گوناگون

علت کک و مک روی دست + روش درمان

علت کک و مک روی دست + روش درمان

کک و مک روی دست یکی از مشکلات رایج محسوب می‌شوند که ظاهر آن باعث کاهش زیبایی دست می‌شوند.

کک و مک روی دست یکی از مشکلات رایج محسوب می‌شوند که ظاهر آن باعث کاهش زیبایی دست می‌شوند. این بروز این لکه‌های قهوه‌ای چندان خوشایند نیستند اما خطری برای سلامتی فرد ایجاد نمی‌کنند. در اکثر مواقع این کک و مک‌ها در افراد بالای پنجاه سال دیده می‌شود؛ اما امکان دیده شدن آن در جوان‌ها و سفید پوست‌ها نیز وجود دارد. اگر شما به‌دنبال علت ایجاد کک و مک روی دست و درمان قطعی آن هستید، این مقاله برای شماست. در این مقاله شما را با روش‌های رفع کک و مک‌های روی دست با استفاده از فناوری‌های پیشرفته آشنا می‌کنیم تا به‌راحتی به پوستی صاف و بدون هیچ‌گونه لک دست یابید. 

علت کک و مک روی دست چیست؟

علت کک و مک روی بدن و دست بر‌اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شوند که عبارت‌اند از: 

  • افزایش سن 
  • مصرف برخی از داروها 
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید 
  • ژنتیک 
  • تغییرات هورمونی 
  • مشکلات کبدی 

همچنین التهابات پوستی مانند جوش و آکنه یا حتی جای نیش، زخم و بریدگی نیز از علت‌های ایجاد کک و مک روی دست هستند. افزایش سن علاوه‌بر ایجاد کک و مک روی بازو و دست، علائم‌هایی مانند چین‌و‌چروک نیز به‌وجود می‌آورند که با تزریق فیلر بوتاکس این چروک‌های عمیق قابل درمان هستند. 

روش‌های درمان کک مک روی دست 

اولین قدم برای درمان کک و مک روی دست، مراجعه به پزشک و بررسی علت آن است. اگر ایجاد لک‌ها به‌دلیل مشکلات هورمونی و کبدی باشد، در وهله اول باید برای رفع این مشکل با پزشک همکاری کنید و داروهای تجویز پزشک را مصرف کنید تا دوره درمان شما به اتمام برسد. 

اگر علت ایجاد کک و مک روی دست بر‌اثر افزایش سن، ژنتیک، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید یا سایر موارد ذکر شده باشد، می‌توانید از دستگاه‌های پیشرفته برای درمان لکه‌ها اقدام کنید. فناوری‌های پیشرفته بدون هیچ‌گونه عوارضی، نه‌تنها درمانی مفید و موثر برای رفع لکه‌ها هستند، بلکه قدرت روشن‌کنندگی پوست را نیز دارند. 

درمان کک مک با لیزر کیوسوییچ؛ موثرترین روش درمان 

لیزر درمانی با استفاده از دستگاه کیوسوئیچ یکی از روش‌های دائمی برای درمان لکه‌های قهوه‌ای و تیرگی پوست دست است. لیزر کیوسوییچ مانند لیزر واریس معمولا بعد از 4 الی 6 جلسه با نتیجه دلخواه همراه است. 

مکانیزم عملکردی این دستگاه بر تحریک و افزایش سرعت کلاژن‌سازی است. در این فناوری از پرتوهای لیزر با طول موج 532 و 1064 نانو‌متر استفاده می‌شود. این پرتوها وظیفه تخریب پیگمنت‌های تیره را بر‌عهده دارند. به‌این‌ترتیب بعد از چند جلسه هر نوع لکه و تیرگی پوست از بین خواهند رفت. 

پوستی صاف و بدون لک با لیزر غیر‌تهاجمی کیوسوییچ

بهبود کک و مک روی دست با فناوری آی پی ال 

یکی از بهترین فناوری‌هایی که پزشکان برای حذف کک و مک و لکه‌های روی پوست تجویز می‌کنند، استفاده از سیستم‌های نوری شدید پالسی دستگاه IPL است. این دستگاه به‌دلیل استفاده از طول موج‌های گوناگون، برای مقاصد مختلف همچون جوانسازی پوست و درمان لکه‌های پوستی مورد‌استفاده قرار می‌گیرند. 

در دستگاه آی پی ال با استفاده از فلش‌های لامپ زنون، یک نور پیوسته و چند طول موجی برای نفوذ به عمق پوست و درمان لکه‌های پوستی ایجاد خواهد شد. پرتوهای نوری توسط سلول‌های رنگدانه‌ای پوست جذب می‌شوند و به حرارت تبدیل خواهند شد. سپس حرارت ایجاد شده منجر‌به تخریب رنگدانه و لکه‌های قهوه‌ای می‌گردد. جلسات درمانی با لیزر آی پی ال مانند دستگاه لاغری ترواسکالپ بستگی به حجم و نوع عارضه دارد اما معمولا  بین 1 الی 3 جلسه متغیر است. 

دستگاه لیزر C02 فرکشنال؛ درمان قطعی کک و مک با لیزر لایه‌بردار 

لیزر CO2 فرکشنال با در نظر گرفتن مولکول‌های آب به‌عنوان بافت هدف و از طریق ایجاد ستون‌های تخریبی در پوست، عمل لایه‌برداری را انجام می‌دهد. این فناوری به‌دلیل بهره‌مندی از فناوری نوین برای رفع نواقص پوستی مانند لکه‌های تیره و کک و مک روی پوست با کم‌ترین درد و عوارض مناسب است. 

رفع لکه‌های پوستی مانند کک و مک، لایه‌برداری پوست و درمان انواع اسکار نظیر اسکار و آکنه از‌جمله کاربردهای درمانی لیزر فرکشنال به‌شمار می‌روند که طی 3 الی 5 جلسه از بین خواهند رفت. 

لیزر فرکشنال؛ درمانی موثر برای حذف کک و مک

لیزر فوتونا؛ تکنولوژی پیشرفته برای حذف کک و مک 

استفاده از لیزر غیر‌تهاجمی فوتونا جزو یکی از روش‌های ایمن و با حداقل عوارض برای حذف لکه و کک و مک روی پوست است. یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این دستگاه توانایی ارائه طول موج‌های مختلف نور برای رفع مشکلات پوست است. 

لیزر فوتانا با چندین هند‌پیس مختلف انرژی را به پوست ارسال می‌کنند و این انرژی باعث گرم شدن بافت خواهد شد. در نهایت گرم شدن پوست منجر‌به از بین رفتن رنگدانه‌های تیره می‌شود. جلسات درمانی با لیزر فوتانا بین 2 تا 5 جلسه با رفع عارضه‌های پوستی و روشن شدن پوست خواهد بود. 

بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر در کلینیک پوست الف 

در این مقاله در مورد علت و درمان کک و مک روی پوست صحبت کردیم. ایجاد کک و مک روی پوست به‌دلیل ژنتیک، افزایش سن، نور خورشید و اختلالات هورمونی و کبدی است که اختلالات با دارو و مشورت پزشک و سایر علت‌ها با لیزرهای درمانی پیشرفته درمان خواهند شد. درمان خانگی کک و مک روی دست نیز مانند ماسک گوجه‌فرنگی یا سیب‌زمینی وجود دارد اما نتایجی مثبت به‌همراه نخواهد داشت. لیزر‌های غیر‌تهاجمی بدون درد و عوارض از موثر‌ترین راه‌های حذف کک و مک و روشن‌سازی پوست هستند. 

کلینیک الف با استفاده از پیشرفته‌ترین دستاورد‌های تکنولوژیکی، در لیزر‌های درمانی و زیبایی پیشگام است. این مرکز به شما این اطمینان را می‌هد که با انتخاب لیزرهای پیشرفته در کلینیک الف، شاهد کاهش و از بین رفتن کک و مک‌های خود خواهید بود. 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار