گوناگون

تردید بایدن نسبت به برگزاری صلح آمیز انتخابات آمریکا

تردید بایدن نسبت به برگزاری صلح آمیز انتخابات آمریکا

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نسبت به برگزاری صلح آمیز انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر، ابراز تردید کرد.

به گزارش پارسینه به نقل از باشگاه خبرنگاران، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید نسبت به برگزاری صلح آمیز انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر، ابراز تردید کرد.

وی تاکید کرد متقاعد شده که انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا آزاد و منصفانه خواهد بود اما در برگزاری صلح آمیز آن تردید دارد.

بایدن افزود: چیزهایی که دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان و رئیس جمهور سابق آمریکا می گوید، و چیزهایی که در انتخابات گذشته زمانی که از نتایج آن راضی نبود و ادعای تقلب کرد گفته، بسیار خطرناک هستند.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد سناتور جی دی ونس معاون دونالد ترامپ در جریان مناظره با تیم والز معاون کامالا هریس، از پاسخ به پرسشی درباره اینکه ترامپ هر نتیجه برآمده از انتخابات را می پذیرد، طفره رفت.

بایدن تصریح کرد آنها حتی نتایج انتخابات قبلی را هم نپذیرفتند. بنابراین من درباره آنچه که انجام خواهند داد، نگرانم.      

لازم به ذکر است ونس در جریان مناظره با والز، از پاسخ به این پرسش که اگر ترامپ در این انتخابات پیروز نشود، آیا او نتایج انتخابات را به چالش می کشد، طفره رفت و گفت: او هرگز نتایج انتخابات 2020 را تایید نخواهد کرد.

والز نیز در پاسخ ادعای نادرست ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات را عامل اصلی تحریک هواداران وی برای حمله به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 و تلاش برای ممانعت از انتقال صلح آمیز قدرت به جو بایدن دانست. حمله ای که در آن چند نیروی پلیس کشته و هزاران نفر دستگیر شدند.

معاون هریس افزود: ترامپ همچنان می گوید که در آن انتخابات بازنده نشده است؟ آیا او در انتخابات 2020 شکست خورد؟

ونس بار دیگر از پاسخ به این پرسش طفره رفت و به جای آن، هریس را به سانسور آنلاین دیدگاه مخالفان متهم کرد و گفت: این یک سوال جواب ندادنی است.

این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر (15 آبان) برگزار می شود و در حال حاضر رقابت تنگاتنگی بین دو نامزد انتخابات وجود دارد.

نتایج نظرسنجی های جدید بلومبرگ از رای دهندگان احتمالی نشان می دهد که کامالا هریس نامزد دموکرات ها برتری اندکی بر دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در 6 ایالت چرخشی و رقابتی دارد و در یک ایالت نیز رقابتی برابر دارند.

براساس این نظرسنجی که به طور مشترک توسط بلومبرگ و مورنینگ کانسالت انجام شده، هریس با 7 درصد در نوادا، با 5 درصد در پنسیلوانیا و با 3 درصد در آریزونا، میشیگان و ویسکانسین و با 2 درصد در کارولینای شمالی پیشتاز است و در ایالت جورجیا رقابتی برابر دارند.

همچنین نتایج نظرسنجی های جدید رویترز/ایپسوس نشان می دهد کامالا هریس با 47 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 40 درصد در رقابت برای پیروزی در انتخابات 5 نوامبر، پیشتاز است.

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است. در حال حاضر نتایج نظرسنجی ها حاکی از آن است که هریس و ترامپ در ایالت های رقابتی شانه به شانه پیش می روند.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد