهیه کرده که در جلسه‌ای باید به صورت مفصل به اطلاع نمایندگان برسد.

برنامه دولت برای عبور از شرایط نابسامان اقتصادی/ از بسته ۳۰ هزار میلیارد تومانی رونمایی شد

به گزارش پارسینه ، محمدباقر نوبخت در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی مجلس به رد طرح تامین کالاهای اساسی، گفت: امضای این طرح توسط تعدادی از نمایندگان و موافقت مجلس با فوریت رسیدگی به آن نمادی از مردم دوستی مجلس است و بنده آن را تقدیس می‌کنم.

وی ادامه داد: در شرایط ویژه‌ای هستیم. مطلعید که برای گذر از تکانه‌ای که به اقتصاد وارد شد و بخشی از اقتصاد را تحت تاثیر قرار داد، نیاز به ساز و کارهای مختلفی داریم، به همین دلیل مقام معظم رهبری شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه را تشکیل دادند. این شورا مستمرا در حال بررسی مسائل روز کشور است. یکی از مسائلی که این شورا تشخیص داد یافتن روشی جبرانی برای مردم و مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و پیمانکاران بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: با تکلیف این شورا، سازمان برنامه و بودجه اقداماتش را انجام داد و گزارش خود را برای روسای کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و مرکز پژوهشهای مجلس و برخی دستگاه‌های دیگر، فرستاد اما به نظر می‌رسد نمایندگان هنوز نمی‌دانند که دولت پنج بسته و ۱۲ برنامه را برای گذر از این شرایط تهیه کرده است که باید در جلسه‌ای مفصل این بسته‌ها و برنامه‌ها به اطلاع نمایندگان برسد.

نوبخت خاطرنشان کرد: رییس جمهور بنده را موظف کرد در جلسه فوق العاده امروز بعدازظهر ستاد اقتصاد مقاومتی این بسته‌ها و برنامه‌ها را بار دیگر بررسی و نهایی کنیم.

وی از اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای برنامه‌ها و بسته‌های اقتصادی دولت خبر داد و گفت: ۱۳ میلیارد دلار از این مبالغ برای ۲۵ قلم کالای اساسی، ‌دارو و نهاده‌های کشاورزی اختصاص خواهد یافت که معادل ریالی آن ۱۷هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که ۷۵۰۰ میلیارد تومان این مبلغ به ۵ قلم کالا اختصاص خواهد یافت. دولت در حدود ۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای برنامه‌ها و بسته‌های تهیه شده اختصاص داده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: حق بود مجلس بنده را دعوت می‌کرد تا برنامه‌های دولت را برای نمایندگان تشریح می کردم تا با یک قیام و قعود برای کشور تصمیم گیری نشود. البته مطالعات دولت، طبقه بندی است اما این حق نمایندگان است که در این باره اطلاع داشته باشند.

سهمیه‌بندی و جیره‌بندی کالاهای اساسی برای تأمین مایحتاج عمومی، به عنوان یکی از برنامه‌های دولت برای گذر از شرایط اقتصادی فعلی نیز برای نخستین بار در میانه مردادماه، از سوی احمد میدری، معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مطرح شد که استفاده از کالا کارت یا کوپن الکترونیکی را مطرح شد.

احمد میدری در توضیحات خود از طرح کالا کارت، تصریح کرده بود که این کالا کارت‌ها از بستر کارت‌های بانکی استفاده خواهد شد و با مرتبط‌کردن شماره‌های کد ملی افراد و کد کالاهای اساسی و میزان سهمیه در نظر گرفته شده، افراد در زمان خرید کالاهای اساسی با استفاده از این کارت‌های بانکی، می‌توانند سهمیه درنظرگرفته شده را با نرخ ارز دولتی خریداری کنند.

یکی از دغدغه‌های کارشناسان خروج کالاهای اساسی با نرخ ارز دولتی به بیرون از مرزهای ایران است که به گفته طراحان کالا کارت، با استفاده از این طرح، قاچاق کالاهای اساسی به بیرون از مرزهای ایران کنترل خواهدشد.

بر اساس بسته سیاست‌های ارزی دولت و بانک مرکزی، واردات ۲۵ قلم کالای اساسی با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومان انجام خواهد گرفت و آن طور که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران توضیح داده است، قیمت این اقلام تا فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸، تغییری نخواهد کرد.

ارسال نظر

  • rza

    از قدیم و ندیم گفتن كی بسته رو داده كی گرفته. یه مشت آمار nمیلیاردی احمدی نژادی و الكی

  • ناشناس

    راهکاری که نوبخت بدهد فقط نتیجه ان نابودی مردم است. به تاریخ گذشته نگاه کنید.

  • rza

    پارسینه عزیز رسما كامنتایی كه انتقاد از دولت و خلاف خط مشی شما هست درج نمیكنیا! قدیما سعه صدرت بیشتر بود مخاطب عزیز، پارسینه نظراتی که حاوی الفاظ رکیک، نژادپرستانه، ترویج خشونت، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و دیگر کاربران نباشند را منتشر می کند. البته در این میان خطوط قرمز نانوشته ای وجود دارند که تمام رسانه های داخلی ناچار به رعایت آن ها هستند.

    نظر قبلی شما متاسفانه به دلیلی نامشخص (احتمالا اختلالات فنی) غیرقابل انتشار شده بود که اکنون منتشر شده است.

    با تشکر از دقت نظر و تذکر شما.

  • شهرام

    پول تمام میشه.بسته هم باز میشه و مصرف میشه بعدش چی؟مردم رو هالو فرض کردید؟به جای این حرفا برید اساسی مشکل رو حل کنید.به ریس جمهور بفرما برای خودش نام ابدی بذاره و با ترامپ ملاقات کنه هرچند اینجا براش برنامه سنگین داشته باشند.مگر خودش در مجلس نگفت که کشتن من اگر به خاطر منافع ملت باشه اشکال نداره.پس این کار رو بکنه.بگذارید یک بار هم که شده وقتی مردم از خواب بلند میشند خوشحال از روابط دوستی با آمریکا باشند.و تا ابد بعنوان اولین ریس جمهوری که بعد از انقلاب با آمریکا رابطه دوستی برقرار کرد در تاریخ ثبت بشه.

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد