گوناگون

پیش بینی بورس امروز ۱۱ دی ۱۴۰۲

 پیش بینی بورس امروز 11 دی 1402

دیروز نیروهای نزولی در بازار سهام غلبه داشتند. آیا امروز هم بازار قرمزپوش می‌شود؟

به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های‌ بازار سهام ریزش کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 11 دی- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 6 هزار و 598 واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن هزار و 319 واحد ریزش کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  67 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش 3 واحدی داشت.
 

روز یکشنبه در بورس شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان (غشصفا)، شرکت محور سازان ایران خودرو (خوساز) و شرکت فراورده‌های نسوز ایران (کفرا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، شرکت صنایع بهداشتی ساینا (ساینا) و شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای وبهمن (شرکت سرمایه گذاری بهمن)، دامین (شرکت داروسازی امین) و لابسا (شرکت آبسال) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان)، شرکت کارخانجات صنعتی تبرک (تبرک) و شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

021010

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 54 نماد صف خرید داشتند و 37 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 25 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 401 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 3 درصدی به 294 میلیارد تومان رسید.

دیروز بورس تهران از ابتدا روند ریزشی داشت اما با شیب ملایمی تا پایان نزول کرد. نمادهای فولاد، فملی، کگل، شپنا، حکشتی، فارس و کچاد بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد با افت 16 درصدی به 4 هزار و 310 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 4 هفته اخیر است.

پس از افت بازار در هفته گذشته، روز شنبه شاخص کمی بالا آمد اما روز یکشنبه بار دیگر رو به پایین نوسان کرد. علاوه بر این خروج پول حقیقی به رقم 304 میلیارد تومان جهش کرد.

در کنار فاکتورهای عملکردی بازار، اخبار مبنی بر کاهش فعالیت و حتی توقف فعالیت صنایع بورسی به علت کمبود انرژی سیگنال منفی برای معاملات بازار محسوب می‌شود.

برای مثال، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با نماد فغدیر در سامانه کدال اعلام کرده که با توجه به مدارک ارائه شده به دلیل اعمال محدودیت مصرف گاز صنایع در فصل سرما از تاریخ 10 دی ماه 1402، تولیدات این شرکت متوقف شده است.

همچنین شرکت پتروشیمی خراسان نیز در اطلاعیه‌ایاعلام کرده که به دلیل برودت هوا و افت فشار گاز، این شرکت از ساعت 12 روز جمعه 8 دی ماه ظرفیت واحدهای آمونیاک و اوره را به 70 درصد کاهش داده و واحد کریستال ملامین را به طور کامل از مدار تولید خارج نموده است.

بنابراین با توجه به قرمزپوش شدن 58 درصد نمادهای بازار و افزایش خروج سرمایه، و مشکل کمبود انرژی در کشور، انتظار می‌رود امروز بازار با عرضه بالایی آغاز شود و شاهد افت شاخص‌ها دست کم در ابتدای معاملات بازار باشیم.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار