گوناگون

رییس مجلس عراق خواستار برگزاری نشست کشورهای عرب برای مقابله با تروریسم شد

پارسینه: وی درخواست نشست های فوق العاده اتحادیه عرب به منظور دستیابی به راههای پایان دادن به خونریزی در کشورهای عربی را مطرح کرد .

به گزارش پارسینه ؛سلیم الجبوری رییس مجلس عراق بر نیاز مبرم اعراب به گفت و گو برای دستیابی به راه حل خروج از بحران کنونی که ناشی از تروریسم، رکود اقتصادی و اخلال در ثبات سیاسی و امنیتی برخی کشورهای عرب است، تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری الیوم السابع، الجبوری از اتحادیه عرب خواست، نقش مهمتری در حل مشکلات جهان عرب و 'رسم نقشه راه جدید' برای مقابله با خطراتی که برخی کشورهای عربی را تهدید می کند، ایفا کند.

وی درخواست نشست های فوق العاده اتحادیه عرب به منظور دستیابی به راههای پایان دادن به خونریزی در کشورهای عربی را مطرح کرد .

وی از کشورهایی که تاکنون سفارت خود در بغداد را بازگشایی نکرده اند نیز خواست به عنوان گامی مثبت در راستای برقراری امنیت در عراق، اقدام به گشایش سفارتخانه هایشان در این کشور کنند.

الجبوری در دیدار با سفیران و روسای نمایندگی های کشورهای عرب در عراق هشدار داد که این کشورها در حال حاضر با مرحله سرنوشت ساز و بسیار مهم و حساسی مواجه هستند که همکاری جدی آنها برای پایان دادن به بحران را با راهکارهای عربی بدون تاثیر از غربیها، می طلبد.

رییس مجلس نمایندگان عراق گفت: پس از رویارویی با داعش، اکنون عراق قوی تر از همیشه آماده مقابله با خطرات است. همکاری صمیمانه نیروهای ارتش، امنیتی، بسیج مردمی، عشایر و پیشمرگ های کرد در یک سنگر واحد برای مقابله با این دشمن، عراق را قوی تر از هر زمان دیگری کرده است.

الجبوری ضمن تاکید بر افزایش هماهنگی میان پارلمان های عربی و مشورت های بیشتر با آنها درباره دستیابی به راه حل های جدید، حل مشکلات جهان عرب را خواستار شد.

گروه تروریستی داعش از تابستان گذشته بخش هایی از شمال عراق را اشغال کرده و تاکنون مرتکب جنایات زیادی در این مناطق شده است.
منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد