گوناگون

پیش بینی بورس امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

پیش بینی بورس امروز 30 مرداد 1403

دیروز در بازار عرضه زیاد شد. تعدیل کوتاه مدت بخشی از طبیعت بازار است و در صورت افت شاخص در روزهای پیش رو به معنی ریزشی شدن روند شاخص نیست. اما تداوم رشد بخشی از بازار و بهبود معاملات نشانه‌های مثبتی بود.

به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‎‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص‌های بازار به رشد ادامه دادند. 

برای پیش بینی بورس امروز –سه‌‌شنبه 30 مرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل 7 هزار و 484 واحد صعود کرد و شاخص کل هم‌وزن 750 واحد رشد کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  750 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش 191 واحدی داشت. 

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت مس باهنر (فباهنر)، شرکت کاشی و سرامیک حافظ (کحافظ) و شرکت تامین سرمایه نوین (تنوین) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز ، شرکت فرانسوز یزد (کایزد)، شرکت توسعه فن افزار توسن (فن افزار) و شرکت دارویی ره آورد تأمین (درهآور) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای پردیس (شرکت سرمایه گذاری پردیس)، کماسه (شرکت تامین ماسه ریخته گری) و آباد (شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران (ثتران)، شرکت سرمایه گذاری سلیم (سلیم) و شرکت کشتیرانی دریای خزر (حخزر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 106 نماد صف خرید داشتند و 293 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 59 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 468 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 74 درصدی به رقم هزار و 16 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز 

روز دوشنبه برای چهارمین روز متوالی روند رشد شاخص‌های بازار سهام تداوم داشت. این رشد علی رغم تداوم محدودیت 2 درصدی دامنه نوسان قیمت سهام است.

دیروز شاخص کل بورس 0.37 درصد رشد کرد که نمادهای فولاد، شستا، شپنا، شپدیس، تاپیکو و شبندر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند. اما شاخص هم وزن 0.12 درصد رشد کرد.

همچنین دیروز برخلاف روزهای پیشین میزان عرضه بر تقاضا غلبه کرد و شاهد خروج سرمایه حقیقی از بازار بودیم. نکته جالب توجه رشد 83 درصدی معاملات خرد بود که به ر قم 3 هزار و 321 میلیارد تومان بالغ شد که بیشترین رقم در 11 روز معاملاتی اخیر است.

بنابراین به نظر می‌رسد پس از بازگشت شاخص به کانال 2 میلیونی بخشی از معامله گران تصمیم به خروج سرمایه از بازار گرفتند. 

در عین حال تعدیل کوتاه مدت بخشی از طبیعت بازار است و در صورت افت شاخص در روزهای پیش رو به معنی ریزشی شدن روند شاخص نیست. اما تداوم رشد بخشی از بازار و بهبود معاملات نشانه‌های مثبتی بود.

 برخی از ناظران معتقدند در میان مدت و پس از آزاد شدن سرمایه بلوکه شده در حساب‌های وکالتی خرید خودرو، بازار فرصت مناسبی برای جذب سرمایه خواهد داشت. 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار