گوناگون

رایزنی بلینکن با وزرای خارجه ترکیه، چین و عربستان؛

وحشت آمریکا از نوع واکنش ایران؛ تشدید تنش‌ها به نفع هیچکس نیست

وحشت آمریکا از نوع واکنش ایران؛ تشدید تنش‌ها به نفع هیچکس نیست

وزیر خارجه آمریکا با وزرای خارجه ترکیه، چین و عربستان سعودی درباره ایران گفت‌وگو کرد.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایلنا؛ «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با وزرای خارجه ترکیه، چین و عربستان سعودی درباره ایران گفت‌وگو کرد.

به گزارش وزارت خارجه آمریکا، بلینکن به همتایان خود گفته است که تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست و این کشورها باید از ایران بخواهند که «پس از تهدیدهای تهران علیه اسرائیل، درگیری‌ها را در خاورمیانه تشدید نکند». 

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت: «تشدید تنش به نفع کسی نیست و کشورها باید از ایران بخواهند که تنش‌ها را تشدید نکند». 

وی افزود که ایالات متحده همچنین «طی روزهای گذشته با متحدان و شرکای اروپایی برای ارسال پیامی مشابه به ایران در تعامل بوده است».

میلر همچنین گفت که بلینکن با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت‌وگو کرده و با تأکید بر حمایت آمریکا از اسرائیل، خواستار پایبندی این رژیم به تعهداتش برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

 

 

ارسال نظر

  • خلیج فارس

    ما نمی دانیم که مسئولانمان بعد از ۴۶ سال مملکت داری ، چه هدفی دارند ؟!
    ۱؛ در حالی که ۴۶ سال تحریم اقتصادی و سیاسی هستیم ،
    ۲؛ ۴۶ سال مردم در شرایط بسیار اسفناک اقتصادی و معیشتی زندگی می کنند ،
    ۳؛ ۴۶ سال مردم با محدودیت های خفه کننده اجتماعی زندگی می کنند ،
    ۴؛ ۴۶ سال ، با تنش و اختلافات داخلی و جهانی زندگی می کنیم ،
    ۵؛ پس اقتصاد ورشکسته ، انزوای سیاسی و تحریم اقتصادی ، محدودیت های اجتماعی ، نارضایتی عمومی ، بشکه های باروتی هستند که با تلنگری منفجر می شود و این به ضرر ما هست نه دیگر کشورها ، به تبع حمله اسرائیل ، با سقوط نظام مواجه ایم و در پی سقوط نظام و هرج و مرج داخلی ، ایران به جنگ داخلی کشیده می شود ، گروههای تجزیه طلب ترک و عرب ، گروههای تجزیه طلب و تروریست پژاک و جیش العدل و طالبان و مهاجران افغان ، عواملی هستند که به ویرانی ایران کمک می کنند . همیشه راهکار جنگ و تنش جواب نمی دهد ، اگر بعد از اینکه قاسم سلیمانی اعلام کرد ، داعش شکست خورده ، از خوزستان شروع به ریل گذاری کرده بودیم ، بعد از ۷ سال امروز قطار به دمشق می رسید و ارتباط و تعامل مردم منطقه باهم، سدی در برابر تنش و اختلاف می شد. سوت پایان اختلافات منطقه ای را به صد درآوریم ، اولویت امروز ما ، مردم ایران هستند که در زیر فشار بار اقتصادی و معیشتی له می شوند ، در حالی که آرش اشتری ها میلیونها دلار از حق مردم خوزستان را به تاراج می برد ، کودکان اهوازی در میان فاضلاب محله جنوبی اهواز بدون امکانات اجتماعی و رفاهی زندگی می کنند ، قرار نیست رسول خادم ، بار فقر و محرومیت کودکان سیستان را بدوش بکشد ، درآمدی میلیاردی امام رضا صرف عمران و آبادی و اشتغال مردم خراسان شود ، در حالی که باغ ازگل متعلق به یک امام جمعه هست ، حق مردم جنوب تهران فقر و محرومیت نیست ، ۵درصد ازدرآمد استان بوشهر صرف عمران و آبادی استان ، راه آهن و بهداشت و درمان شود و مردم هرمزگان با درآمد استانشان به رفاه برسند و تحریم ها برداشته شود و مردم ایران هم مثل مردم عرب حاشیه خلیج فارس ، در رفاه و آرامش زندگی کنند . ما جزء حمایت معنوی از مردم فلسطین ( مثل کشتی آشپزخانه امارات ) و میانجگیری برای صلح و آرامش منطقه وظیفه ای نداریم ، تکَرار می کنیم ، اولویت اصلی ما ، باید مردم ایران باشد تا قبل از اینکه کاسه صبرشان لبریز شود .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار