گوناگون

اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار شروط دارند

پارسینه: عضو منتخب شورای دوره چهارم شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر دوره چهارم برای انتخاب شهردار تهران شرط‌وشروطی دارند که فرد منتخب در صورت پذیرفتن آنها عهده‌دار این سمت خواهد شد.

رحمت‌الله حافظی، درباره انتخاب شهردار آینده شهر تهران، اظهار داشت: هنوز روی گزینه‌های مختلف صحبت نشده اما مسلما قصد داریم انتخاب شهردار را یا در قالب فراخوان مطرح کنیم یا شرایطی را فراهم کنیم تا هر یک از 31 نفر شورا گزینه‌های مدنظرشان را مطرح کنند.

وی ادامه داد: در ادامه این روند به اتفاق نظر همه اعضای شورا شاخص‌هایی را برای شهردار مورد نظر تعیین می‌کنیم و طی چند مرحله غربالگری به تعدادی محدودی دست می‌یابیم و در نهایت از میان آنها توانمند‌ترین فرد را انتخاب خواهیم کرد.

عضو منتخب شورای شهر دوره چهارم شهر تهران تصریح کرد: حتی‌المکان می‌خواهیم در انتخاب شهردار وارد فضاهای سیاسی و جناح‌بندی‌ها نشویم چرا که مردم از نمایندگان خود در شورا چنین انتظاری را دارند.

حافظی درباره احتمال ابقاء شدن قالیباف به عنوان شهردار تهران، اظهار داشت: قالیباف نیز ممکن است یکی از گزینه‌های مدنظر اعضاء برای به عهده گرفتن مجدد مدیریت شهرداری تهران باشد ولی به طور قطع برای هر فردی که شورا نسبت به آن جمع‌بندی نهایی برسد شرط و شروطی برایش تعیین خواهد شد.

وی افزود: یکی از این شرط‌وشروط این است که شهردار منتخب سیاسی‌کاری نداشته باشد و صرفا از جایگاه فرهنگی، اجتماعی و خدماتی برای مردم تهران کار کند و همچنین بر اساس ضوابط و قوانین در عرصه تعاملی که بین شورا و شهرداری وجود دارد برای شورا احترام قائل شود.

عضو منتخب شورای شهر دوره چهارم شهر تهران تصریح کرد: قطعا شورای شهر از هر فردی که به عنوان شهردار انتخاب می‌شود این خواسته‌ها را خواهد داشت و آن فرد نیز در صورت پذیرفتن موارد مذکور می‌تواند عهده‌دار این سمت باشد.
منبع: تسنیم

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد