گوناگون

وزیر نیرو خبر داد:

طالبان بخشی از حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد

طالبان بخشی از حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد

وزیر نیرو گفت: در روزهای اخیر طالبان بخشی از حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد.

تسنیم نوشت: وزیر نیرو گفت در روزهای اخیر طالبان بخشی از حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد.

علی‌اکبر محرابیان در آیین بهره‌برداری از بهره‌برداری 28 پروژه آب و برق سیستان‌و‌بلوچستان‌ اظهار داشت: اجرای طرح‌های کلان آبرسانی در سه مرحله از جمله‌ تأمین آب شهرهای سیستان و زاهدان، انتقال آب از مرزهای شرقی به زاهدان (تهلاب)، انتقال آب از دریای عمان، و جهاد آبرسانی به یک هزار و 751 روستای سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفت.

وی از طرح تأمین آب منطقه سیستان و شهر زاهدان به عنوان طرحی اولویت‌دار یاد کرد و گفت: این طرح به همت همه دست‌اندرکاران در حوزه آب و برق وزارت نیرو با اعتبار 5500 میلیارد تومان شامل احداث خطوط انتقال آب، برق و کارخانه آب‌شیرین‌کن در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

محرابیان بیان کرد: با توجه به کاهش منابع آبی در منطقه سیستان و شهر زاهدان و ضرورت تأمین آب شرب با تکیه بر منابع سرزمینی، این طرح با تأمین آب از منطقه دَشتَک از سال 1401 آغاز شد و نیاز آبی ساکنان را تأمین خواهد کرد.

وزیر نیرو به طرح جهاد آبرسانی به 10 هزار روستای کشور در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای ارتقای شاخص‌های آب شرب روستایی کشور آغاز شد که 25 درصد از روستاهای هدف به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

 

ارسال نظر

  • قاضی

    مصرف آب مهاجمین افغانی در ایران بیشتر از حقابه ی هیرمند است. اگر ... افاغنه را از ایران اخراج کنند دیگر نیازی به آب هیرمند نخواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار