گوناگون

كمبود كالا يا گراني ربطي به انتخابات ندارد

پارسینه: رخلاف شايعاتي مبني بر افزايش قيمت مواد غذايي پس از انتخابات، رئيس اتحاديه بنكداران كشوري مواد غذايي با تأكيد بر اينكه انبارهاي مواد غذايي مملو از كالا است، اظهار داشت: انتخابات رياست جمهوري ارتباطي به كمبود كالا يا افزايش قيمت مواد غذايي ندارد.

قاسم‌علي حسني در خصوص شايعاتي كه درباره افزايش قيمت مواد غذايي پس از انتخابات رياست جمهوري مطرح است، گفت: در حال حاضر هيچ مشكلي به لحاظ كمبود كالاي مواد غذايي وجود ندارد. وي افزود: برگزاري انتخابات رياست جمهوري هيچ ارتباطي به كمبود كالا يا افزايش قيمت مواد غذايي ندارد.

رئيس اتحاديه كشوري بنكداران مواد غذايي اظهار داشت: درحال حاضر ذخاير شكر، برنج وارداتي از منابع امريكا، آرژانتين و هند به اندازه كافي وجود دارد. وي افزود: روغن خوراكي به جز در بسته‌بندي حلب، مشكلي در بازار وجود ندارد و به حالت عادي برگشته است.

حسني گفت: بازار لبنيات در تعادل كامل است و غير از كره كه مشكلاتي در خصوص تخصيص ارز مرجع دارد و در حال حل شدن اين مشكل است، ديگر مشكلي نداريم. وي افزود: در مواد كنسروي و محصولات سلولزي مشكلي در بازار احساس نمي‌شود و بازار در شرايط عادي است.

رئيس اتحاديه كشوري بنكداران مواد غذايي گفت: براي تأمين مواد غذايي مورد نياز ماه مبارك رمضان به ويژه پنير و خرما اقداماتي صورت گرفته است تا بازار ساماندهي لازم را داشته باشد.
وي افزود: در خصوص مواد غذايي فرآورده‌هاي آردي نظير ماكاروني نيز مشكلي وجود ندارد و كالا به وفور در بازار موجود است.

حسني تأكيد كرد: انبارهاي مواد غذايي مملو از كالا است و هيچ مشكلي به لحاظ تأمين مواد غذايي وجود ندارد.

همچنين ايسنا گزارش داده كه در پي تغييرات مكرر قيمت روغن در دو ماه اخير صبح دوشنبه، سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان قيمت‌هاي جديدي براي روغن در برخي برند‌ها اعلام كرد.

در حال حاضر نيز قيمت روغن نباتي در برخي از برندها روي سايت سازمان حمايت قرار گرفته است.
اين افزايش قيمت در حالي رخ داد كه در ابتداي سال جاري قيمت روغن نباتي ابتدا ۳۵ درصد افزايش يافت كه در ادامه توليد‌كنندگان قيمت‌ها را ۱۰ درصد كاهش دادند.

به اين ترتيب ميزان نهايي افزايش قيمت روغن نباتي به ۲۵ درصد رسيد.

همچنين در پي كمبود كره در بازار به بهانه آنچه كه واردكنندگان آن را اختصاص نيافتن ارز مرجع براي واردات آن عنوان مي‌كنند بانك مركزي اعلام كرده است واردكنندگان كره بايد اين كالا را با ارز مبادله‌اي وارد كنند.

به گفته برخي از واردكنندگان كره و كارخانه‌هاي توليدكننده اين كالا بانك مركزي اعلام كرده است كه ارز مرجع كره را تأمين نمي‌كند.


برگزاري ۴۰۰ نمايشگاه ضيافت در ماه رمضان

معاون بازرگاني داخلي وزير صنعت، معدن و تجارت نيز از برگزاري ۴۰۰ نمايشگاه طرح ضيافت در راستاي تنظيم بازار ماه مبارك رمضان با ۱۸ تا ۲۰ هزار غرفه و تخفيف ۲۰ درصدي خبر داد.
حسن رادمرد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: نمايشگاه‌هاي طرح ضيافت در ۴۰۰ نقطه كشور و با ۱۸ تا ۲۰ هزار غرفه و در ۱۰ روز كاري كه زمان آن را شوراي كنترل و نظارت استان‌ها تعيين مي‌كند، برگزار مي‌شود.

وي با تأكيد بر اينكه برگزاري اين نمايشگاه با توجه به استقبال مردم قابل تمديد است، گفت:بخشنامه برگزاري اين نمايشگاه‌ها به سازمان، استان‌ها و اصناف ابلاغ شده است و با توجه به اينكه بخشي از غرف به صورت رايگان در اختيار عرضه‌كنندگان و توليد‌كنندگان قرار مي‌گيرد لذا تخفيف كالاهاي عرضه شده تا ۲۰درصد است.

معاون بازرگاني داخلي وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: توافقاتي با اتحاديه قنادان صورت گرفته تا شيريني و زولبيا و باميه با قيمت مصوب عرضه شود و همچنين توافقنامه‌اي با انجمن خرما براي عرضه مستقيم خرما صورت گرفته است.

رادمرد گفت: در اين نمايشگاه ۱۰۰ هزار تن شكر، ۱۰۰ هزار تن روغن، ۲۰ هزار تن گوشت قرمز و ۲۵ هزار تن مرغ از توليد داخلي و بيشتر از آن از ساير منابع و همچنين تخم‌مرغ به اندازه و نياز كشور توزيع خواهد شد.

وي افزود: واحدهاي صنفي عرضه‌كننده كالاهاي اساسي نيز در ايام برگزاري اين نمايشگاه‌ها فروش فوق‌العاده خواهند داشت.




منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد