گوناگون

بعید است بودجه تا آخر آذر به مجلس برسد

پارسینه: وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که در یک وضعیت ثبات اقتصادی فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود و به همین دلیل تأمل می‌کنیم تا شرایط ثبات فراهم شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بعید است که دولت بتواند بودجه را تا پایان آذر به مجلس برساند.

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما همچنان تأکید داریم که بودجه سریع‌تر به مجلس ارائه شود چرا که تأخیر در ارائه بودجه به ضرر کل کشور خواهد بود اما بعید می‌دانیم دولت بتواند بودجه را تا پایان آذر به مجلس برساند.

وی درباره برگزاری جلسات مشترک بین دولت و مجلس با موضوع بودجه 92 گفت: جلسات رسمی نبوده فقط برای همفکری و ایجاد تفاهم بود و تصمیم خاصی در این جلسات گرفته نشد.

وی درباره تداوم اینگونه جلسات گفت: این جلسات دیگر ادامه پیدا نکرد.

نماینده مردم گرمسار درباره تأکید دولت بر لحاظ کردن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در بودجه 92 گفت: قطعاً فاز دوم این قانون باید اجرا شود و مجلس مخالفتی با اجرای فاز دوم ندارد و در مصوبه‌ای که در این زمینه داشتیم صرفاً اجرای این فاز را تا پایان سال 91 متوقف کردیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که در یک وضعیت ثبات اقتصادی فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود و به همین دلیل تأمل می‌کنیم تا شرایط ثبات فراهم شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا این شرایط در سال 92 فراهم خواهد شد، گفت: به دنبال این هستیم که فراهم شود و اگر شرایط ثبات وجود نداشت، مجلس موافق اجرای فاز دوم در سال 92 هم نخواهد بود.

کاتب در پاسخ به اینکه مشکل دولت در ارسال بودجه به مجلس چیست؟ گفت: درآمدهای دولت در بودجه از سه بخش تأمین می‌شود که بخش اول مربوط به مالیات‌ها، بخش دوم واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای یا همان فروش نفت دولت است و بخش سوم واگذاری دارایی‌های مالی دولت است که در بخش اول و سوم مشکلی نیست اما در بخش دوم به دلیل تورم و تحریم نمی‌توان محاسبه دقیقی داشت و به همین دلیل چون درآمد فروش نفت قابل پیش‌بینی نیست دولت در ارائه بودجه مشکل دارد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه درباره امکان تصویب بودجه چند دوازدهمی هم گفت: ممکن است به میزان تأخیری که دولت در ارائه بودجه دارد بودجه یک دوازدهم یا دو دوازدهم یا بیشتر تصویب شود که این درست نیست و آسیبی برای کشور خواهد بود.

وی همچنین درباره اینکه گفته می‌شود ممکن است، دولت به مجلس بودجه را ارائه نکند، گفت: چنین چیزی ممکن نیست، دولت مکلف است لایحه را به مجلس بدهد و مجلس نیز مکلف است آن را به تصویب برساند.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد