گوناگون

«خسارت آلودگي هوا بيش از ارقام اعلام شده است»

پارسینه: مديرکل شرکت کنترل کيفيت هواي شهر تهران با اشاره به موضوع آلودگي هواي پايتخت گفت: متاسفانه مسوولان تنها به اجراي طرح‌هاي کوتاه مدت در موضوع آلودگي هواي پايتخت و حل اين معضل بسنده کرده و به سلامت مردم کم توجهي مي‌کنند.

مديرکل شرکت کنترل کيفيت هواي شهر تهران با اشاره به موضوع آلودگي هواي پايتخت گفت: متاسفانه مسوولان تنها به اجراي طرح‌هاي کوتاه مدت در موضوع آلودگي هواي پايتخت و حل اين معضل بسنده کرده و به سلامت مردم کم توجهي مي‌کنند.

يوسف رشيدي با بيان اينکه متاسفانه مسئولان تنها به اجراي طرح‌هاي کوتاه مدت در موضوع آلودگي هواي پايتخت بسنده کرده و به سلامت مردم کم توجهي مي‌کنند، اظهار داشت: آنچه سالهاست که همه مردم و مسئولان مي‌دانند اين است که درشهر تهران نيمه دوم سال دو سوم روزها در ساعات اوليه صبح پديده اينورژن رخ مي‌دهد و ميزان آلاينده‌ها تا پيش از ساعت 30/7 صبح به حداکثر مقدار خود مي‌رسد که گره خوردن اين ساعت با اوج ترافيک موجب تشديد آلودگي هوا مي‌شود.

مديرکل شرکت کنترل کيفيت هواي شهر تهران با بيان اينکه انبوهي از قوانين اجرا نشده و کلکسيوني از انواع آلاينده‌‌ها در تهران وجود دارد افزود: برآورد مي‌‌شود خسارت آلودگي هوا در کشور هر سال بيش از آنچه که اعلام مي‌شود، باشد.وي تصريح کرد: اگر بر مبناي استاندارد جديد ميزان آلودگي هواي تهران اعلام شود تعداد روزهاي ناسالم و بسيار ناسالم افزايش چشمگيري خواهد داشت، آلودگي هواي شهر تهران از آنچه که اعلام مي‌شود بسيار بدتر است.

رشيدي با اعلام اينکه بيشترين عامل آلودگي هواي تهران به دليل منابع متحرک و وسايل نقليه است، اظهار داشت: يکي از دلايل مهم در حل معضل آلودگي هوا توسعه حمل‌و‌نقل عمومي‌است. همچنين عوامل ديگري از جمله ارتقاي کيفيت سوخت و کيفيت خودروها و همچنين خروج خودروهاي فرسوده نيز در حل آلودگي هوا دخيل هستند. يک عضو کميسيون عمران مجلس هم زمان با تعطيلي نيمي از مدارس تهران و احتمال تعطيلي کامل پايتخت به دليل تشديد آلودگي هوا، گفت: تعطيلي اجباري تهران خسارت زيادي را ناخواسته به کل کشور تحميل مي‌کند.به گزارش ايلنا، حميدرضا پشنگ در رابطه با دليل تشديد آلودگي هواي تهران، اظهار کرد: آلودگي هواي کلان شهري همچون تهران يک معضل بزرگ محسوب مي‌شود كه بدون شک عوامل انساني در آن دخيل است لذا تمام مسوولان دولتي، مجلس و شهرداري در ارايه و اجراي راهکارهاي مناسب جهت کاهش آلودگي هواي تهران بايد تمام تلاش خود را به کار بگيرند.

وي در رابطه با پيشنهاد جا به جايي پايتخت، تاکيد کرد: علاوه بر هزينه‌هاي سنگين مورد نياز توان اجرايي چنين طرحي از سوي مسوولان محال است با وجود اين مديريت شهري تهران با وجود اوضاع سخت فعلي تلاش بسياري را در زمينه حمل‌ونقل عمومي انجام داده و فعاليت‌هاي قابل توجهي در اين زمينه صورت گرفته لذا کميسيون عمران مجلس براي گسترش متروي تهران بودجه‌اي را در نظر گرفته است.اين نماينده مجلس در مورد سرنوشت بودجه در نظر گفته شده، گفت: اين بودجه در اوضاع سياسي فعلي دچار مشکلاتي شده و تاخيراتي در آن اتفاق افتاده است و بايد با احساس مسئوليت بيشتري مورد پيگيري قرار بگيرد.

وي ضمن اشاره به موضوع زير ساخت‌هاي حمل و نقل عمومي، خاطرنشان کرد: اين موضوع فردي نيست و به حساب فرد مورد نظري نوشته نمي‌شود بلکه امري عمومي و در جهت رفاه مردم است و بايد فرهنگ سازي لازم در اين زمينه صورت گيرد تا ديگر مردم تمايلي به تردد با خودرو‌هاي غير استاندارد نداشته باشند.پشنگ افزود: خودروهاي فاقد استاندارد خسارت زيادي را به جامعه وارد مي‌کند و از اين رو مانند بسياري از کشورهاي توسعه يافته جهان، انجام معاينه فني در کشور ما به صورت داوطلبانه انجام مي‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد