گوناگون

تظاهرات پرشمار معترضان علیه نتانیاهو در برابر کنگره آمریکا

 تظاهرات پرشمار معترضان علیه نتانیاهو در برابر کنگره آمریکا

کارگران خودروساز اتحادیه یونایتد آمریکا، اعلام کردند که اعضای آن در یک «بسیج توده‌ای» در اعتراض به سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا، مقابل کاخ سفید تجمع کردند.

به گزارش پارسینه به نقل از دنیای اقتصاد، نتانیاهو روز دوشنبه عازم ایالات متحده آمریکا شد و روز چهارشنبه صبح در کنگره سخنرانی کرد. در حالی که خشم جهانیان نسبت به نسل‌کشی اسرائیل علیه فلسطینیان در نوار غزه ادامه دارد، وی با خونسردی به سخنرانی پرداخت و این سخنرانی همراه با اعتراضات دانشجویان، زنان و کارگران و گروه‌های مدنی و دانشگاهی آمریکا شد. 

این اعتراضات درحالی رو به رشد است که گزارش‌های سازمان ملل درحالی ادعای مرگ ۵۰ هزار نفر فلسطینی در غزه را مطرح می‌کند که موسسه تحقیقاتی لَنسِت مرگ تا حدود ۲۰۰ هزار فلسطینی از جمعیت ۱.۵ میلیون نفری غزه را تا همین لحظه پیش‌بینی کردند. 

اتحادیه کارگران خودروساز آمریکا (یونایتد) {UAW} به‌عنوان بخشی از شبکه ملی کار برای آتش بس در غزه، اعلام کرده که به معترضان پیوست تا مالیاتی که حق کارگران است در دهان ارتش اسرائیل نریزد. 

 

در این تجمعات، کارگران عضو این اتحادیه پلاکاردهایی با تصاویر سیاه و سرخ و خونین از نتانیاهو در دست داشتند که در آن خواسته شده بود از حضور وی در کنگره ممانعت به عمل آید.

اتحادیه UAW در شبکه‌های اجتماعی ایکس اعلام کرد: «این هفته، بنیامین نتانیاهو، به کنگره آمریکا آمد تا از دولت ما بخواهد که به حمایت از این جنگ ادامه دهد. ما این را توهین به همه کسانی که خواهان صلح و عدالت هستند می‌دانیم. جنبش کارگری آمریکا در پرافتخارترین لحظات خود محکم در کنار فلسطینیان ایستاده و مسیر خود را پیدا کرده است. مبارزه ما برای عدالت حقوقی خویش جدا از این مبارزه نیست و ما در نتیجه در کنار نهاد عدالت خواهیم ایستاد. ما همانطور که در دهه‌های گذشته در برابر حکومت آپارتاید آفریقای جنوبی و در برابر جنگ ویتنام ایستادیم، و با کودتاها در آمریکای لاتین با کمک دولت خودمان مخالفت کردیم، امروز نیز کنار فلسطین می‌مانیم. ما صدای خود را بلند می‌کنیم تا از دولت آمریکا بخواهیم به کمک و تسلیحات خود به اسرائیل پایان دهد و بر اساس حکم دادگاه کیفری بین المللی لاهه، خواستار دستگیری نتانیاهو به‌عنوان یک جنایتکار جنگی شویم.» 

 

شاون فاین، رئیس UAW که تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا FBI نیز قرار دارد، اعلام کرد ده‌ها نفر از اعضای این اتحادیه در تجمعات آمریکایی‌ها مقابل کنگره حضور داشتند. 

 مقاله اخیر در اسناد یادداشت‌های روزنامه دیلی ورکر نشان می‌دهد که نیل باروفسکی، ناظر منصوب فدرال دولتی در اتحادیه UAW متعلق به کارگران خودروساز، تلاش کرده تا این اتحادیه را تحت فشار قرار دهد تا درخواست خود برای آتش بس در غزه را پس بگیرد اما لابی‌گری و مذاکرات او با مخالفت مجمع عمومی کارگران این اتحادیه مواجه شده است.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار