گوناگون

دولت کمتر از یک‌دهم مطالبات مترو را پرداخت کرده است

پارسینه: کل اعتباراتی که باید به‌‌صورت یارانه به مترو پرداخت می‌شد، 140 میلیارد تومان توسط شهرداری و 140 میلیارد تومان توسط دولت بوده که تمام سهم شهرداری پرداخت شده است، اما دولت تنها 12.5 میلیارد تومان از مبلغ مربوط به خود را پرداخت و مابقی را شهرداری تأمین کرد.

قائم‌مقام متروی شهر تهران با بیان این‌که به ازای هر سفر با مترو یک دلار صرفه جویی ارزی صورت می‌گیرد، گفت: نیمی از این یک دلار مربوط به صرفه‌جویی در مصرف سوخت است که به جیب دولت می‌رود و نیمی دیگر مربوط به حفظ سلامت شهروندانی است که از معرض آلاینده‌ها دور می‌شوند.

عبابافی در نشست خبری مربوط به دریافت چهارمین دوره جایزه بهره‌وری 1404 شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه اظهار داشت: کل اعتباراتی که باید به‌‌صورت یارانه به مترو پرداخت می‌شد، 140 میلیارد تومان توسط شهرداری و 140 میلیارد تومان توسط دولت بوده که تمام سهم شهرداری پرداخت شده است، اما دولت تنها 12.5 میلیارد تومان از مبلغ مربوط به خود را پرداخت و مابقی را شهرداری تأمین کرد.

متروی تهران؛ متروی اول خاورمیانه از لحاظ طول و ایستگاه

وی با بیان این‌که لحاظ متروی تهران از لحاظ ارزانی در رتبه سوم جهان قرار دارد، افزود: این در حالی است که متروی تهران هم از لحاظ طول و هم از نظر ایستگاه رتبه اول را در منطقه خاورمیانه و رتبه 12 را در جهان دارد.

قائم‌مقام متروی شهر تهران با اشاره به این‌که روزانه 2 میلیون و 500 نفر مسافر توسط مترو در تهران سفر می‌کنند، گفت: درمجموع 63 هزار میلیارد ریال به واسطه استفاده از مترو در کلان‌شهر تهران صرف‌جویی شده است.

تمام ایستگاه‌های خط 4 مترو به‌زودی مجهز به پله‌برقی ‌می‌شود

عبابافی درباره مشکل پله‌برقی‌های 6 ایستگاه از خط 4 گفت: 19 دستگاه پله برقی خریداری شده مه 14 دستگاه آن از گمرک ترخیص شده است و در سه ایستگاه‌ ازجمله پیروزی و استاد معین در حال نصب است.

وی افزود: در فاز بعدی 30 پله برقی دیگر سفارش داده شده است تا پایان امسال تعدادی از آن‌ها جایگزین پله‌برقی‌های خراب خطوط مختلف خواهد شد و در بخش جنوبی خط 3 نیز که با 9 ایستگاه امسال به بهره‌برداری می‌رسد، استفاده خواهد شد.


منبع: عصر ایران

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد