گوناگون

راهنمای کامل ویزای تونس: انواع، شرایط و مراحل درخواست

راهنمای کامل ویزای تونس: انواع، شرایط و مراحل درخواست

کشوری در شمال آفریقا، یادگاری از روم باستان با سواحلی شنی و طلایی بهترین جمله برای توصیف کشور تونس است. اقتصاد تونس تا میزان زیادی به کشاورزی و گردشگری گره خورده است و به همین دلیل نیز ویزای تونس یکی از ویزاهای جذاب توریستی به‌حساب می‌آید. اگر سودای سفر‌کردن به این کشور عرب زبان، تاریخی و جذاب را در سر دارید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا از انواع ویزا، شرایط صدور و دریافت آن آگاه شوید.

تونس چه ویزاهایی را صادر می‌کند؟

انواع ویزای کشور تونس را بر اساس دو مولفه می‌توان تقسیم‌بندی کرد:

  • بر اساس مدت زمان اقامت

  • بر اساس هدف اقامت

بر اساس مدت زمان اقامت

به‌طور کلی برای سفر به تونس به مدت حداکثر 14 روز نیاز به گرفتن ویزا نیست؛ اما اگر سفر شما بیشتر از 2 هفته زمان ببرد، باید ویزای این کشور را داشته باشید. اگر شما قصد دارید که به مدت ۹۰ روز و کمتر از آن در کشور تونس حضور داشته باشید، ویزای کوتاه مدت دریافت خواهید کرد. ویزای طولانی مدت نیز در شرایط زیر برای شما صادر خواهد شد

  • اقامت شما بیشتر از ۹۰ روز زمان ببرد؛

  • بیشتر از ۶ ماه در سال در این کشور حضور داشته باشید.

بر اساس هدف اقامت

تونس همانند سایر کشورها با توجه به اهدافی که از سفر به این کشور دارید، ویزاهای خود را برای مسافرانش صادر خواهد کرد.

  1. ویزای توریستی

با هدف گردشگری و از نوع ویزاهای کوتاه مدت است. سفر توریستی شما با این ویزا می‌تواند تا ۹۰ روز طول بکشد.

  1. ویزای کاری

این نوع از ویزا برای اشتغال رسمی در کشور تونس صادر می‌شود و یک ویزای بلند مدت است.

  1. ویزای تحصیلی

موسسات آموزشی و دانشگاهی تونس قدمتی طولانی در امر تحصیلی دارند که باعث می‌شود به یک گزینه جذاب برای شروع یا ادامه تحصیل مبدل شوند. هر ساله تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان و دانشجویان کشورهای مختلف، وطن خود را به مقصد تونس ترک می‌کنند.

  1. ویزای سرمایه‌گذاری

این ویزا به ویزای طلایی نیز معروف است‌. برای دریافت ویزای طلایی باید در این کشور سرمایه‌گذاری انجام دهید. سرمایه‌گذاری شما می‌تواند به‌‌صورت زیر باشد:

  • خرید ملک

  • اسپانسر مالی شرکت‌های تازه تاسیس 

  • اسپانسر مالی استارتاپ‌ها

  1. ویزای خروج

اگر به‌صورت موقت در کشور تونس اقامت دارید و بخواهید به هر دلیلی از کشور خارج شوید، باید ویزای خروج را دریافت کنید. این ویزا توسط اداره امنیت ملی تونس صادر می‌شود. 

  1. ویزای بازگشت

کسانی که در تونس اقامت دائم دارند و می‌خواهند کشور را بیش‌‌از ۶ ماه ترک کنند، باید ویزای بازگشت را به همراه داشته باشند. در غیر این‌صورت اقامت دائم آن‌ها دچار مشکل خواهد شد.

  1. ویزای ترانزیت

زمانی‌که قرار است به کشور سومی سفر کنید و تونس تنها گذرگاهی برای عبور شماست، باید ویزای ترانزیت را داشته باشید. از ویزای ترانزیت معاف خواهید شد، اگر:

  1. سفری آبی داشته باشید و کشتی را ترک نکنید؛

  2. مبدا شما معاف از ویزای تونس باشد؛

  3. منطقه بین‌المللی فرودگاه را ترک نکنید.

توجه کنید که بعد از دریافت ویزای طولانی مدت تونس، به اجازه اقامت نیز نیاز دارید. اجازه اقامت در کشور تونس صادر می‌شود و برای حضور طولانی مدت در این کشور ضروری است.

دریافت ویزای تونس چه مراحلی دارد؟

در قدم اول لازم است مدارک خود را برای دریافت ویزا آماده کنید. به‌صورت کلی فارغ از نوع ویزا، برای درخواست ویزای کشور تونس به مدارک زیر نیاز دارید:

  • اصل پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار

  • تکمیل فرم درخواست ویزا

  • کپی از صفحه اول پاسپورت

  • عکس 4*3

  • پرداخت هزینه ویزا 

  • مدرکی دال بر مکان اقامت در تونس

  • بلیط رفت و برگشت

اگر ویزای شما غیر توریستی باشد، به مدارک دیگری مثل نامه پذیرش تحصیلی، درخواست کارفرما، نامه دعوت به جشنواره‌ها، تایید تمکن مالی و ... نیاز است. بعد از آماده‌کردن مدارک باید برای رزرو نوبت با سفارت تماس بگیرید. مصاحبه شما می‌تواند به‌صورت حضوری یا آنلاین باشد که البته در بیشتر موارد به‌صورت حضوری پیش می‌رود. بعد از ارسال مدارک و درخواست خود باید منتظر بررسی سفارت باشید که زمانی حدودا 20 روزه طول خواهد کشید. در نهایت ویزای این کشور آفریقایی به‌صورت لیبلی به پاسپورت شما اضافه خواهد شد.

هزینه ویزای کشور تونس چقدر است؟

هزینه ویزا تابع مولفه‌های مختلفی همانند کشور مبدا، نوع ویزا و ... است که برای اطلاع دقیق از مبلغ آن، باید با سفارت تونس در تماس باشید و از طریق آن پیگیر باشید.

اهمیت اجازه موقت تونس

گفته شد که علاوه‌بر ویزا، نیاز است که در کشور تونس اجازه موقت داشته باشید. این مجوز به دو صورت زیر است:

  1. اقامت موقت

  2. اقامت دائم

که توسط پلیس محلی صادر می‌شود.

در اقامت موقت باید دلیل منطقی و معتبری برای اقامت داشته باشید که مجوز اقامت 2-1 ساله برای شما صادر شود. از جمله دلایلی که می‌توان برای اقامت ارائه داد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اشتغال

  • تحصیل

  • سرمایه‌گذاری

با فلای تودی به تونس سفر کنید

در کنار درخواست ویزای تونس، یکی از چالش‌های قبل از شروع سفر‌کردن، خرید بلیط پرواز و انتخاب محل اقامت است. فلای تودی با چندین سال سابقه فعالیت در حیطه گردشگری به شما کمک خواهد کرد که بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. با تماس با مشاوران فلای تودی از مشاوره رایگان بهره ببرید و مسیر این سفر را برای خود ساده‌تر کنید. برای انتخاب هتل نیز که همواره از نگرانی‌های مسافران کشور تونس محسوب می‌شود، بهترین راه مراجعه به سایت فلای تودی است. پس‌از دریافت ویزا، بهترین هتل را برای اقامت خود انتخاب کنید. با فلای تودی سفر خوب و پرماجرایی داشته باشید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار