گوناگون

پیش بینی بورس امروز ۵ شهریور ۱۴۰۳

 پیش بینی بورس امروز 5 شهریور 1403

با وجود تمدید محدودیت 2 درصدی دامنه نوسان و در پیش بودن روز تعطیل، شنبه بورس تهران سبزپوش شد. آیا وقت استقبال از «ارزشی»هاست؟

به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص کل بورس تهران رشد کرد و تا سطح 2 میلیون و 52 هزار واحد بالا آمد. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 5 شهریور- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 15 هزار و 262 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 2 هزار و 867 واحد بالا آمد. همچنین شاخص کل فرابورس  69 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش 413 واحدی داشت.

دیروز 68 درصد نمادهای بازار سبزپوش بودند و 32 درصد از سهم‌های بازار رشافتد قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز ‌شنبه در بورس شرکت سپنتا (فپنتا)، شرکت قطعات اتومبیل ایران (ختوقا) و شرکت داروسازی فارابی (دفارا) سبزپوش بودند. در فرابورس نیز شرکت فرانسوز یزد (کایزد)، شرکت توسعه فن افزار توسن (فن افزار) و شرکت سرمایه گذاری سبحان (وسبحان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای لابسا (شرکت آبسال)، کماسه (شرکت تامین ماسه ریخته گری) و چفیبر (شرکت فیبر ایران) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت ریل پرداز سیر (حریل)، شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام) و شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران (ثتران) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 290 نماد صف خرید داشتند و 140 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 176 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 784 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 42 درصدی به رقم 428 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

روز شنبه شاخص کل بورس تهران از ابتدای معاملات شروع به رشد کرد و در پایان رشد 75 صدم درصدی را ثبت کرد. با مازاد تقاضا در بازار تعداد سبزپوش‌های بازار بیشتر شد و تعداد صف‌های خرید و سرانه خرید هر کد حقیقی بیشتر از فروش‌ها بود.

دیروز اغلب نمادهای بازار سبزپوش بودند و شاخص هم وزن نیز 45 صدم درصد بالا آمد. همچنین نمادهای فملی، فولاد، شستا، شپنا، وبملت و نوری بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

به علاوه، روز شنبه شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم و 100  میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد. دیروز نمادهای فولاد، فملی، وبانک، شپنا و ومعادن بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

بدین ترتیب بازار در روز میان تعطیلی رشد کرد. در حالی که با توجه به تمدید محدودیت 2 درصدی دامنه نوسان و در پیش بودن روز تعطیل انتظار چندانی برای رشد بازار نمی‌رفت. برخی از ناظران رشد بازار را واکنش مثبت به کابینه مسعود پزشکیان تلقی کردند. برخی نیز معتقدند تزریق سرمایه و کاهش احتمال درگیری نظامی میان ایران و اسرائیل دو عامل مهم‌تر در رشد بازار هستند. با این حال، فاکتورهای عملکردی بازار سیگنال صعود می‌دهند. بخش بزرگی از سهم‌های بازار اصطلاحاً «ارزشی» تلقی می‌شوند و می‌توانند مورد استقبال قرار گیرند.  

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار