گوناگون

قیمت زمین در کلانشهرها ۷۶۰درصد افزایش یافته است

پارسینه: قیمت زمین در تهران و کلانشهرها از سال ۸۴ تا ۹۲ ، ۷۶۰ درصد رشد داشته اما از سال ۹۲ تا ۹۵ تنها دو صدم درصد افزایش یافته است.

عباس اخوندی روز سه شنبه افزود: قیمت مسکن از سال ۸۶ تا ۹۲ بیش از ۶ برابر شده، اما رشد قیمت مسکن از سال ۹۲ تا ۹۵ در تهران ۱.۱ درصد بوده است و این نشان می دهد که از سال ۹۲ تا ۹۵ قیمت مسکن در تهران سالیانه ۲.۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از سال ۸۴ تا ۹۲ شاهد بیشترین مداخلات دولت در بخش مسکن بوده ایم، گفت: این سیاست غلط با اجرای مسکن مهر کشور را گرفتار کرد و ساخت بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی یعنی ۸ درصد کل موجودی مسکن مشکلات زیادی را به کشور تحمیل کرد.

آخوندی اظهارداشت: اگر فکر می کنیم با تزریق پول اقتصاد مسکن متحول می شود این فکر غلطی است زیرا هرگونه مداخله در بخش مسکن بدون سیاستگذاری،مناسب نتیجه معکوسی خواهد داشت.وی تاکید کرد: ما در آستانه شرایط جدید ساختار جمعیتی در ایران هستیم و نتیجه بخش نبودن اقدامات گذشته نشان از درک واقعی وضعیت اقتصاد مسکن در ایران بوده که با مداخله دولت شاهد افزایش ۷۶۰ درصدی قیمت زمین در شهرها بودیم.

وزیر راه وشهرسازی افزود: جمعیت شهری ایران به ۷۴ درصد و جمعیت روستایی به ۲۶ درصد رسیده و نرخ جابجایی جمعیت شهری در کشور بسیار اندک شده و این مفهومش این است که در شهرها ادامه تراکم فروشی و ساخت مسکن دیگر خریداری نخواهد داشت.



منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

  • ناشناس

    آقای وزیر شما بیش از 4 سال است می گویید سیاستهای دولت قبل در زمینه مسکن غلط بود، مسکن مهر مزخرف بود، عملکرد شهرداری مضر بود، بفرمایید سیاست شما چیست؟ برنامه های شما چیست؟ هرچند دوره قبل شما وزیر بودید و دولت قبل شما هستید، هنوز برنامه و سیاستی ندارید، همچنان وام مسکن را در بوق و کرنا می کنید که از قبل هم وجود داشته و شما نوآور آن نیستید.( با اینکه مبلغ وام مسکن در مقایسه با قیمت مسکن بسیار ناچیز بوده و سود بازپرداختی آن به بانک سرسام آوراست!)
    کاهش تورم در قیمت زمین و مسکن نتیجه عملکرد شما نیست، بلکه حاصل رکود فراگیر سالهای اخیر در همه بخشهای اقتصادی کشور است و بالیدن به آن به معنی تایید و رضایت دادن به تعطیلی تولید و صنعت و اشتغال کشور است که مسکن هم جزئی از آن است.
    تولید مسکن مهر هم منجر به خانه دار شدن بخش بزرگی از متقاضیان کم درآمد شده و هم بخش بزرگی از فعالین بخش ساختمان را به اشتغال واداشته بود و هم علت اصلی مهار تورم لجام گسیخته چند دهه اخیر در بخش مسکن شده است که البته این نتیجه آخر را شما می خواهید بنام خود ثبت کنید! با اینکه شما عامل توقف تکمیل مساکن مهر باقیمانده هستید.

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد